MS Office 2007; Word

Gestart door john, 27 augustus 2008, 15:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

In MS Office 2003, toonde Word onderaan een document gegevens over, als voorbeeld:
Pg1, Se1, 1/1, Op 2,9 cm, Reg 2, Ko 73.
Met name die laatste info,teller aantal tekens, is handig als je vanaf je pc een sms wilt versturen en het max. aantal tekens van 1 bericht, 162, niet wilt overschrijden. Echter Word in MS Office 2007, laat onderin enkel zien aantal woorden en taal waarin wordt gewerkt. Zijn de gegevens zoals die in Word MS Office 2003 werden getoond ook in MS Office 2007 zichtbaar te maken.

Han

Als je met je rechtermuisknop op die balk klikt dan kun je items verwijderen en toevoegen op die balk.
Meer dan wat je daar kunt kiezen kun je dacht ik niet op die balk krijgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Inderdaad Han, die teller van het aantal ingevoerde tekens, om het zo maar eens te noemen, zit niet meer in Word, MS Office 2007, want nadat ik op de onderste balk met de rechtermuisknop had geklikt, verschijnen nog wel wat opties, maar datgene wat ik zocht helaas niet. In ieder geval en zoals altijd weer bedankt.

Han

Toch nog een toevoeging.  ;)

De tekens worden wel geteld maar je ziet dat aantal niet direct terug op de onderste werkbalk. Wat daar wel staat is de optie "Woorden". Klik daan met je linkermuisknop op en er komt bovenop je wordt venster een venstertje met daarop het aantal tekens met of zonder spaties. Helaas kan je dat "woorden tellen venstertje" niet permanent laten staan. Je moet het dus steeds weer openklikken wil je het aantal tekens zien.

Hieronder een plaatje van hoe dat woorden tellen venstertje eruit ziet als ik bovenstaande tekst in word2007 analyseer
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ja, zelfde info, maar zoals je opmerkt, moet je telkens opnieuw dubbelklikken om de informatie op het scherm zichtbaar te maken. Over en sluiten v.w.b. deze topic, vergezeld van mijn hartelijk dank.

Han

Tja meer kan ik er niet van maken, al Microsoft dat ook niet heeft gedaan.

Slotje dan maar :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!