Update MSOffice mislukt

Gestart door john, 22 augustus 2010, 11:47:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Regelmatig zijn er updates voor dit programma beschikbaar. Na melding kies ik welke updates moeten worden gedownload en vervolgens geinstalleerd. Zo ook op 11 aug.jl. Van een 3-tal updates wilt het maar niet lukken deze te installeren. Heb inmiddels 4 pogingen ondernomen maar in de lijst "Geschiedenis van updates weergeven" is de status tot dusver steeds <mislukt>. Het gaat om de volgende updates:
KB2279264 - Update voor het filter van ongewenste e-mail in Outlook 2007;
KB2277947 - Beveiligingsupdate voor het 2007 Microsoft Office System;
KB2251419 - Beveiligingsupdate voor Microsoft Office Word 2007.
Ben ik de enige die met deze updates problemen ondervind, zit ik me af te vragen?

Han

Nee je bent niet de enige. Updates van MSOffice2007 mislukten op mijn laptop ook steeds toen ik nog Vista draaide. Ze werden wel netjes gedownload maar installatie mislukte steeds. Ik probeerde het met tussenpozen steeds weer opnieuw en uiteindelijk lukte het dan wel. Ik heb geen idee waar het aan liggen kan. Een rechtenprobleem kan het niet zijn want uiteindelijk kreeg ik ze wel geinstalleerd. Onder Win7 wat nu op mijn laptop draait heb ik dit probleem nog niet gehad.
Op mijn desktop met Winxp-Pro/Office2007 en op de desktop van Bugs met WinXP Home/Office2003 hetzelfde verhaal. Wel downloaden maar met veel moeite na een aantal keren volgt er een soms installatie.

Wij hebben besloten om ons niet meer druk te maken erover. Het is al een hele poos zo. Zeker meer dan 'n jaar.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Begrepen Han. Ik sluit me bij jouw gedachte aan en zal me er dus ook niet druk om maken. Zo af en toe proberen en dan zien of het eindelijk zal lukken. Het motto: de aanhouder wint, is meer dan ook van toepassing.

Han

Ik heb je topic ook meteen van het "Forumonderdeel voor "Vista" verplaatst naar forumonderdeel voor "alle overige software" en daarna de topictitel aangepast want het gaat hier immers over de office updates die meekomen met "Microsoft update" en niet met "Windows Update". Het heeft niet specifiek met vista te maken maar alles mat Microsoft office.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Vorig jaar aug. heb ik een vraag gesteld over dit probleem. Topic is inmiddels gesloten maar wilde toch nog laten weten hoe ik inmiddels een oplossing heb gevonden. Na ontelbare malen pogingen te hebben ondernomen om de inmiddels 14 uitstaande updates te downloaden met als status <MISLUKT> afgelopen week net zo lang blijven wroeten en zoeken tot het gelukt is. De boosdoener is de installer van Windows die het laat afweten, althans volgens de site van Microsoft. Een nieuwe installer downloaden en installeren heb ik niet gewaagd. Wat wel werkte, is naar de download site van Microsoft gaan, in de zoekbalk het KB nummer invoeren van de update en voila, daarna werkt het wel. Waarom langs deze weg wel, immers een beetje omslachtig want ik moest dus 14x iedere update apart nummer invoeren enz., enz. Je zou denken als de WIndows installer niet goed werkt als de update automatisch worden gedownload via Windows Update maar installeren daarna mislukt en het wel gaat als je rechtstreeks op de Microsoft inlogt wel??!! Wordt dan misschien een online installer gebruikt van de site?? Enfin, eind goed, al goed.

Han

Ik heb je oude topic weer even opengemaakt en je bericht toegevoegd aan het oude topic. Dan staat alles fijn bij elkaar.
Je kunt overigens via PM altijd aan Bugs of aan mij vragen of we een topic willen heropenen voor het toevoegen van nieuwe info.

Sinds ik Window 7 gebruik heb ik er geen last meer van dat Office updates mislukken.
Ik heb het wat betreft het downloaden van de nieuwste windows-installer wel vaker gezien in handleidingen van software dat je ervoor moest zorgen dat je de nieuwste versie van de installer moest downloaden. Het zou gemakkelijker zijn als je die altijd via je windows update mee zou krijgen. Misschien is dat voor de nieuwere besturingssystemen wel al het geval?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Wat je zegt over het meesturen van de meest recente Windows installer bij updaten zou natuurlijk ideaal zijn. Kan je zonder meer vanaf de Microsoft site een nieuwe installer downloaden die na installatie veronderstel ik de oudere aanwezige versie op je laptop overschrijft of kleven daar risico's aan vast?

Han

Nee voor zover ik weet zijn er geen nadelen. Die kan je zo installeren. De oude versie wordt tijdens installatie van de nieuwe verwijderd.
Ik heb dat eigenlijk alleen gedaan als een programma daarom vroeg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han , heb jij enig idee in welke map Vista de updates van Microsoft plaatst als het proces via Windows Update normaal verloopt? Zoals haast gewoonlijk mislukte het updaten via Windows Updat weer en heb ik de work around maar weer gedaan zoals in een eerdere posting gemeld. Ik zie nu echter dat de laatste 5 updates zijn geplaatst in mijn map <Download>.
Dan heb ik ook nog een vraag over een 2-tal updates, waarvan ik me zit af te vragen of het echt zinvol is. Het gaat om update KB2467175 en update KB2463332.

Han

Al die KB.nummer updates staan voor zover ik weet normaal in de root van je windows map.

Wat je updates betreft. ik heb even op kb nummer gezocht wat ze doen. Tja belangrijk...., eentje is een update voorvoor C++.
Veel programma's zijn daarnee ontwikkeld toch?

KB2467175 - update voor Visual C++ (Visual studio)
Microsoft Visual C++ (often abbreviated as MSVC or VC++) is a commercial, non-free integrated development environment (IDE) product from Microsoft for the C, C++, and C++/CLI programming languages. It has tools for developing and debugging C++ code, especially code written for the Microsoft Windows API, the DirectX API, and the Microsoft .NET Framework.

De andere (KB2463332) hoor je niet te krijgen want da's een MySQL server update voor zover ik kan vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

De KB nrs van de updates in mijn eerdere bericht zegde me niks anders dat ik ze citeerde vanuit Windows Update als zijnde beschikbaar. Dat houdt dus in met inbegrip van de update (KB2463332) die ik niet zou mogen hebben ontvangen. Op grond van jouw reactie heb ik de update voor Visiul Studio gedownload en ge-installeerd. De andere update, ofschoon beide updates mij totaal niets zeggen, heb ik dus achterwege gelaten.
Ik heb overigens in de root van mijn Windows map gezocht en kon, tot mijn spijt, geen enkele update terug vinden van al die updates die ik sinds aug. 2008 heb gedownload volgens het history overzicht.

Han

Ik heb even in Win7 gezocht maar ook daar niets in de windows map. Tenminste niet in de root ervan.
Ben even via google gaan zoeken en vond dat ze te vinden zijn in: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Ze staan daar bij mij in mappen met allemaal nummers. Het is er niet overzichterlijker op geworden.
Ik zie nog geen uninstall mogelijkheid via de verkenner maar dat kan wel via configuratiescherm/software verwijderen.
Klik daar in het linkerpaneeltje op "windows onderdelen in- of uitschakelen" En alle geinstalleerde updates komen tevoorschijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, wat ben je toch een genie. Die map (C:\Windows\SoftwareDistribution\Download) gevonden. Ik heb willekeurig een aantal van die bestandsmappen geopend en zie dat de in houd (althans van die geopende mappen) allemaal zipfile bestand bevatten. Kan ik de downloads van die 5 updates die nu nog in mijn map <Download> staan, naar de genoemde hoofdmap verplaatsen. Staan ze in ieder geval bij de broertjes en zussen of kleven daar bezwaren aan.

Han

Dank voor het compliment  :cool

Maar ehhh ik zou die 5 stuks denk ik laten staan waar ze nu staan want anders kan het systeeem ze niet meer vinden mocht dat nodig zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, doe ik. Laat ze gewoon staan waar ze staan. Hard stikke bedankt weer.

Han

Okido. Ik sluit het topc hiermee dan maar weer af  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!