pc samengesteld

Gestart door retouw, 09 maart 2009, 18:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retouw

ik heb een pc samengesteld:

http://www.picoodle.com/view.php?img=/3/2/25/f_azerm_f786d34.png&srv=img34

Ik denk dat ik hier wel goed mee zit, ik heb heel wat research gedaan en ik denk dat dit toch zo ongeveer het maximale is wat ik uit mijn budget kan halen. voeding heb ik met zo'n calculator gedaan daar kwam 380 w uit dus 500 w moet genoeg zijn. Volgens verschillende recensies is de duo core het best voor gamen. En de ook volgens veel recensies is de prijs/kwaliteit verhouding van de 4850 het best (hij wordt trouwens ook nog met 20 euro verlaagt en de 4870 met 50 dus misschien wordt het nog wel de 4870).

Als aller laatste check voor ik hem ga bestellen wat denken jullie hier over en kan ik hier de nieuwste games (gta4, FC2 enz) mee spelen. Maar ook de nieuwste games over 2 á 3 jaar?

Dit is echt bijna mijn top budget(750e), dus er kan niet veel meer bij.

Alvast bedankt

Han

Hoi Retouw. Lees even dit berichtje en vul dan je bericht even aan  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

retouw


Han

Je hebt goed overwogen wat je hebben wilt en slechte spullen zijn er niet meer. Wel goed opletten dat alles goed op elkaar afgestemd is.

Voeding:
De voeding lijkt me aan de krappe kant. De videokaart die je kiest, de gainward Radeon HD4850 verbruikt aardig wat vermogen.
Heb je ergens terug kunnen vinden hoeveel ie verbruikt? Je berekening van 380Watt voor dit systeem lijkt mij op eerste zicht aan de krappe kant. Omdat je ook naar de toekomst kijkt en er misschien nog wel één of 2 harddisks bij zal monteren zou ik meteen al voor een zwaardere voeding gaan dan die 500watt die je op het oog hebt.

Koeling:
Ik las deze info op deze site: "The temperature hovers at around 73°C even when idling, while load temperature comes to 90°C on stock and 92°C on overclock"
Zorg dus voor een hele goede koeling en airflow in het systeem anders krijg je geheid problemen. Ik zie alleen case koeling staan in je lijst. Waar ga je je processor mee koelen?

Harddisk:
Eén 640gb harddisk lijkt wat krap voor een hedendaagse dingen die je met een PC doet. Muziek opslaan filmpjes downloaden enzovoort. Bovendien is het wel zo safe om backups te maken op een fysiek tweede harddisk of externa harddisk. Heb je daar al over nagedacht?

Optical drive:
Je hebt alleen die LG. Da's een DVD rewriter. Maar 1 optical drive? Kopietje maken wordt dan veel bewerkelijker waarom voor die prijs geen tweede erbij.


Ga je nog spullen uit je oude PC overzetten in de nieuwe? Let er dan op dat er ook aansluitingen zijn daarvoor. Er zit op het moederbord van je keuze 1 IDE aansluiting dus goed voor twee oude IDE apparaten. Met de 6 sata aansluitingen en 12 usb aansluitingen kun je lekker uitbreiden mits de voeding die je in het begin aanschaft voldoende pep heeft.
Hij heeft geen onboard Wlan maar wel een gigabit LAN adapter. Ga je draadloos werken dan heb je een losse wifi adapter nodig als je voor dit moederbord gaat.

Dat wat de hardware betreft. Of het een systeem is wat lekker kan gamen nu en over een paar jaar dat kun je beter op een gamers forum vragen. Games over 2 a 3 jaar zullen weer gebruik maken van de nieuwste technieken qua videokaart dus maak je geen illusie dat je de nieuwste games over twee jaar nog zal kunnen spelen. Dat zal wel kunnen maar lang niet op de meest optimale videostand, snap je. De rest van een PC verouderd niet zo heel snel meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

retouw

voeding:
Ik heb niet zo'n heel groot budget meer, maar 550 w voor de zekerheid kan ik er wel instoppen

Koeling:
Ik heb deze kast nog gezien, zitten drie ventilatoren in. dat moet toch wel genoeg zijn.
http://azerty.nl/0-1044-42465/cooler-maste...---midtowe.html

Harddisk:
Ik heb nog een externe harddisk van 1T liggen dus dat is geen probleem.

Optical drive:
Misschien dat het het overwegen waard om een extra te kopen, maar ik heb het tot nu toe altijd met 1 drive gedaan, en dat gaat prima.

In ieder geval nog bedankt :goed

Han

Kast:
Mooie kast die coolermaster maar beetje weinig usb aansluitingen voorop. Als je daar geen problemen mee hebt is ie echt tof. Lekker schroefloze bays voor de hdd's en coolermaster levert mooie functionele producten. Qua koeling zal deze denk ik beter voldoen.

Processorkoeling:
Zoals ik al eerder schreef staat er in je lijstje geen processorcooler. Vrij essentiëel onderdeel toch wel. Wel aan gedacht?

Optische drive:
Och als je er altijd een gebruikt hebt dan zal je een tweede niet missen. Ik heb er altijd twee gehad dus dan denk je net de andere kant op. Ik zou 'm zelf wel missen. Je kunt ook een oude drive erbij prikken, mits die zwart is. De 1Tb schijf die je erbij prikt is ongetwijfeld een sata-300 drive rn de aangeschafte WD640 is dat ook dus met dit moederbord heb je dan de IDE aansluiting nog leeg.

Voeding:
De keuze voor welke blijft belangrijk. Je wilt geen stofzuiger kopen en je wilt stabiele lijnen hebben. Ik denk dat je met die 550 watt wel een poosje weg komt maar veel aan usb apparaten zal ie niet meer kunnen hebben met de hardware die ie al moet trekken. Ik zou in jou geval even doorsparen en minstens voor een 620 watt gaan. Die is wel 130 euro daar op die site van jou maar dan hoef je niet over een half jaar als je merkt dat er pep tekort is wéér een voeding aan te schaffen. Tja, de keuze is aan jou.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

retouw

Ik heb nog ff extra rond gekeken over de proccesorkoeler, maar veel mensen zeggen dat het niet nodig is.

Ik heb een grijze drive dus dat is niet zo mooi :P. maar ik vind het niet nodig.

de enige usb-apparaten die de voeding moet trekken zijn boxen, muis, toetsenbord, soms externe hardeschijf en een usb stick oms. dus dat gaat wel lukken.

Han

Processorcooler niet nodig?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

retouw

veel mensen zeggen op forums zeggen van niet, maar zo wel wat voor processorkoeler raakt jij me aan??

Han

Ik dacht dat je helemaal geen processorcooler had. Er moet er voor zover ik weet zowieso eentje op. Ik weet niet hoe warm de processor van jou wordt met de standaard cooler die intell erbij levert. Dat eerst maar eens bekijken dan

Ik dacht ook eigenlijk meer vanuit mijn ervaring met mijn eigen processor. Da's nog een oude Pentium4 Prescott. Men dat kreng is net een kachel zelfs met zo'n grote zalman cooler erop is het nog maar net te doen. Zomers moet echt de zijkant van de kast eraf anders wordt de boel te warm. Dan is de processor idle al zo'n 65 graden. Hij klapt er niet uit want de prescott is erop gebouwd om zo warm te worden maar m'n andere componenten vinden die warmte niet zo prettig.

  Deze zit erop hier. Is 10 cm doorsnee
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Gezien de oorverdovende stilte in dit topic (geen reactie meer van de topicstarter) gaan we hier maar een slotje op doen.  :locked
Groetjes van Bugs