scannen , invullen en printen

Gestart door quantum, 23 januari 2003, 19:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

Is er geen software die volgend kan oplossen
Ik heb veel te maken met voorgedrukte documenten (vb overheid , controle enz)
Deze worden nu tot vervelends toe handmatig ingevuld met telkens weer dezelfde gegevens
Ik heb een scanner en OCR pakket, is er geen mogelijkheid op een of ander manier deze te scannen en daarna nodige gegevens intik en daarna print op de vervelende papieren ?
Welk zou het best OCR pakket zijn omnipage ? textbridge of ander proffesionele, kwestie van echt optimale herkenning
dank bij voorbaat ;)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik heb héle goede ervaring met het OCR programma Finereader Pro.
Die komt bij OCR-programma testen ook doorgaans als beste uit de bus. Hier staat een recente test van de laatste versie van dat programma. De eindconclusie daar laat zien waarom ik dit programma prefereer.  :)

Maar dan nog kan je na het scannen en invoeren in een tekstverwerker, alleen op het gescande formulier je gegevens erbij tikken en dat printen. Daar nemen officiele instanties geen genoegen mee.  :-\
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

Dank Han, heb fine reader geinstalleerd , idd één van de betere , maar logos en kolommen en tekst tussen twee haakjes hebben ze nog wel eens moeilijk
Voorlopig nog mat de hand invullen ( elke week 3uur, iedere keer hetzelfdein te vullen) :).
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Doy

Is het geen optie, om zo'n formulier in Excel te maken?
Dan hoef je alleen de datum maar te veranderen.



Edit Bugs : Het is inmiddels 21 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.