Outlook Express - JPG fotobestand wijzigt in DAT bestand

Gestart door Pierke, 28 september 2007, 23:31:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pierke

Bij verzenden van .JPG fotobestanden in bijlage aan een mail merk ik niets abnormaals ( behalve mogelijk het feit dat het verzenden veel tijd in beslag neemt ).
Mijn bestemmeling ontvangt mijn mail met de bijlagen die dan echter gewijzigd blijken te zijn in .DAT bestanden die hij niet kan openen.
Dit overkomt mij sinds enkele dagen. Mijn PC lijkt mij niet geïnfecteerd ( McAfee en andere scans OK ).

Hoe kan dit nu ? Is het mogelijk dat die bestandsconversie onderweg plaatsgrijpt, bij mijn provider of die van mijn bestemmeling ? Of kan ik zelf toch iets doen ?

Han

Hoi Pierke, Welkom op PCN  :)

Sommige firewall-programma's veranderen de extentie van een bijlage uit email die potentieel gevaarlijk kan zijn. jpg bestanden worden als zodanig beschouwd omdat er een virus is wat zich in jpg bestanden kan nestelen.
Heeft je geadresseerde misschien zulke firewallsoftware geinstalleerd staan?

Om even uit te sluiten dat het probleem bij jou ligt zou ik graag zien dat je mij even een email stuurt met een jpg-bestand erin.
Krijg ik dat fotootje gewoon binnen als jpg-bestand dan is er bij jou niets mis. Komt hij bij mij ook aan als dat-bestand dan kijken we verder. Ik heb hier normaal geen problemen met het ontvangen van jpg-bestanden.
Mijn mailadres vind je door op het envelopje te klikken wat onder m'n avatar staat. Hij staat ook in m'n profiel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Pierke

 Beste Han,

Ik sta versteld en vind het geweldig hoe snel je op mijn vraag hebt gereageerd. Alvast hartelijk dank.
Ik stuur je een mailtje met in bijlage één van de foto's in .JPG die mijn bestemmmeling ontving als .DAT.
Benieuwd wat dit geeft kijk ik uit naar je antwoord.

Pierke
::)

Han

Ha die Pierke. Ik heb je mail in goede orde ontvangen. Daarin de foto van twee dames.
Er is dus met jouw PC niets mis. Het probleem ligt bij de ontvanger van je email.
Wellicht heeft hij firewallsoftware geinstalleerd op zijn pc die jpg bestanden blokt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Pierke

Dag Han,
Hartelijk dank voor je assistentie.

Kan je mij mogelijk ook nog helpen met volgende aansluitende vraag :
Hoe kan men een .dat bestand toch openen ?
Volstaat het hiervoor in Outlook Express -->Extra-->Opties-->tabblad Beveiliging het vinkje te verwijderen naast "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan", of is hiervoor een andere actie nodig ?
Bij voorbaat : Thanks
:uno

Han

Er zijn in Outlook Express twee settings die plaatjes kunnen blokkeren.
Een ervan noem je al maar ik zal ze beiden hieronder nog een keer neerzetten:

Open je Outlook Express en klik in de menubalk op "opties" en ga naar het tabblad "beveiliging".
Zorg dat er géén vinkjes staan voor de volgende twee opties :
1) Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan
2) Afbeeldingen en andere externe inhoud in HTML email blokkeren

Ze kunnen proberen de dat-extentie te hernoemen naar jpg om het alsnog te openen maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Pierke

Hallo Han,

Nogmaals hardstikke bedankt voor de vlot verstrekte en duidelijke antwoorden   :-*.

Ik ben blij PCN ontdekt te hebben en ik vrees dat jullie in de toekomst nog vragen van mij zullen krijgen.
Ik wens je het allerbeste toe, en mogelijk tot later eens.

Wat mij betreft mag je dit topic afsluiten.

Pierke

Han

Graag gedaan hoor. Tot ziens bij een andere vraag. :zwaaien

Ik sluit 'm af.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!