Euroteken in Excel97

Gestart door azwitserlood, 04 maart 2003, 11:08:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

azwitserlood

Hoe kan ik in Excel97 onder Windows98 het euroteken maken/activeren. Staat wel als valutateken ingesteld, maar geeft in Excel een streepje (ook wanneer ik Alt0128 gebruik). Het euroteken werkt wel gewoon in Word97.
AnnemarieZwitserlood

Doy

Welkom Annemarie,
Lukt het ook niet via de toetsen-combinatie: [Ctrl]+[Alt]+[%/5] ?

azwitserlood

Heb ik geprobeerd, lukt niet! Maar bedankt

bjo

euro aanpassing van excel 97

door microsoft is een klein bestand gemaakt,waardoor het euroteken beschikbaar komt op de werkbalk 'opmaak' naast de knop voor het valutateken.
ga naar de website: www.microsoft.com/downloads en zoek de producktnaam: excel 97 selecteer uit de tabel het bestand: 'excel 97 invoegtoepassing':-eurowerkbalkknop' (bestandsnaam: euro-8xl.exe; bestandsgroote 348 kb).
instaleer dit op de pc door op het bestand te klikken.
accepteer alle vragen.
start excel 97 en het euroteken staat in de werkbalk opmaak.

in excel 2000 gaat het anders !
[move]there is no power like xp power[/move]

Doy

Heb hier ook nog een site gevonden :) :
http://office.microsoft.com/dutch/downloads/9798/eurotlbr.aspx



edit bjo:ik heb die van mij maar weggehaald die was hezelfde  :)

Han

Hi Annemarie, welkom op PCN  :)

Kijk ook nog even bij de landinstellingen van deze Win98 machine of de valuta ingesteld staat op de euro. Staat de euro er niet bij in het Pulldown-menu, dan kan je 'm gewoon intikken in dat vakje erboven met <Alt + 0128>

Dat bestandje waar Bjo het over heeft (euro-8xl.exe) heb ik destijds ook op het werk op alle machines geinstalleerd. Tesamen met de valuta-instelling was het toen in orde.

Wat je ook kan doen als je een beetje snelle verbinding hebt met internet, is de office update draaien. Dan krijg je behalve de europatches ook alle beveiligings updates binnen. Het te downloaden bestand voor die updates kan wel vrij groot zijn. Sta in ieder geval niet raar te kijken als het rond de 16 mb of meer is). Is dus niet aan te raden voor een analoge verbinding met internet.
Als je Office-Update draait, stop dan de installatie-cd van office97 ik de cd-rom. Via internet wordt er daarop naar een bestandje gezocht tijdens de update-procedure om te controleren of je recht hebt op die update.


Edit Bugs : Het is inmiddels 21 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!