Bestanden weg/kwijt na verwijderen PaintShopPro X2 Photo

Gestart door yinyang73, 10 juli 2011, 20:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yinyang73

Onlangs heb ik mijn officiële versie van PSP x2 Photo van mijn pc verwijderd, dmv het configuratiescherm, programma verwijderen.
Tot mijn grote schrik ontdekte ik dat AL mijn .jpg / .jpeg / .psp / .png bestanden verdwenen zijn.

Ik heb wel weer wat teruggevonden, echter nog láng niet alles. En wat ik wel gevonden heb, heeft ineens een hele andere naam, is overschreven met een ander bestand of is beschadigd en niet te openen.

Wie o wie weet wat hier gebeurd is??? En hoe krijg ik mijn bestanden weer terug, das het belangrijkste.

Voor de info, mijn bestanden stonden op een externe harde schijf...

Han

Da's een kwalijke zaak als dat gebeurd als je alleen het programma verwijderd hebt. Hoe het kan...., werkelijk geen idee. Programma's horen bij verwijderen niet de bestanden mee te wissen waarmee ze geassocieerd zijn. Gebeurt dat wel dan gaat er iets vreselijk mis in de un-installer.
Je schrijft "wat ik wel gevonden heb, heeft ineens een hele andere naam, is overschreven met een ander bestand of is beschadigd en niet te openen". Wat voor programma heb je gebruikt om dat te onderzoeken?
Windows zet op de plek waar bestanden verwijderd zijn weer andere bestanden. Zo worden de lege plekken weer volgeschreven. Daarom zijn ze overschreven door andere bestanden. Dat kan alleen gebeuren als je niet direct na het missen van de bestanden een recovery uitgevoerd hebt. Dat is de boel zo goed als verloren.

Ik zou in jouw geval zeker even contact opnemen met corel hierover. Je had van die hele belangrijke plaatjes geen backups begrijp ik?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Het proberen waard  http://www.piriform.com/recuva. Als de bestanden nog niet overschreven zijn heb je grote kans ze te repareren
Locatie: +21.3 NAP

Han

Uit "En wat ik wel gevonden heb, heeft ineens een hele andere naam, is overschreven met een ander bestand of is beschadigd en niet te openen" concludeerde ik dat de weggegooide bestanden inmiddels al wel overschreven waren. Maar ja geen antwoord mee van de topicstarter dus is het kennelijk toch niet zo belangrijk.  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!