WIN 98 met scanner

Gestart door Ad, 11 februari 2004, 21:39:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Ik heb nu inmiddels al een hele tijd WIN XP, maar mijn scanner werkt nog steeds niet. En ik vindt het ook niet zo'n punt want ik heb nog een pc met WIN 98, maar zou het kunnen om deze  waar XP op draait ook Win 98 te installeren en zo mijn  scanner te kunnen gebruiken? Is dat mogelijk en zo ja hoe kan ik dat doen zonder op problemen te stuiten.? Het zou voor mij een heel stuk makkelijker worden, en ik kan dan misschien die oude pc wegdoen.

Martijn

Even iets meer info :)

Wat is het merk van je scanner?

Heb je al op de site van de producent gekeken naar drivers voor XP ?

Tja en windows 98 instaleren (bijv als dual boot) is altijd mogelijk, maar ik zou het laatste redmiddel zien
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Ad

Sorry dat ik niet de complete info heb gegeven, de scanner is van HP en is met allerlei updates en drivers niet aan de praat te krijgen(probleem heb ik meer gehoord) Vandaar dat ik het op deze manier wou proberen. Maar alleen als er niet meer problemen komen als er nu zijn zonder die scanner.

Zandman

Wat is de complete naam van die scanner ad dan kunnen we gerichter zoeken voor je
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

 Het is HP scanjet 3300 C, hoplijk heb jij meer succes als ik destijds. Ik moet wel even eerlijk vermelden dat ik het na een paar weken zoeken en proberen gewoon heb opgegeven. Ik vondt het eigelijk wel goed zo met die andere pc onder W98, maar nu zag ik ploseling een andere mogelijkheid ....vandaar.

Martijn

Ik heb even voor je gezocht en mits je scanner op de USB poort is aangesloten is dit volgens mij wat je zoekt.

klikkerdeklik en anders is dit zoekopdracht die ik op de site van HP heb gedaan Klikkerdeklik nogmaals
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Ad

Bedankt ik wist niet dat het zo simpel was, maar ja .... hij werkt nog niet dus even afwachten. Nu is natuurlijk mijn volgende vraag moet ik nou toch eerst de bijbehorend software instaleren of juist niet, niettemin ik denk niet dat ik er vanavond nog aan begin. Maar ik ga je zeker de afloop vertellen tzt.

Martijn

Denk er aan met USB hardware (je scanner in dit geval) eerst de software installeren en dan pas aansluiten.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Hoe is het met dit probleem ad ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Ik ben net terug van vakantie, ja ik weet het ik laat zoiets veel te lang liggen maar er zijn altijd wel weer andere bezigheden die nog belangrijker zijn dus het moet nog even wachten. Maar ik kom er zeker op terug

Edit Zandman :Ad ik zet dit topic op opgelost. Als je weer zover bent om er mee verder te gaan geef dat dan even door aan een van de teamleden die kunnen het topic weer voor je openen.

Ad

Ik heb inmiddels de scanner opnieuw aangesloten, maar ik krijg hem niet geinstalleert.
Rotding, ik weet ook niet wat ik ermee aan moet

Zandman

Heb je de driver gedownload die martijn had gevonden voor je ad ?
En eerst de driver geinstalleerd en daarna pas de usb stekker van de scanner ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Inderdaad heb ik eerst de driver gedownload en geinstaleerd, precies zoals het hoort maar de scanner geeft taal nog teken, d.w.z. hij start wel de software en dan krijg ik een foutmelding.
"Er is een ongedefinieerde fout opgetreden (2117)" en daar blijft het bij. Ik heb ook al geprobeerd om de orginele software te installeren maar dat gaat meteen fout omdat er word gevraagd naar W98 en dan stopt het instal venster.

Han

Ga naar deze pagina voor email ondersteuning voor de Scanjet3300C
Vul daar alles in en zet bij de probleemomschrijving de url van dit topic er ook bij. dan kunnen ze zien wat je al gedaan hebt aan dit probleem.
Hou het serienummer van je scanner bij de hand want die moet ook ingevuld worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Nou breekt mijn klomp!!!! Ik kom thuis en ik heb voor ik vanavond weg ben gegaan eerst even hier gelezen, nou toen dacht ik weet je wat laat ik eerst de software die ik gisteren heb gedownload en geinstalleerd even verwijderen en dan gewoon nog eens opnieuw installeren. Maar zover was ik niet meer gekomen, wel heb ik er eerst nog de software die ik gisteren heb geinstalleerd eraf gegooid met de bedoeling om het vanavond even opnieuw te installeren. Maar het hoeft niet meer denk ik want wat er is gebeurd kan ik niet helemaal snappen, als ik voorop de scanner op het knopje duwde om te gaan scannen of om te kopieeren dan verscheen dus het scan menu van HP maar aangezien ik dat eraf heb gekiept kan dat niet meer werken.
Dat is logisch nietwaar maar er verscheen wel een menuu-tje waar mee ik wil scannen of beter gezegd waarnaartoe die scan moet maar de keuze was natuurlijk de HP scan, want dat ligt toch voor de hand of niet? nee niet dus want als ik de scan naar ADOBE stuur dan doet dat KL.... ding het wel  ::) Nou schiet mij maar lek, de orginele software werkt niet, nee nog steeds niet maar op deze manier werkt het wel. Wie kan mij hiervoor een verklaring geven?. Of moet ik er maar verder niet over nadenken en aannemen dat het zo moet.
Maar het is wel raar.

Han

Citaat van: Ad op 16 juni 2004, 00:25:01
Wie kan mij hiervoor een verklaring geven?.

De jongens van HP (zie laatste bericht op de vorige pagina)
Stuur ze een mail en vraag het......
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!