Ervaringen met Internet Explorer 9

Gestart door john, 27 februari 2011, 05:41:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ofschoon IE niet mijn default browser is, zag ik dat versie 9 nu te downloaden is. Is bekend welke verbetering(en) deze nieuwste versie heeft in vergelijking met versie 8.

Han

Ik heb werkelijk nog geen idee.  Is IE9 al uit de beta fase dan? Ik heb gisteren servicepack 1 voor Win 7 op deze pc geinstalleerd en daar zit ie nog niet in. Ik wacht met de installatie af tot ie aangeboden wordt via de windows update.

Maar hier kun je lezen wat er veranderd is en wat de nieuwe mogelijkheden zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Het is inderdaad de beta versie. Nou, daar heb ik niet zoveel trek in. Zoals jezelf al terecht opmerkt beter maar wachten tot ie officieel wordt aangeboden als een Windows update.

Han

Ik laat het topic maar gewoon open. Dan kunnen we onze ervaringen er straks in kwijt.
Ik zal wel even de topictitel wijzigen daarvoor in "Ervaringen met Internet Explorer 9".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Prima idee Han. Mocht ik in de (nabije) toekomst IE9 installeren, laat ik het weten wat mijn bevindingen zijn.

Gert

De releasecandidate van Internet Explorer 9 is pas op 10 februari uitgekomen, maar hij is al 11 miljoen keer geïnstalleerd. Samen met de bètaversie is IE9 al 36 miljoen keer gedownload sinds 15 september vorig jaar.
Microsoft is nog steeds bezig met een inhaalslag maar lukken wil het nog niet.
http://www.stumbleupon.com/su/2Kzx3L/people.mozilla.com/%257Eprouget/ie9/

Intussen zijn we bezig met Firefox 4 bèta 12
Locatie: +21.3 NAP

Han

Vanavond zaten we wat te zappen en heb ik tot twee keer toe reclame gezien voor de nieuwe IE9.
Net even gekeken maar hij wordt via windows update nog niet aangeboden.
Zal me niet verbazen als IE9 morgen uitgerold wordt. Zeker nu Firefox 4 wel uitgekomen al is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

IE9 blijkt al uit de beta fase te zijn. De download zit nog niet in Windows Update verwerkt. Waarom niet, da's mij een raadsel. Ik heb een verse image van mijn PC gemaakt zodat ik "terug kon" als het mis zou gaan. Daarna heb ik IE9 gedownload van de Microsoft site. Na installatie blijkt zonder pardon mijn startpagina gewijzigd in die van MSN. Da's niet netjes.....  Ik kon mijn eigen startpagina bij de instellingen wel makkelijk weer instellen. Mijn favorieten en cookies zijn wel gewoon "meegekomen".

Eerste indruk:
Het ziet er basic (net na de installatie) echt anders uit maar als ik op het halfdoorschijnende gedeelte bovenin rechtsklik dan kan ik door het aanvinken van de diverse items bijna weer de functionaliteit terugkrijgen die ik in IE8 ook had. Wat ik wel mis is het zoekmachinevakje wat ik altijd gebruikte. Misschien kan ik dat nog ergens aanzetten. Zo niet dan is er geen man overboord. Ik heb immers mijn werkbalk favorieten weer terug en daar is nog plek op voor een linkje naar google. Dan zie ik de google doodles ook weer eens :)

Ik ga eens kijken wat er verder nog veranderd is van de dingen die ik normaal altijd gebruik. Van mij hoeft een browser niet zoveel toeters en bellen te hebben. Ik wil makkelijk bij mijn favorieten kunnen en browsen over internet...., thats all.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Dat kleine zoekmachine veldje rechts bovenin voor zoekmachines e.d. is en blijft weg.

Ik heb even contact gehad met Microsoft erover via Twitter op #MicrosoftHelpt
Ik kreeg de volgende twee infolinkjes: Functies van IE9 of Aan de slag met IE9
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Hans heeft hem ook draaien, maar ik ben er niet kapot van, ik mis ook dat Google zoekvenster. En hij blokkeert heel veel. Zelf gebruik ik Firefox, versie 4 heb ik nog niet, omdat er nog een probleem is met Zone alarm, ik wacht nog even tot dat gefixt is.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik gebruik IE9 nu een dag. Ik merk eigenlijk niet veel bijzonders eraan. De dingen die ik deed kunnen nog steeds.
Het iets nieuwe uiterlijk ben ik alweer aangewend. Ik heb nog geen sites bezocht waar wat geblokt werd. Dat is vast in te stellen.
Ik mis m'n google zoekmachinevakje nog wel heel erg. Google is 1 klik verder weg nu. Staat op mijn favotieten werkbalk maar ik vond dat vakje ermee veel makkelijker.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb gemerkt dat als je standaardzoekmachine in IE9 google is dat je dat zoekmachinevenstertje wat in IE8 rechtsbovenin zat niet meer nodig hebt. Je tikt je zoekopdracht gewoon in op de plek waar je url's in kunt vullen en drukt op de enter-toets. Je zoekt dan meteen in google :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik merkte het toevallig eigenlijk. Dacht er niet bij na en tikte in de url balk wat ik wilde zoeken
en hoppa daar was het resultaat in google nadat ik op enter had gemept.
Dat had die jodokus van Microsoft helpdesk toch ook kunnen tweeten i.p.v. een paar url's  ::)

Het was echt zo'n "wtf-momentje" toen ik het ontdekte  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Moet nog uitvogelen, hoe je van die blocks, die te pas en te onpas opduiken, afkomt. Ik had het van de week hier ook al een keer.  :-\
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Blocks? Dat infoblock onderin met de vraag wat je wilt met hetgeen je aan het doen bent, bedoel je?
Die heb ik nog maar een keer of twee gezien en alleen als ik iets ging downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Heb nu gezien wat je bedoelt met dat blok onderin. Je kan daar denk ik weinig aan veranderen.
In voorgaande IE versies kreeg je dat gele regeltje bovenin als je IE wilde weten wat je met een of andere download wilde doen. Nu is dat via dat blokje onderin.

Ik ontdenkte bij toevan dat je met rechts kunt klikken op de nvooruit/achteruit knoppen.
Je kan daar kiezen naar welke pagina van de sessie je terug/vooruit wilt bladeren. Was dat in IE8 ook al zo?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Hallo,

ik heb hem er net opgezet, vind er tot nu toe niet veel aan,
lijkt weer meer op de oudere uitgave.

Weer leren werken met andere tabs.

Ik heb nu wel, ik start steeds vanaf mijn linkpagina
om verder te surfen, een klein venster als ik daarvan
een link open.

Krijg het niet opgelost iemand een idee?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Josette

Ik zie nu nog iets een map met een slotje en
als naam 9776b995a04614a4f3201cc525e3e13a

maar op mijn D niet op de C.

Kan ze niet open, staan vele andere gele mapjes in.

Mogen die weg?
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die map kun je weggooien. dat is een tijdelijke map geweest van een update die niet verwijderd is nadat die update was uitgevoerd.

Wat betreft de grootte van je venster een oude oplossing  ;)

Citaat van: Han op 28 augustus 2002, 18:46:30
1) Open IE (die pagina opent gewoon maximaal)
2) Klik dan met rechts op een linkje op die pagina en kies dan "openen in een nieuw venster" (die pagina opent klein) Sleep deze pagina tot een maximaal scherm en doe er dan even niks mee.
3) Sluit dan de pagina die je als eerste opende (die waar de link opstond) d.m.v. een klik op het X rechts bovenin
4) Sluit dan als laatste de pagina die je groter gesleept hebt d.m.v. een klik op het X rechts bovenin.

Daarna opent elke pagina in volledig scherm als je IE weer start, of de paginabouwer moet in de code van de pagina gezet hebben dat dat niet moet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!