Draadloos internet - Geen verbinding

Gestart door johan, 16 juli 2007, 21:05:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan

wie kan mij helpen
mn pc en laptop werken allen nog maar rechtstreeks via de modem (met draad) als ik draadloos wil werken dan krijg ik een vol signaal van mn router maar krijg geen verbinding met internet
mn router is van sitecom
ik heb al rongereden in de buurt en krijg dan op een paar plaatsen contact met een niet beveiligd net werk maar ook hier heb ik het zelfde probleem prima verbinding maar geen verbinding op internet
ik heb op allebei de computers xp opnieuw geinstaleerd en het ging een paar dagen goed nu op eens weer geen verbinding meer op mn pc heb ik xp nogmaals opnieuw geinstaleerd maar geen contact meer
ik denk (als leek dan) dat mn router goed is omdat het op andere netwerken ook niet werkt
het gedonder is eigelijk begonnen toen ik symatec client security 3.1 op ,mn pc instaleerde maar ja daar heeft mn laptop weer niets mee van doen WIE kan me Helpen ik word een beetje  :pissig :pissig :pissig

Han

Rustig aan hoor, met boos worden los je je probleem zeker niet op. Dan zie je juist zaken over het hoofd.  ;)

Even samenvattend:
- Je hebt een router die een onbeveiligd wifi signaal uitzend (euh onverstandig).
- Je kreeg daar gewoon verbinding mee op 2 pc's na een herinstallatie van WinXP op allebei de pc's
- Van het ene op het andere moment heb je nu ineens geen verbinding meer
- Je kunt niet connecten met andere onbeveiligde netwerken.

klopt dit zover?

Symantec client security 3.1 vind ik :bang , maar de meningen verschillen daarover. Ik ben van mening dat de tegenwoordige software van Symantec zich teveel bemoeit met zaken waarvoor ze niet aangeschaft zijn. Deinstalleer dat programma eens op je desktop en kijk dan es of je wel verbinding hebt... zou me niks verbazen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

johan

net een nieuwe router gehaald met niet tevreden geld terug garantie om even te proberen of het dan wel gaat en jawel hij doet het weer
met dat andere draadloos netwerk snap ik nog niet maarja het gaat de goede kant uit maar nu maakt mn outlook weer geen verbinding grrrrrrrr mischien is het tijdelijk
was het sleutelen aan een pc maar zo makelijk als aan een auto hahahah gaat me een stuk beter af :)

Han

Even terug naar het begin, Johan. Je springt nu wel erg van de hak op de tak.
We kunnen je probleem alleen proberen op te lossen als jij duidelijk uitlegt wat eraan schort en ook antwoord geeft op de reacties die je krijgt op je vraag.

Heb je nu ineens een andere router dan in het begin van dit topic?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

johan

ok sorry
ik denk dat ik door mn ontwetendheid alles een beetje verward uitleg maar met een andere nieuwe router werkt alles weer naar behoren dus ik denk dat een combinatie van bepaalde dingen mn problemen hebben veroorzaakt
met het verwijderen van symatec had ik geen verandering dus op aan raden van mn colega een andere router geplaatst en alles werkt tot nu toe weer goed bij outlook nieuwe account aangemaakt en dit werkt ook weer
voor mij is dit alles algebra maar ik hoop hier op dit forum nog wat bij te leren in iedergeval bedankt voor het reagerenn :goed

Han

Dus alles werkt weer met een andere router en het topic kan dicht??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

johan