CD/DVD Brander op mijn laptop werkt niet naar behoren

Gestart door ghelsing, 20 mei 2008, 14:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ghelsing

Ik werk beneden in de woonkamer op een laptop Acer Aspire 1350 . Hierin zit een Pioneer DVD-RW DVR-K12RA. Brandprogramma Ashampoo Burning Studio 7.
en natuurlijk zit bij Windows XP het eigen brandprogramma.
Nu heb ik met beiden problemen , als ik bv. een CD-R van Philips wil branden , gaat alles in het begin goed, maar wordt dat abrupt afgebroken. Ook als ik er een DVD- of DVD-RW erin doe, krijg ik de melding plaats DVD of CD , terwijl er al een in de lade zit.
Ook als ik een programma wil installeren , die ik op een CD gebrand heb (op mijn PC werkkamer) kan hij deze niet openen , de Brander blijft maar lopen , maar kan niets vinden.
Ik vraag om een oplossing, omdat ik enkele programma,s op mijn laptop wil installeren, wat dus niet lukt.
Ik hoop dat er een oplossing voor komt.

Groeten van Gerard
Gerard Elsing

Han

Wat het installeren van programma's op de laptop betreft is er een simpele oplossing. Je kunt een crossed (crossover) UTP-kabel kopen waarmee je de computer en laptop met elkaar verbind en een mini thuisnetwerkje maakt. Dan kun je je dvd/cd speler op de gewone pc delen over het netwerkje en zo je programma van de cd/dvd lezen en installeren op de laptop.

Okee, terug naar je dienstweigeraar. Hij heeft dus duidelijk een leesprobleem. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het een probleem met de laser is waar je dus weinig meer aan kunt doen, dan 'm vervangen. Toch nog een paar vraagjes over dingen waar je niets over vermeld:
- Hoe oud is je laptop. Is de Pioneer speler er later in gezet of zit die er al vanaf het begin in?
- Heeft die Pioneer speler ooit goed gefunctioneert?
- Heb je de speler ooit weggegooid uit apparaatbeheer en opnieuw door windows laten detecteren?
- Heb je ooit een ander brandprogramma geinstalleerd gehad. Lukte het daarmee wel.
- Heb je wel eens een ander merk cd/dvd geprobeerd.
- Ondersteunt je Pioneer speler wel DVD-R dvd's. Wel eens DVD+R geprobeerd?

In nero zit een programmaatje wat "Nero Info Tool" heet. Daarmee kun je precies zien welke type dvd's door jouw speler ondersteund worden en wat je maximum schrijfsnelheid en leessnelheid is.




Poe hee... ik ben aan het rondlezen gegaan op google en die pioneer van jou is wel een probleemgevalletje.
Lees maar eens mee. Jij bent beslist niet de enige met problemen met dat ding.

Ik ga verder lezen. Misschien kom ik een oplossing tegen. Het zou ook nog een een firmware probleem kunnen zijn. Misschien lees ik daar nog iets over op één van de linkjes. Genoeg gelezen over de firmware om te weten dat dat geen oplossing zal brengen. Veel mensen hebben na een firmware update nog steeds dezelfde problemen.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ghelsing

Als ik dit allemaal zoal lees , denk ik dat ik beter maar een nieuwe CD/DVD speler er in kan laten zetten, of is dat makkelijk zelf te doen.
Welke CD/DVD speler raad je me aan voor de laptop Acer Aspire 1350 , ongeveer 2 1/2 jaar oud. En wat zullen de kosten zo ongeveer zijn.

Groeten van gerard
Gerard Elsing

Han

Laptop accessoires zijn vrij prijzig dus je zal denk ik an snel over de 100 euro kwijt zijn. Ik denk dat je voor het type wat geschikt is het beste contact op kunt nemen met Acer Nederland mailservice of direct via de telefoon:

Acer Computer B.V. Benelux
Europalaan 89
5232 BC's-Hertogenbosch
The Netherlands
NL : 0900-20 20 767 (0,10 Euro/minuut)


Vraag aan Acer gewoon eens wat de totale kosten voor het vervangen zijn. Zelf vervangen is waarschijnlijk geen goed idee, of je moet handig zijn in het openmaken van laptops. Mocht je besluiten om 'm door Acer te laten voorzien van een andere speler vraag dan of ze 'm meteen van binnen zo stofvrij als mogelijk is willen maken. Ze hebben 'm dan toch open.

Alternatief is een externe DVD speler. Bij MyCom hebben ze al 3 types waarvan er twee maar net meer dan 50 euro zijn. Nadeel is dat een gesleep is als je je laptop mee wilt nemen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ghelsing

Dat zou idd een optie zijn, wat het stofvrij maken, daar zeg je me wat, regelmatig slaat de ventilator/koeling aan, dat kan duiden op stof ?
Zelf reinigen van stof zou wel geen optie zijn, misschien beter door een erkend bedrijf laten doen .

Groeten Gerard
Gerard Elsing

Han

Als ie vaker aanslaat dan vroeger dan is ie zeker stoffig van binnen geworden. Na een aantal jaren gebruik is dat natuurlijk ook niet zo gek.
Zelf reinigen moet je alleen doen als je echt weet wat je doet. Hij moet immers helemaal open om bij de voeding en ventilator te kunnen komen. Laptophardware is erg teer spul en zo kapot. Beter een laptop die wat lawaai maakt dan eentje die het helemaal niet meer doet, toch?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Is kennelijk niet belangrijk meer want er wordt niet meer gereageerd door de topicstarter :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!