Verbinding wordt verbroken.!!!

Gestart door mooijron, 21 september 2005, 19:27:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mooijron

Wanneer de PC is opgestart en ik ga het internet op, dan weigert de verbinding na 8 a 10 minuten alle medewerking. Gevolg PC opnieuw opstarten en weer opnieuw beginnen. Ik heb al een keer een hijack log geplaatst en alle virus scanners die er zijn erop losgelaten.  het is een ADSL verbinding, ik wordt er gek van.  RON

Han

We hebben veel meer informatie nodig voordat er iets zinnigs over te zeggen valt, Ron.
- Wat voor adsl-verbinding heb je
- Hoe ver zit je van de centrale af / is er al eens een lijntest gedaan
- Wat voor modem heb je
- Heb je al contact gehad met je provider hierover. (modem en splitter in orde?)
- Heb je eerder connectieproblemen gehad
- Sinds wanneer treden die problemen op
  * sinds kort of al sinds je deze verbinding hebt?
  * na installatie of deinstallatie van hardware of software?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mooijron

Hierbij de benodige informatie:
De ADSL verbinding is van XS4all en is een lite
Wanneer ik verbinding heb doe ik wel eens een speedtest en dat zit goed.
Ik heb nog nooit eerder connectie problemen gehad

De probleme zijn een week of 3 geleden begonnen, ik heb verleden week een Hijack log geplaatst en u heb het toen bekeken en geadviseerd wat dingetjes weg te halen.
Het vreemde is dat er wel constant verbinding is als de kinderen gaan chatten enzo, maar na de beruchte 8 a 10 minuten kan je niet meer surfen over het internet maar je kan wel blijven chatten.

Han

Okee, en de rest?

- Hoe ver zit je van de centrale af / is er al eens een lijntest gedaan (ik bedoel geen speedtest)
- Wat voor modem heb je
- Heb je al contact gehad met xs4all hierover. (modem en splitter in orde?)
- Sinds wanneer treden die problemen op
    * na installatie of deinstallatie van hardware of software?

Je laatste bericht in je hijackthis topic was deze :
Citaat van: mooijron op 19 september 2005, 07:01:35
Ik heb je bericht gelezen! bedankt voor alle moeite, er zit niks anders op dan te defragmenteren en de boel opnieuw er op zetten denk ik
Heb je dat al gedaan om te kijken of het een softwarematig probleem is?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mooijron

Dag Han,

Ik zit vlak bij de centrale.

De modenm type = SpeedTouch 510

ik heb nog geen contact gehad met xs4all of de modem werkt en de splitter, want als ik de laptop van mijn werk op de kabel aansluit kan ik internetten zolang ik wil zonder dat na een korte tijd de verbinding als je het zo mag noemen wordt verbroken.

De problemen zijn zoals ik al eerder vermelde ik denk een week of 3 geleden, zoon lief zal wel bepaalde sites hebben bezocht die eigenlijk niet mogen ( is de leeftijd denk ik ), er is toen denk ik een hoop bagger binnen gehaald, zoals dialers en dergelijke, alle programma's er over laten draaien, zelfs jullie hebben mij Hijjack log bekeken en daarover geadviseerd, maar het mocht helaas niet helpen.

Ik blijf het vreemd vinden dat hij er na enige tijd de brui aangeeft.

met vriendelijke groet Ron


Han

Je zou dan toch denken dat het iets op die betreffende PC moet zijn.
Geen spyware meer en geen virus dan misschien een beschadigde winsock?
Lees even dit topic door.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mooijron

Dag Han, is het mogelijk dat je het naar mijn toestuurd, na de site gelezen te hebben denk ik dat het niet de volledige versie is en dat je voo een volledige versie van het progamma moet betalen >>> Ron

Han

Voor zover ik kan zien is dit het programma wat je nodig hebt en meer is het niet.

De winsock reparatie tip komt van de starter van dit topic. Het werkt alleen in XP!!
Vraag anders via PM even info aan hem hoe hij het gebruikt heeft als je niet weet hoe je dit toe moet passen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

richardg

Hoi,

Ik heb destijds de winsock oplossing aangereikt gekregen en mijn internet werkt nog steeds op de "beruchte"PC  ;) Dit heeft me veel werk gescheeld.

Ik heb een PM gekregen en n.a.v. hiervan heb ik het topic gelezen.
Bij mij was er wel een verschil met het huidige topic, ik kon helemaal niet op internet.

Ik heb zoiets al eerder gehad bij de buren en toen bleek er nog een virus rond te dolen.
Zelfs Norton vond 'm niet (die ik zelf bij de buren, bij de aanschaf van de PC had geinstalleerd).

Wat bleek, er werd gesuggereerd dat Norton draaide, maar hij deed het niet.

Misschien heb je er iets aan.

Succes Richard

mooijron

Hoi Richardg

ik heb winsock gedraaid, maar nog steeds wordt de verbinding met internet verbroken, maar chatten via MSN gaat gewoon door.

Het rare is wanneer ik in veilige modus opstart blijft de boel wel in verbinding en kan ik internetten wat ik wil en blijft de verbinding in stand, wel op een klein schermpje.

Ook in de veilige modus heb ik online gescaned en alle anti p en opschoon programma's gedraaid en laten lopen tot ik er gek van werd.

Is er misschien iets in een instelling waar staat dat het internet na 8 a 10 minuten verbroken moet worden of is het toch iets hardnekkigs.

Han

Ergens is iets bschadigd geraakt. Wat, daar kom je niet achter. Als de winsockfix niet helpt dan houd het echt een beetje op.
Maak backups en doe een verse installatie. Ik weet dat dat veel werk is en dan je niet vrolijk wordt hiervan maar er zit weinig anders op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

mooijron

OKE dan in iedergeval bedankt voor alle moeite