E-mail Spam

Gestart door Nirak, 24 april 2006, 10:54:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nirak

Hallo allemaal,

Ik word sinds 1½ week ofzo gebombardeerd op al onze mailadressen door de Midland Baring Financial Group. Continue verschillende e-mailadressen etc. Het start met : Investor Alert.
Kan ik dit bij xs4all opvragen te stoppen of moet ik jullie een logje sturen??

Ik hoor weer graag.

Groeten van Nirak :knuppel

Han

Een log hier neerzetten van spam heeft weinig zin.
Het enige wat je kunt doen is je eigen mailadres niet "overal rondstrooien", maar da's kennelijk al gebeurd.
Daarna blijft het puinruimen. Zet je spamfilter aan bij xs4all in het servicecenter en gebruik een programma als bijvoorbeeld "mailwasher" wat je mail op de server bekijkt voordat het uiteindelijk ophaalt. Je kunt dan al aangeven wat troep is en wat mail is die je wel wilt ontvangen. De troep wordt dan weggegooid van de server en de mail die je wel wilt ontvangen komt binnen in je mailprogramma.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Het aardige is dat ik mijn mailadressen helemaal niet overal rondstrooi...ik heb een speciaal mailadres om aanvragen e.d. over het internet te doen.
Ik ga dan maar eens starten met mailwasher.
Thanks!
Nirak  :'(

Han

Zo'n mailadres komt niet vanzelf in het spamcircuit, Nirak.
Waar het vaak misgaat is dat je je mailadres doorgeeft aan die vriendelijke kennis die vervolgens zonder BCC te gebruiken" van die grappige filmpjes" doorstuurt naar iedereen in zijn adresboek. Iedereen die dat mailtje krijgt kan alle mailadressen zien naar wie hij het gestuurd heeft. Bij al die afzenders denken twee:"Goh wat een leuk filmpje" en die versturen het weer naar iedereen in het adresboek zonder BCC te gebruiken. In dat bewuste mailtje staan dan al de mailadressen van 2 adresboeken. Als dat zo even doorgaat en zo'n mail komt in verkeerde handen dan ben je de sigaar.

Ook zetten mensen vaak hun mailadres voluit op hun homepage als contactgegevens. Spammers zoeken daar automatisch naar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.
even een vraagje wat hier mee te maken heeft. Ik hoor rond dat je beter outlook kan hebben dan outlook express, om dat het schijnt dat outlook express alles op zou halen, en outlook alleen de koppen, en dat zoiets als mailwasher dan niet werkt?
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Gert

Mijn advies, ga over op de Opera browser met ingebouwde e-mail en geadvanceerde spam filters. Ben je overal vanaf en alles onder 1 enkele klik. Krijg hier 50 spammailtjes per dag en heb er geen omkijken naar,

dat wou ik even kwijt   :)

Locatie: +21.3 NAP

Hans

Dat kan natuurlijk ook!

Het voordeel van mailwasher is dat je ongewenste mail of spam, al direct van de server kan verwijderen.




Het is inmiddels 1 juli 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Il diavolo caca sempre sulla grande speranza