windows 8 activatie

Gestart door Format Arie, 08 februari 2014, 13:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, ik heb afgelopen dagen continu op bureaublad rechtsonder de melding "Windows activeren. Ga naar Pc- instellingen om windows te activeren". Als ik dit laatste doe Zie ik bovenaan staan: "Windows is geactiveerd. De Windowsversie die momenteel op uw computer wordt uitgevoerd, is geactiveerd". Raar, want onderaan staat weer: Foutcode:0xC004F074 , De software licensing- service heeft geraporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Er kan geen contact worden gemaakt met de service voor sleutelbeheer. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek van de toepassing voor meer informatie.Ikzelf kan niets met, en heb zelf nooit iets gesnapt van die logboeken.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Want vindt het maar raar dat ik continu die melding op bureaublad krijg om te activeren, terwijl op die pagina staat dat hij geactiveerd is (met productcode ******CK4) ,en daarnaast weer een foutcode. Waar vind je overigens de volledige productcode? want bij windows 8 staat die niet meer op doosje of verpakking.

Format Arie

Na een kleine week tegen die melding op het bureaublad aangekeken te hebben, is deze sinds vanmorgen plots verdwenen. Ook op de pagina van het activeren zelf, is de fout code verdwenen.
Dit terwijl ik zelf hier niets aan heb kunnen bijdragen. Maar ik vind het al best.  :goed

Format Arie

Grrrrr... :-\ melding staat er weer.

Han

Handmatig activeren lukt ook niet? Activeringscode staat tegenwoordig in het BIOS van de pc/laptop.
Je kunt Microsoft helpdesk bellen erover maar voor zover wij weten leveren die geen hulp op OEM producten.

De winkel waar je de PC gekocht hebt is als eerste verantwoordelijk bij licentieproblemen.
Komen zij er niet uit dan moeten zij het regelen met de fabrikant.

Foutcode Foutcode:0xC004F074 in combinatie met licentieproblemen zie je ook wel als datum/tijd niet goed ingesteld staat. Is dat in orde?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Datum/tijd staat goed.
Ik ben wat voorbereidingen aan het treffen, en dan ga ik morgen of zo een backup image van C terug zetten. Kijken of dat wat helpt.
daarvoor bel ik nog even microsoft helpdesk, al heb ik daar ook weinig hoop op, want had wat jij vertelde ook al van ander gehoord.

Format Arie

Helpdesk gebeld, die doen niks.
Vanmorgen stond er de melding weer, en nu kwart voor 5 weer niet meer. Wacht nog even af.

Han

Als het probleem blijft bestaan, ga er dan mee naar de winkel. Zij zijn 1e verantwoordelijke en moeten het voor je oplossen.
Dat zijn ze wettelijk verplicht.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Kom er niet uit.
Ik ga hem opsturen.

Han

Goed plan. Je zit nu nog in de garantie. Balen man.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Heb gisteren de laptop terug gekregen. Is nu o.k.
Alleen wist niet wat er aan was gebeurd, dus alsnog mail gestuurd. Bleek kleinigheid te zijn, storing in systeem. Het antwoord zet ik hieronder. Kan nog van pas komen.

Geachte heer/ mevrouw de Bxxxxxxx,

Bedankt voor uw email.

In dit geval zat  er een storing in het systeem.

U kunt dit probleem in het vervolg verhelpen door de onderstaande stappen te volgen.

1. Als u in het beginscherm bent (bureaublad)

2. Drukt u op Windows toets + C

3. Daar drukt u op zoeken

4. Vervolgens voert u CMD in

5. Dan klikt u met rechtermuisknop op Opdrachtprompt.

6. Vervolgens drukt u op Als administrator uitvoeren.

7. Dan krijgt u een zwart scherm met een mogelijkheid om daar in te typen. Daar tikt u slmgr/rearm in en drukt u op enter.

8. Vervolgens start u het notebook opnieuw op

9. Mogelijk is Windows nu geactiveerd. Mocht dat niet het geval zijn kunt dan kunt u handmatig Windows activeren.



Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,


Er vanuit gaande dat er morgen niet weer "activeren" op het bureaublad staat, kan er wat mij betreft een slotje op

Han

Blijft toch apart dat Win8 al geactiveerd wordt bij het eerste opstarten van een nieuwe laptop en dat je dat dan later nog een keer moet doen, toch?
Ik hoop dat het opgelost blijft.  :goed

Maar top dat je hier neerzet hoe de her-activatie gaat. Daar kunnen we in de toekomst misschien nog iets aan hebben.  :yessss

Ik sluit 'm hierbij af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!