draadloos internet op laptop

Gestart door sonia, 16 mei 2007, 09:38:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Verbindig tussen laptop en PC kan volgens mij als je "internetverbinding delen" (Internet connection sharing) aanzet op een twééde netwerkkaart in die PC en dan een straight UTP-kabeltje tussen beide. Draadloos kan niet want die PC is geen access-point. Beetje omslachtig dus.

Nog gelukt met die encryptie-instelling wpa/wap?

Je kunt je SSID broadcast toch even zichtbaar zetten tijdens het configureren en dan naderhand weer uitzetten.
Dan zie je je wifi-netwerk terwijl je 'm instelt en naderhand zie je 'm niet meer als je de broadcast weer uitgezet hebt. Standaard staat de SSID op zichtbaar.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

sonia

ik geloof dat hij al op zichtbaar staat ,ik heb daar nooit iets aan veranderd ,
ik ga nog proberen om de beveiliging op wep te zetten .

waar ik ook nog aan dacht al mijn pc zitten dus in mijn sitecom  netwerk en mijn laoptop zat er nog niet in dat heb ik nu ondertussen wel gedaan dus mischien dat het met die wep beveiliging wel lukt , dat moet ik nog proberen .

zal nog wel laten weten of het gelukt is .

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

sonia

ik heb gisteren een utp kabel gekocht voor mijn laptopje ,kan ik in elk geval op mijn eigen internet .

zodra ik tijd heb ga ik de laatste firmware op halen voor mijn router en alles opnieuw instellen ,wie weet heb ik geluk ,laat nog wel weten of het gelukt is .

sonia

mijn probleem is opgelost  ,ik heb de nieuwse firmware opgehaald van sitecom en de router helemaal gereset en opnieuw ingesteld en vervolgens kon ik op mijn eigen netwerk komen .

iedereen bedankt voor het meedenken ,groetjes sonia

paul76

Mooi dat het werkt, gefeliciteerd!

Han

Top!!  :goed

Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!