bekabelde netwerk

Gestart door habasoft, 21 november 2005, 03:09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo
Je leest veel over draadloos, maar ik wil een bekabelde netwerk aanleggen (De beide buren hebben van elkaar al last via hun draadloos systeem) Een computer met internet verbinding en één die via de andere computer gaat
Via wizard netwerk instellen, alles zo gemaakt dat de hoofdcomputer(c1) internet verbinding maakt, en computer 2 alleen verbinding met internet kan maken via C1. Beide apparaten geven aan dat er verbinding is(icoontje rechts onder), maar als ik verbinding wil maken (via mijn netwerklocatie), geeft deze aan dat ik niet gerechtigd ben, om verbinding te maken. (Bij beide computers ben ik de "beheerder").
Op C1 geeft deze geheel niets aan in de map "mijn netwerklocatie".
Wat doe ik dan nog fout :-[, ik weet het niet meer.
vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Bugs

Heb je misschien een firewall geïnstalleerd die kan dwarsliggen? Hebben beide computers dezelfde werkgroepnaam?
Groetjes van Bugs

Black Panther

Kun je wel pingen van de 1 naar de andere computer?
(dus uitvoeren type cmd  dan in het dos schermpje type je: ping (ip adres andere computer) )
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

habasoft

Hallo. Ik heb verbinding :shades :shades.  Wat ik gedaan heb: Ik heb de firewall van beide apparaten uitgeschakeld (bugs), maar dan nog zonder resultaat. Omdat ik  van beiden automatisch een ip adres had laten toewijzen (dat staat overal geschreven) kreeg ik nog geen verbinding. Via "alternatieve configuratie"  heb ik de "de gebruiker geeft een configuratie op" op beide apparaten een ip adres ingetikt (maakt totaal niet uit wat voor ip adres je intikt, als je de eerste drie getallen maar hetzelfde laat) en ja hoor, ik had verbinding.  Voor de zekerheid nog even teruggezet op "automatisch persoonlijke ip adres laten toekennen" en de verbinding was weer weg. 
Op de vraag van Black Panther terug te komen, Pingen kon ik degehele tijd wel, maar dan gaf deze aan dat een van de netwerkkabels niet was aangesloten.

zo zie je maar weer, je ben nooit te oud om wat te leren, en eenieder bedankt

vr gr Hans
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Fijn dat je je netwerk aan de praat hebt Hans  :)

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!