draadloos internet probleem

Gestart door jwanas, 06 mei 2007, 17:39:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jwanas

Ik heb een probleem met mijn draadloos internet op mijn laptop.

Van de ene op de andere dag maakt men laptop geen verbinding meer met het draadloos internet wanneer ik mij aanmeld.
Ik kan wel nog manueel verbinding maken door te drukken op de "wireless button" op men laptop.

Men vraag is hoe ik dit weer automatisch kan laten gebeuren.

Han

Er moet toch iets gebeurd zijn op die laptop.
Hardwarematig kan heb probleem niet zijn, anders zou je ook niet handmatig contact kunnen bewerkstelligen.

- Wat is er veranderd. Gescand op spyware misschien?
- Ik neem aan dat er XP op staat als besturingssysteem. Al gekeken of Systeemherstel je probleem oplost?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jwanas

nee systeemherstel werkt niet,

Ik heb dit "probleem" ook al geruime tijd, had toen reeds systeemherstel geprobeerd.
Eigenlijk heb ik dan niet meer verder gezocht, tijdgebrek..

Maar nu denk ik dat dit misschien te maken zou kunnen hebben met de instellingen van windows firewall, of kan dat niet? Zoja welke instellingen kunnen er een invloed hebben?

Han

Lijkt me niet, maar zet je firewall eens uit en kijk wat er dan gebeurt.
Het IP van je wifi router of je home-netwerkreeks moet trusted staan maar dat moet al in orde zijn anders zou je handmatig geen contact kunnen maken.

Ik las op het andere forum dat je verbinding al op automatisch ingesteld staat. Jammer dat je verzuimd om dat hier te vermelden. Is toch wel belangrijke informatie, niet?
Ik zou de verbinding wegsmijten en een "verse" aanmaken. Kijken of ie de settings dan wel onthoud.

Edit Bugs: Het is inmiddels 20 mei 2007.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!