WordPerfect viewer??

Gestart door appy, 31 januari 2004, 22:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

appy

Bestaat er ook een viewer voor WordPerfect, waarmee mensen die niet met WordPerfect werken toch de bestanden kunnen lezen?
Ik wil eigenlijk niet werken met Word, maar word daartoe wel gedwongen omdat niemand mijn WordPerfect-bestanden kan lezen. De conversie van Word naar WordPerfect werkt nauwelijks.
Als die viewer bestaat dan kan ik die aan mijn medebestuursleden sturen en hoef ik mij niet in allerlei bochten te wringen om iets in Word te maken.

Appy

Bugs

Ik heb heel lang met Word Perfect (versie 8 ) gewerkt.
Ik gebruik nu Office 2000 dus Word 2000 en daarmee kan ik moeiteloos de documenten die ik heb gemaakt met Word Perfect importeren. De enige uitzondering is WP documenten die zijn voorzien van een wachtwoord. Dat wachtwoord moet er eerst af.

Dus zou in ieder geval iedereen die een wat recentere versie van Word heeft jouw WP documenten moeten kunnen openen.

De Word gebruiker kiest in bestand openen en in de onderste balk moet hij/zij dan alle bestanden kiezen.
Dan wordt de WP file zichtbaar, deze dan selecteren en vervolgens wordt het document omgezet.
Groetjes van Bugs

Han

Misschien kan je HIER nog iets mee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

welke versie van Wordperfect gebruik jij Appy?

in Word (onder extra=> opties>tabblad Compatibiliteit ...)kunnen Word gebruikers evt nog het een en ander aan en uit zetten om WP teksten beter te kunnn lezen.

Hebben ze dat al geprobeerd?
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

appy

Bedankt voor jullie reacties:

Bugs
Mijn versie van Word2000 kan soms wel een WordPerfect document openem, maar wel met andere lettertypes en -grootten.
Als er een plaatje in het document staat wordt het bedtand als beschadigd beschouwd en dus niet geopend.

Han
Brava is geen oplossing omdat de meeste bestuursleden nog werken met Windows98. Bovendien zal voor de meesten het programma te moeilijk zijn.

Supermam
In mijn Word kan je alleen het een en ander wijzigen voor WordPerfect 6 en ik gebruik WordPerfect 9.

Ik denk dat ik van bestanden met een plaatje dan maar een pdf-bestand maak want Acrobat Reader hebben ze wel denk ik.

Nogmaals bedankt allemaal.

Ab

Han

De bestandsindeling veranderd wel een tikkie maar een WP8 document met een plaatje erin, wordt door mijn Word2000 zonder enig probleem geopend.


Edit Bugs: Het is inmiddels 20 februari 2004.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!