vergelijking specs

Gestart door slipper, 20 augustus 2007, 22:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

slipper

Hey allemaal,

Ik vroeg mij af of jullie mij misschien wilden helpen. Ik ga een nieuwe PC aanschaffen en nu ben ik beland bij 2 verschillende PC's. Ik weet alleen niet hoe groot het verschil is tussen de beide PC's (specs hieronder) en dan voornamelijk tussen de processoren en videokaart. Ik wil een beetje een up-to-date PC die wel games aankan, maar ook geen problemen oplevert met i.e. i-tunes/word etc.
Kunnen jullie mij misschien vertellen welke van de 2 beter is en vooral wát er beter aan is.

specs pc 1:
RAM: 512MB DDR 400 MHz (spreekt voor zich)
Geheugen: 160 GB harde schijf (idem.)
Videokaart: ATI Radeon 9800XL 128MB DDR SDRAM (256 mbit memory interface)
Moederbord: onbekend
Processor: Intel Pentium 4, 3.0 GHz

specs pc 2:
RAM: 2048 MB DDRII
Geheugen: 250GB harde schijf
Videokaart: Nvidia 8300GS 128 MB (deelbaar tot 896 MB)
Moederbord: onbekend
Processor: Intel Pentium D Processor 925 (3,0 GHz 2x 2 MB level 2 cache, 800 MHz FSB)

Ik weet dat pc 2 wel beter is, maar niet hoeveel beter.

Bij voorbaat dank

Bugs

Dat die tweede pc beter is heb je inderdaad goed gezien.
Hoeveel beter, dat zal de praktijk moeten uitwijzen, dat is te afhankelijk van teveel factoren.
Als je spellen wil gaan spelen met je pc zou ik zeker voor de tweede kiezen.

Meer en sneller geheugen, dus alles wat je er mee zult doen w3ordt sneller verwerkt.
Groetjes van Bugs

slipper

mm.. nu het addertje onder het gras. (a)
de 1ste PC (de mindere) kan ik waarschijnlijk voor een vriendenprijsje krijgen (100/200€ en de 2e Pc kost me 555€. Verandert er dan wat?

Han

Voor ons niet  ;)

Een 128mb videokaart geheugen is niet het je van het als je de nieuwere games zal gaan draaien,
Maar dat weet je zelf ook al wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

slipper

Citaat van: Han op 20 augustus 2007, 22:51:43
Voor ons niet  ;)

haha :D

Nee dat snap ik , maar stel het ging om jouw geld ? ^^

Bugs

En dát hangt er weer vanaf hoeveel liggende gelden je hebt, en hoe belangrijk je het vindt om je spellen te spelen.
Persoonlijk zou ik, zelfs als ik het geld (nog) niet had, even wachten en doorsparen voor de snellere pc.
De eisen aan een pc worden alleen maar zwaarder, zie de tweede pc maar als een investering in de toekomst. ;)
Groetjes van Bugs

Han

Ik zou zelf geen PC meer aanschaffen met minder dan 2gb ram. Ook 128mb ram voor de videokaart is echt voor de huidige spellen en zelfs al voor de meeste spellen van een tijdje terug onvoldoende. 200 euro voor een systeem lijkt leuk maar als het een systeem is waar je maar weinig mee kunt dan kan je dat beter bewaren en verder sparen tot je iets ziet wat je wel zint.

Bij beide pc's staat dat je niet weet wat voor moederbord erin zit. Voor evt later upgraden is dat nogal belangrijk. Je wilt toch wel weten hoeveel geheugen er max inkan en wat voor type videokaart.

Kortom, als het mijn knip was dan zou ik 'm dichthouden en verder zoeken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

slipper

thnx voor jullie replies. Ik spaar nog eventjes door voor de betere pc..
Hier mag een slotje op.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!