geheugen probleem?

Gestart door pc dummie, 28 augustus 2008, 13:29:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pc dummie

Ik heb het volgende probleem met mij laptop, hij is heel traag met opstarten van programma's en internet het toetsenbord reageert vaak traag de laptop loopt heel vaak vast.
Ik dacht zelf dat het te maken heeft met te weinig geheugen op me harde schijf...
ik heb op de C schijf 4,71 GB beschikbaar van 32,4 totale geheugen en op de D schijf 14,1 GB beschikbaar van de 32,2 GB.
Ik heb een aantal programma's verwijdert het totale geheugen dat de programma's innemen is 1,91 GB niet zo heel veel dus verder heb ik alle muziek en foto's verplaatst naar de D schijf maar nog blijf ik zo weinig geheugen overhouden...
vraag me af wat al dat geheugen dan inneemt..
iemand raadde mij aan me interne geheugen uit te breiden maar is dit de oplossing?
En hoe moet ik dat doen en hoeveel GB moet ik erbij nemen?
Alvast bedankt voor de hulp.

PS: is het nodig dat ik de specificatie's van de laptop mee post?
Het gaat om een Acer Aspire 3690WLMi

Han

Tja dat trage opstarten kan veroorzaakt worden door van alles. Dat kan een hardwareprobleem zijn maar ook een softwareprobleem. Wat start er allemaal op bij het opstarten van Windows. Veel onnodige zaken opstarten kan een deel van het beschikbare geheugen onnodig verbruiken.
Zie de special: Je opstartmap leren beoordelen

Ik zou in jouw geval eerst het je al bekende spywaretraject van PCN maar eens doorlopen. Ten eerste omdat het langzaam opstarten kennelijk iets van de laatste tijd is en ten tweede omdat vrijgemaakte ruimte niet teruggezien wordt. Beide problemen kunnen veroorzaakt worden door een virus of spyware.
Is dat niet het geval dan kunnen we altijd nog verder kijken.

Om te beoordelen of de hoeveelheid RAM die je nu in je ACER hebt zitten voldoende is zal je eerst meer informatie moeten geven.
* Welk besturingssysteem draai je en hoeveel RAM zit er nu in.
* Waarvoor gebruik je deze laptop voornamelijk. (Het maakt nogal uit qua geheugengebruik of je
   alleen internet of grotere bewerkingen erop doet)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pc dummie

Ik draai Windows Vista Premium.
Ik gebruik deze laptop vooral om muziek en films te downloaden/branden, en films te ondertitelen en conventeren van AVI naar MPEG enz.
En verder om te internetten en msnen.
De laptop reageert wel wat sneller ook wat internet betreft alleen het geheugen is nog evenveel.

Ik heb het spyware traject doorlopen, en de hjt log geplaatst met de scanners kreeg ik de volgende resultaten:

Gevonden met Norton 360:

-adware(spyware)
-downloader(virus)

Ad-aware:
5 tracking cookies

Spybot:
Win32.Agent.gvu (trojan)

CwsShredder:
- CWS.Jksearch
- CWS.HiddenDll

Housecall:
deed het niet


Bitdefender:
foutmelding

De opstartmap heb ik geprobeert te beoordelen maar daar kreeg ik alleen maar meldingen dat het item dat ik zocht niet in de database voorkwam.


Hieronder nog wat specificatie's van mijn laptop(indien nodig)


Processor
Processor-kloksnelheid 1600 MHz
Processorfamilie Intel Celeron Mobile 
Processor Intel Celeron M 420 
Processor systeembus 533 MHz
L2 cache 1 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 60 GB
Harde schijf-interface Ultra-ATA/100 
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Geheugen
Intern geheugen 256 MB
Geheugenslots so-DIMM 
Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS/MS Pro/xD 
Intern geheugentype DDR 333 
Maximum intern geheugen 2GB

Videogeheugen
Grafische adapter ATI Radeon Xpress 200M 
Maximum geheugen grafische adapter 256 MB





Han

Ik zal de link hiervan even erbij plaatsen in je hijackthis topic.
Dit is info die Kingpin nodig heeft voor het beoordelen van je log.

Ik sluit dit topic af. We gaan verder in je hijackthis topic, dan houden we het centraal.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!