Waarom "leest" Outlook sommige dbx-bestanden niet

Gestart door sandra n., 13 maart 2007, 22:08:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sandra n.

Goedenavond,

Heb gisteren mijn laptop geformatteerd en wilde nu de mail terug gaan zetten. Vreemde is dat Outlook Express van de 129 mappen er maar een stuk of 60 terugzet. De andere mappen "ziet" OE gewoon niet want als ik via bestand-importeren-berichten naar mijn back-up schijf blader "ziet" hij ze dus niet. Gewoon kopiëren van de back-up schijf naar de harde schijf werkt ook niet, dan leest OE na opnieuw openen alleen die mappen die hij bij het importeren ook ziet.

Het zijn echt allemaal DBX-bestanden dus is er iemand die hier raad mee weet?? Wil nl. als het ff kan al mijn mappen terug en niet alleen die 60 die ik nu terug heb.

Han

129 mappen zijn er wel heel erg veel....
* Las Outlook Express die in de vorige installatie van de laptop wel probleemloos?
   Zijn het allemaal mappen van één account?

* Kopieer je alleen de dbx-bestanden of je volledige Outlook Express map naar de nieuwe lokatie.
   Bij het kopieren van alleen de dbx bestanden heb ik dit probleem al eens eerder gezien.
   Kopieer je de hele map "outlook Express" dan hoef je niets te importeren. (Zie hier)

* Zijn er misschien mappen bij die als kenmerk "alleen lezen" hebben staan.
   Klik daarvoor met je rechtermuisknop op een map die outlook niet wil inlezen en kies
   "eigenschappen". Onderaan in dat venster staan de kenmerken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

sandra n.

Hoi Han,

Ik heb alleen de dbx-bestanden geback-upped maar ga vanavond even op mijn gemakje de uitleg in het topic waar je naar verwijst lezen zodat ik een volgende keer beter voorbereid ben.

In OE werkte alles normaal voordat ik formatteerde, alleen stonden ook niet alle mappen tegelijkertijd in OE. Soms wil je nl. wel de mail bewaren maar hoef je hem niet iedere dag bij de hand te hebben.

Ik ga vanavond even aan de slag met je tip over "alleen lezen"-bestanden en laat nog wat van me weten.

Groetjes,

Sandra.

sandra n.

Hoi Han,

Alle mappen (zowel de mappen die wel gelezen kunnen worden, als de mappen die niet gelezen kunnen worden) staan NIET op "alleen lezen" maar op "archief".

Ik heb de uitleg in de special gelezen maar zo heb ik het dus (helaas niet gedaan). Ik heb niet de map Outlook Express, maar de bestanden daaruit gekopieerd naar een externe HD. Dat zou toch volgens mij hetzelfde moeten zijn??

Heb jij nog ideeën wat het nog meer zou kunnen zijn??

Han

Je schrijft "alleen stonden ook niet alle mappen tegelijkertijd in OE". Waarom wil je al die mappen er nu dan wel tegelijkertijd in hebben?

Ik heb daarnet eens even gekeken in mijn Outlook express map. Daarin stonden 144 (!!) dbx bestanden, dus 144 mappen met mail. Wow, ik wist niet dat ik er zoveel had!! Dat was voor mij reden om de bezem er eens doorheen te halen maar het is me nu ook duidelijk dat het aantal dbx bestanden wat jij wilt gebruiken (129) geen maximum aantal is.

Zoals ik al eerder schreef heb ik dit probleem wel eens eerder gezien bij het alleen kopieren van de dbx-bestanden. Waarom dat dan optreed..., geen idee. Je zou denken, een kopie is een kopie. De officiele backupmethode is zoals ik 'm beschreven heb in het topic wat je al doorgelezen hebt. Helpt het als je alle dbx-bestanden in een map zet die je "Outlook Express" noemt en dan die map op de juiste plek kopieert.
Die oude OE map hernoem je dan even naar "Outlook Express OUD". In mijn OE map zit ook nog een txt bestand wat "CLEANUP.LOG" heet. Maak die ook even aan in de map.

Als dat ook niet werkt........, Tja, geen idee meer verder.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

sandra n.

Hoi Han,

Heel erg bedankt voor het meedenken maar het is ondertussen op een andere manier gelukt door in OE zelf een map aan te maken die net zo heet als het backup-dbxbestand, daar in OE een mailtje in plaatsen zodat de map op de HD bekend wordt en dan de backup kopiëren en plakken naar de HD.

Vanaf nu ga ik gewoon de hele map back-uppen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze mag dus dicht wat mij betreft.

Han

Hoi Sandra.

Tof dat het je toch gelukt is en ook fijn dat je nog even vermeld hoe je het
hebt opgelost. Wie weet hebben anderen nog wat aan je tip!

Ik sluit het topic hiermee af  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!