tracert and pingen / Visual Route

Gestart door quantum, 09 augustus 2002, 19:49:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

ter info van bij mij naar pc navigator

tracert: 9 hops
pinging : gem 22
 
vandaag 20h45
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

Welke taal is dit dan weer? chinees  ::)
Carpe Diem

quantum

Begrijp je het niet?
Ik wil hiermee 2 dingen aantonen op reactie van: wat gaat het soms toch allemaal traag vandaag op internet of bepaalde sites.
 hoe traag ?
Voor eest kunnen we effe kijken waar zich de server bevind
daarvoor gebruiken we tracert: we krijgen dan de route die word 'getraced = de weg langs gateways , routers ,servers tot nu in mijn geval gekozen pc navigator , dit wordt uitgedrukt in hops. ( voor de liefhebbers eventueel op kaart te zien)

Nu we weten of er weinig 5- 10 hops of veel hops 6-20-en meer misschien 60
kunnen we de responssnelheid meten
dit doen we met ping
in de eerste plaats kan je er mee zien of de server aktief is
in de 2é plaats de responssnelheid van die aangesproken server (mijn geval pc navigator)of naar een ander keuze

! !Aktieve links niet aan klikken ,blijkbaar worden ze aktief na bericht!!(niet de bedoeling)
hoe doen we dat nu?
je bent aan surfen je opent dos commando
C:\>tracert www.url en dan enter url te kiezen (tussen tracert en www een spatie)
vb:C:\>tracert www.pcnavigator .nl en dan enter
pingen
C:\>ping www.url   zelfde doen als boven

( zone alarm eerst  tijdelijk uitschakelen , kan problemen geven)

Ik wilde wat informatie geven , nu kunt men tenminste eens zien , als het traag gaat wat de reden is ( veel connecties, of trage respons, de respons is uiteraard afhankelijk van modem , drukte enz)
Vroeger te veel aansluitproblemen gehad en je leert dan eens wat bij
Dacht , misschien heeft er hier wel iemand iets aan , moet je anders maar editten(mag van mij)
Groetjes
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

angel , effe doorlezen, daarna kan je wel eens zien en begrijpen hoe een verbinding in elkaar steekt
groetjes , en nu ben ik  mee weg , moet morgen er wéér (te) vroeg uit
veel leesgenot
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Angel

pfffft moet het een paar keer lezen hoor gaat een beetje boven mijn pet gedichten doe ik zo maar het technische isse niet mijn sterke kant toch bedankt voor je uitleg 8)
Carpe Diem

Han

Hier vandaag 6 hops en een gemiddelde van 20.
Prima toch  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Hoe meet je dat dan? Hoe ik moet pingen, weet ik wel, maar hops??
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

ZoneAlarm hoeft zéker niet uit om te pingen of tracen. Als er om toestemming gevraagd wordt door ZA, dan kun je dat gewoon geven. Je kunt er ook voor kiezen dat je éénmalig toestemming geeft door op "OK" te klikken als ZA om toestemming vraagt, zonder het vinkje in dat venstertje te zetten.

Elke dataverbinding loopt over tig computers. Vraag ik www.pcnavigator.nl op dan gaat dat hiervandaan over 6 computers voordat mijn aanvraag bij de server van de host aangekomen is.
Die 6 stappen noem je dan hops. Kijk maar op het plaatje hieronder.
Zo kan je precies zien op welke computer het mis gaat, als je verbinding traag is.

Bij mij kan je zien dat ik pas na 4 hops het netwerk van xs4all uit ben. Dan op het grote knooppunt van Amsterdam Exchange aankom en dan direct daarna bij de host naarbinnen schiet.



hop... hop... hop....hop.... hop, Yeah PCN.....ik ben d'r!!!!   ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is eigenlijk véééééél leuker om het programma "Visual Route" ervoor te gebruiken.
Daar is ook een online-versie van die hier staat.

Je trace klopt niet helemaal meer, want het gaat om een Visual-route server die in Rotterdam staat. Je krijgt dus meer hops te zien, dan het in werkelijkheid is vanaf jouw computer naar de plaats van bestemming.
Dat heb je niet als je de lokale versie van het proggie op je PC hebt draaien, maar visual route is niet gratis hé..   :-\

Hoe werkt dat "Visual Route-online" :
Tik in het vakje "enter host/url" in www.pcnavigator.nl  en druk op de enter-toets. Meer hoef je niet te doen!



Je ziet dan op het kaartje, dat al het dataverkeer voor PCN zich hier in Nederland afspeelt.
Tik voor de gein maar es www.hotmail.com in. Hoppekee, helemaal naar Californië ga je dan. Tis wel cool om dat te zien, op het kaartje  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

han, ik ken dat visual route , maar waar is belgium  server ( daardoor vond ik de andere methode voor mij geschikter)
wat betreft zone alarm , uiteraard kunt U de toestemming geven ( volgens instelling zone alarm wordt deze geblokkeerd of  naar U gevraagd wel of geen toestemming te geven voor toeppassingen.
Ik wilde nu ééns eenvoudig blijven(newbies reglement)  met te vermelden zet het even uit en hiermee geen andere moeilijkheden te scheppen van: hoe moet ik nou zone alarm configureren  of help, ik krijg hier de vraag..... .; wat te doen hackers?
 

groetjes ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Helaas geen Visual-Route-server in België. Wel op veel andere plekken.

Tja, Visual Route geeft in een plaatje de verbinding weer. Plaatjes zeggen nou eenmaal meer dan 1000 woorden  

Ik ben van mening dat het uitzetten van ZA niet verstandig is, maar ja da's een discussie die in dit topic niet thuishoort  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ikheb dus ook maar even gehopt en gepingt (eerst een spellietje gepingpongt ;D) en dit kwam er bij mij uit, is dat goed? gemeten om even voor 21.00

NON BLATERARE, SED POLIRE!

Zandman

een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Helen

NON BLATERARE, SED POLIRE!