Zoveelste netwerk probleem :(

Gestart door nelis, 17 oktober 2006, 20:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nelis

Dag mensen,

aller eerst wil ik even zeggen dat ik erg blij ben met dit forum want het heeft mij al een aantal keer geholpen met andere problemen.

Nu heb ik een probleem met een draadloos netwerk en ik heb verschillende topics gelezen en dingen geprobeerd maar ik kom er egt niet uit.
Dus ik dacht, ik probeer is te registreren en te vragen aan de leets.

Ik heb een ASUS P5V-VM DH moederboord en daar zat een draadloos netwerk adapter bij.
Ik heb de drivers installed en het programma wat ik er bij kreeg in gebruik. dit heet: ASUS WiFi-AP Solo.
Nu heeft mijn zus een laptop gekocht die ook een draadloos netwerk adapter heeft en ik wil mijn internet connectie, printer en bestanden delen.
ik heb met de wizard een connectie gemaakt en ik zie hem op de laptop verschijnen en op me eigen computer zie ik het draadloos netwerk icoontje die zegt:

Wireless Network Connection (Naam)
Speed: 54.0 Mbps
Signal Strenght: Excellent
Status: Acquiring Network Adress

Dat Acquiring Network Adress blijft maar zo en het veranderd maar niet.

Ik heb redelijk wat verstand van software en de computer maar van die netwerken in windows snap ik echt niks.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem.

Alvast bedankt!

Han

Je computer probeert een netwerkadres (ip-nummer) te krijgen van een apparaat wat het draadloze netwerk uitzend en kan dat apparaat niet vinden. Heb je een draadloos netwerk draaien bij je thuis. Is er een accesspoint waar je pc zich mee kan verbinden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

nelis

Ja, ik ben het acces point en de laptop de "reciever"

Han

Hmmm als je dan al geen ip-nummer kan krijgen dan heb je de software voor dat accesspoint kennelijk niet goed geinstalleerd. Check de site van asus voor de nieuwste drivers en kijk of de antenne goed bevestigd is en check of je eigen firewallsoftware niet blokt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

nelis

Ik heb de drivers en hardware bekeken en het is als volgt:
Ik heb een Asus netwerk op het moederboord zelf en een soort antenne die ik moet aansluiten
Als ik de cd van me moederboord erin doe kan ik de "Realtek RTL8187 Wireless Ethernet Driver" installen.
Dat heb ik gedaan en dan krijg ik ook dat asus programmatje erbij.

De laptop heeft een "Intel (R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection" en ik ga ervan uit dat de drivers die op de laptop staan al up to date zijn aangezien het met windows en allerlij software werd geleverd.

Ik heb de wizard "wireless Network" uitgevoerd en de stappen gevolgd me de usb stick etc.

Moet de laptop dezelfde software hebben als de acces point?

Han

De "Realtek RTL8187 Wireless Ethernet Driver" is de driver voor je draadloze netwerkkaart. Die is dus netjes geinstalleerd en die gaat dan ook op zoek naar het accesspoint wat nog niet geinstalleerd of actief is.

De "Intel (R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection" op de laptop betreft ook de netwerkkaart voor connectie met een draadloos netwerk, wat dus niet in de lucht is. Als je accespoint in de lucht is en je hebt het zo geconfigureerd dat de laptop toegang krijgt dan is er verder geen extra software op de laptop meer nodig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

nelis

Ik heb nu tijdens het instaleren van de realtek driver wpa gekozen en een wpa key ingesteld.
Er staat nu op bijde computers verbonden maar ik kan nog niet op de reciever op t net en ook gene bestanden of printers delen.