Afzender spam = ikzelf ???

Gestart door fluppe4king, 31 augustus 2007, 19:56:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fluppe4king

Hi Forumleden,
Sinds 7 jaar heb ik hetzelfde email-adres (een wol.be van World On Line), en ontvang hierop momenteel dagelijks 4 à 10 spamberichtjes. Vandaag kreeg o.a. een spamberichtje van een zekere "Terence Lassister". Soms kijk ik via eigenschappen welk email-adres achter de "Van-naam" schuilt. Tot mijn verbazing kreeg ik te zien dat het in dit geval mijn eigen email-adres is.
Hoe kan dit eigenlijk ??? Gaan alle berichten gericht aan mijn adres nu ook naar die "Terence Lassister" ?
'k Heb nu in 1e instantie mijn login/paswoord gewijzigd.
Graag goede raad voor volgende stappen, maar mèt behoud van mijn nostalgiek adresje. 

Bugs

Niets om je zorgen over te maken. Je e-mailadres is waarschijnlijk op een spamlijst terechtgekomen.
Han en ik krijgen dagelijks op ons PCN adres ook tientallen mailtjes. En dat jij de zogenaamd de afzender bent is ook niets bijzonders. Ze gebruiken alleen je naam, dat kan ik en ieder ander ook, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in je mailbox kunnen komen. Dat kan alleen jij, tenzij je slordig bent geweest en je wachtwoord aan anderen hebt verklapt.
Groetjes van Bugs

Han

De PCN mailaccounts staan voor iedereen zichtbaar op deze site omdat we bereikbaar moeten zijn voor leden.
Dit heeft ervoor gezorgd dat deze pcnavigator.nl-mailadressen ook terug te vinden zijn op de spamlijsten. Er worden door spammers met deze al deze vergaarde mailadressen dus spammailtjes en mails met virussen verzonden. Daar is helemaal niets tegen te doen.

We kregen regelmatig vragen erover. Om deze reden hebben we toen dit topic geopend, met wat info als het weer eens raak was met een pcn-mailaccount.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

fluppe4king

Hi Bugs en Han,
Dank voor de toelichting, eens te meer fantastisch snel, die mij voldoende heeft geinformeerd en gerust gesteld. Mijn hartelijke dank.
Wat mij betreft mag deze topic dus worden afgesloten.
Groetjes.

Bugs

Fijn dat je weer gerust bent. :)
Ik sluit dit onderwerp af.
Groetjes van Bugs