Bloatware verwijderen

Gestart door john, 17 maart 2013, 10:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

john

Wilde eigenlijk aan de slag gaan, maar na het doorlezen van de workshop, verwijderen bloatware, zit ik toch nog met een aantal onbeantwoorde vragen. Als je na het weekend tijd hebt, zou je dan je licht daarover kunnen laten schijnen.
http://computertotaal.nl/software/23332-workshop-bloatware-verwijderen.html
Dit is de link naar de workshop. Als ik alles moet opvolgen, zou ik diverse verwijder progs moeten downloaden en installeren.
Toen jij vorig jaar je nieuwe Sony notebook hebt ontdaan van alle bloatware, heb je dat puur handmatig gedaan of ook door gebruik te maken van allerlei progs.

De voor mij van belang zijnde issues heb ik hierna gekopieerd.
Stappenplan Workshop verwijderen bloatware:
pagina 1, 5 – handmatig verwijderen via configuratiescherm;
pagina 2, 6 – installeren prog. PC Decrapifier;
pagina 2, 7 – Revo uninstaller installeren;
pagina 2, 8 – Absolute uninstaller installeren ;
pagina 2, 9 -  removal tools voor bepaalde moeilijk tot niet te verwijderen progs;
pagina 2, 12 – eigen freeware kiezen via My Apps.

Ben zeer benieuwd wat jouw mening is over de aanpak, zoals in de workshop omschreven.


Han

Geen idee. Nooit gedaan zo. Ik donder weg via configuratiescherm wat ik niet hebben wil en kijk dan nog even via de verkenner. Verder doe ik niks en mijn laptop werkt prima.
Ik ga al zeker geen programma's installeren om resten van iets te verwijderen want die cleanprogramma's..... daar heb ik het niet zo op. (maar dat wist je al)

Je moest soms wel van de site van de fabrikant een tooltje downloaden om alles van een programma goed weg te krijgen. Dat was vroeger zo voor Norton producten en ook voor Nero en MS Office.
Geen idee eigenlijk of dat nog steeds zo is.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Carfran

PC Decrapifier is hiervoor een geschikte tool.
PC decrapifier
Gebruikte OS : Windows en Linux

john

Citaat van: Carfran op 31 maart 2013, 16:49:25
PC Decrapifier is hiervoor een geschikte tool.
PC decrapifier
Klopt helemaal, heb ik gebruikt en is best handig.

john

Han, zoals je uit mijn vorig bericht kan opmaken, ben ik klaar met het verwijderen van allerlei overbodige troep op de notebook. Misschien wil je het topic nog open laten voor anderen. Wat mij betreft mag er een slotje op. Up to you en vanzelfsprekend weer bedankt voor alles.

Han

Dan gooien we er een slot op John :)

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!