Adobe Reader 8.2.2

Gestart door john, 25 juli 2010, 09:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Door een huisgenoot is Adobe Reader 8.2.2 op de pc gedownload en geïnstalleerd.
Als ik via <Start>, <Configuratiescherm>, <Software> de lijst oproep zie ik behalve Adobe Reader 8.2.2 eronder nog Adobe Reader 8.2.2 – CPSID_53952 staan met de vermelding dat deze update niet kan worden verwijderd.
Ik heb inmiddels Adobe Reader 9.3.3 geïnstalleerd omdat bij sommige bewerkingen, o.a. als een formulier van een website in Pdf formaat moest worden bewerkt, ik een foputmelding kreeg dat de bewerking niet kon worden uitgevoerd.
Als ik nu probeer om Adobe Reader 8.2.2 te verwijderen, krijg ik de volgende foutmelding te zien. Kan dit patchpakket niet openen. Controleer dat het patchpakket bestaat en dat u er toegang tot heeft of neem contact op met de fabrikant van de toepassing om er zeker van te zijn dat dit een geldig Windows Installer patchpakket is. Heb de help functie van Adobe geraadpleegd en o.a. het bestand Windows Installer 3.1. gedownload. Dat heeft er niet toe geleid dat ik alsnog Adobe Reader 8.2.2. kon verwijderen. Heb ook opnieuw de 8.2.2 gedownload in de hoop dat sommige bestanden zouden worden hersteld, maar dat leverde ook geen resultaat.
Is er toch een oplossing het programma te verwijderen.

Han

Waarvandaan is die Adobe Reader 8.22 - CPSID_53952 versie gedownload?

Die CPSID_53952 duid erop dat het een incremental update betreft. De oude bestanden worden dan overschreven door nieuwe bestanden. Dat is ook de reden dat je de installatie via de "oude 8.22 uninstall niet meer kunt verwijderen. Niet alle bestanden bestaan immers nog, waar de uninstaller op naar zoek gaat.
Na de installatie van "Adobe Reader 8.2.2 – CPSID_53952 " is er in het startmenu een nieuwe vermelding gekomen mét daarin ook een nieuwe uninstaller. Alleen daarmee is hij te verwijdern.

Ik zou in jou geval als volgt handelen:
- Adobe Reader 9.3.3 verwijderen en de pc opnieuw opstarten.
- Adobe Reader 8.2.2 opnieuw installeren
- Adobe Reader 8.2.2 – CPSID_53952 opnieuw downloaden en daaroverheen installeren.
- Dan "Adobe Reader 8.2.2 – CPSID_53952" verwijderen via de nieuwe in het startmenu aangemaakte snelkoppeling
- Dan de PC opnieuw opstarten en Adobe Reader 9.3.3 opnieuw installeren.

Alle verschillende versies zou je moeten hebben oef moeten kunnen vinden want die zijn ook geinstalleerd geweest.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Waarvandaan die Adobe 8.2.2 versie is gedownload zou ik echt niet weten; immers het is tijdens mijn afwezigheid gedaan. Ik weet haast wel zeker dat het een automatische melding moet zijn geweest van Adobe, het thuisfront heeft nl.geen enkel besef hoe updaten gaat, dus uit eigener beweging naar updates zoeken, is uitgesloten.
Als ik via menu <Start> naar Adobe gaat, zie ik enkel Adobe Reader 8 en geen uninstall of what's ever.
Ik heb jouw instructies opgevolgd.
Het verwijderen van Adobe 9.3.3 ging, via Start, Configuratie, Software moeiteloos. Echter tot mijn verbazing zie ik in een map onder <Program Files> nog even zo vrolijk Adobe 9 staan met daarin de setup enz. Zag nu ook dat daar zelfs de Adobe 7 versie nog staat even als Adobe 8. Verwijderen gaat dus niet echt vlekkeloos.
Het downloaden van Adobe 8.2.2 verliep normaal. Echter als ik dan de setup wil openen, krijg ik weer dezelfde melding: Kan dit patchpakket niet openen. Controleer dat het patchpakket bestaat en dat u er toegang tot heeft of neem contact op met de fabrikant van de toepassing om er zeker van te zijn dat dit een geldig Windows Installer patchpakket is.
Dus helaas kom ik niet verder. Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Han

Nee, een andere manier zou ik niet weten.

Misschien weten ze op het user forum voor adobe reader nog raad?
http://forums.adobe.com/community/adobe_reader_forums/adobe_reader
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik begrijp dat jij ook niet alles kan oplossen. In het verleden heb jij mij al vele malen met voor mij onoplosbare problemen geholpen. Ik ga dat Adobe Help forum opzoeken en zie of ik nog wat wijzer (what's in a name) kan worden daar. 

Han

Als het daar ook niet lukt dan is er nog één rigoreuze oplossing maar alleen als je verder geen adobe software draait en vertrouwd bent met het werken in het windows register.
Ik zou dan alle software van adobe verwijderen en het register nazoeken op de naam adobe en alle verwijzingen daarnaartoe wissen. Dan kan je PC daarna niks meer met adobe software totdat je het opnieuw installeert.

Ik heb dit soort problemen gelukkig nooit. Ik gebruik Norton Ghost. Is er iets raars...., dan zet ik m'n ghost-image terug, werk het systeem bij met de beschikbare softwareupdates en het leed is geleden. Misschien toch iets om te overwegen. Scheelt echt een hele hoop gedoe.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Allereerst bedankt voor je aanvullend advies. Ik wilde je, als afsluiting van dit topic laten weten, wat ik heb gedaan. Was dus een beetje te voortvarend met de uitvoering, die inmiddels heeft plaats gevonden. Nu pas lees ik jouw bericht. Toch nog wat vragen en opmerkingen. Ik zag tot mijn verbazing, in de map <program files> de mappen Adobe7, 8 en 9. Adobe 8 kan kloppen die was niet verwijderd, maar Adobe 7 zou al lang geleden verwijderd moeten zijn toen er een nieuwe versie werd gedownload en geïnstalleerd. Adobe 9 heb ik via het configuratiescherm verwijderd maar even zo vrolijk blijven alle mappen en submappen van die versie aanwezig. Ra, ra, hoe kan dat.
Ik heb dus het help forum van Adobe bezocht en daar staan diverse suggesties om het probleem op te lossen (het niet kunnen installeren van een download). Ik heb alles uitgeprobeerd maar niks werkte. Ik ben geen echte "register" held om het zo maar eens uit drukken, dus weet niet of ik de door jou aangevoerde oplossing had kunnen uitvoeren. Wat ik dus heb gedaan, en dat verdiend uiteraard niet de schoonheidsprijs, met de delete knop alles verwijderd.  Bijkomend probleem was, als ik een Pdf document wilde uitprinten, kreeg ik een foutmelding en werd de printjob niet uitgevoerd.
De nieuwste versie van Adobe 9 is nu geïnstalleerd en zo het zich laat aan zien, werkt alles weer inclusief uitprinten van een Pdf document. Heb ik nog kans, dat ik met deze verwijder methode nog onverwachte en onaangename verrassingen kan verwachten? Als je nog een slot reactie wilt geven, heel graag.

john

Nog een vraagje over dat Norton Ghost. Is dat onderdeel van een ander programma of werkt het als een los staand programma zonder dat het een onderdeel vormt met...? Zo'n image bewaar je dat op je harde schijf of b.v. op een dvd. Gebruik zo'n image veel Gb op je hard disk. Mijn laptop heeft 3 partities, 2 voor herstel, wat er daarna over bleef van de 120Gb is 102Gb en daarvan is nu nog 50.6 Gb beschikbaar.

Han

Tja de schoonheidsprijs verdient het zeker niet want er blijven toch wel wat registervermeldingen achter maar........ who cares als het allemaal nu weer prima werkt met de nieuw geinstalleerde versie.  ;)  Mijn oplossing om het register in te duiken heeft uiteindelijk hetzelfde resultaat, het weer laten functioneren van de laatste versie

Norton Ghost is een seperaat programma van Symantec. Er zijn nog meer van dat type programma's maar omdat ik Norton Ghost gebruik noemde ik die op. Als je zoekt in google op image vann harddisk maken dan vind je nog meer programma's die dit kunnen. Ping is een gratis alternatief. Je kunt binnen Norton Ghost aangeven in hoeverre je de te maken image wil comprimeren. Ik heb mijn image niet gecomprimeerd omdat het maken/terugzetten van de image dan het snelste gaat. Ik heb een C-partitie van 25 gb en mijn image van die partitie is ruim 16gb. Die image kun je tijdens het maken wegschrijven naar een andere partitie, dvd of naar een externe harddisk. Het is maar net waar je zelf voor kiest. Ik schrijf zelf weg naar een andere partitie en bewaar ook een recente versie op m'n externe harddisk.
Ik heb op mijn c-partitie puur programma's geinstalleerd. Daar staat niet mijn eigen data. Bij een crash of iets dergelijks kan ik dus zonder me om data te hoeven bekommeren altijd zonder pardon de image terugzetten.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Jouw methode van aanpak om de C:schijf enkel en alleen te gebruiken voor de programma's lijkt me heel handig. En de rest van je documenten en data op een externe schijf bewaren. In hoeverre kan je een image comprimeren zodat ie op een dvd kan worden bewaard en ik dan voor lief moet nemen dat terugzetten van die image wat meer tijd gaat kosten?

Han

Geen idee hoeveel dat scheelt als je de image erg comprimeert. Ik heb dat wel eens gedaan maar het maken/terugzetten duurt dan erg lang. Dacht dat je 'm half zo groot kon maken of zo. Helft van de grootte die hij heeft dan wanneer je niet comprimeert.

Ik bewaar alles dubbel. Ik heb naast mijn c-partitie ook een data en een backup partitie. Mijn foto's, filmpjes, office-documenten en andere documenten etc staan op de data partitie. Kopie daarvan op een externe harddisk. Op m'n backup partitie staan backups van programma data en backups van dit forum en zo. Daar staat ook de mailmap en recente backup van m'n favorieten. Ook daarvan een backup naar de externe harddisk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik zal in dit topic geen verdere berichten meer plaatsen. Dus wat mij betreft mag je het afsluiten, vergezeld, zoals altijd met mijn dank voor alle door jou genomen moeite.

Han

Graag gedaan John. Het slot gaat erop :)

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!