snelheids winst WinXP door legen prefetch-map

Gestart door bjo, 20 september 2002, 15:49:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bjo

om nog iets snelheids winst uit je computer te halen kun je de inhoud van de map prefetch verwijderen zonder dat dat kwaad kan.
dat hoef je slechts 1 keer in de maand te doen.
je vind de map in de map van windows .  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Ik zie in die map allemaal programma-namen van proggies die hier draaien. Wat doet die map normaal bjo?
Ben er nooit zo happig op om zomaar mappen uit de windows-map te verwijderen. Staan er niet voor niks, toch?
PS) Ik heb wat gevonden erover op breekpunt.nl, dat ik maar even erbij zet hier zodat het ietsie duidelijker is. Heb ook de topictitel iets verduidelijkt.  ;)

Info van breekpunt.nl :
Eerst even technisch. Wat is "prefetch"? Prefetch is de manier van laden van opdrachten uit het geheugen van de computer en hun ordening naar naam door de processor ( dit spaart tijd uit tijdens de wachttijd van de processor voor het laden van op zichzelf staande opdrachten).

Prefetch is een unieke techniek ontwikkeld voor Windows XP. Niettemin, na een tijdje met WindowsXP gewerkt te hebben, kan de prefetch map vol raken met verouderde en niet meer in gebruik zijnde links in de prefetch catalogus, die uw computer merkbaar kunnen vertragen. Maak deze map een keer in de maand leeg om prestatiewinst te boeken. U vindt deze map in de map "Windows"op uw computer.

!!  Let op : Alleen de inhoud van de map weggooien en niet de map zelf
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

klopt han wat je gevonden hebt han daar verzameld die gegevens  zoals je gelezen hebt maar die kun je rustig verwijderen  want de gegevens die die nodig heeft maakt ie automaties weer aan en zet ze in die map
ik doe dat al een maand of drie en heb er geen enkel probleem mee
ik heb het ook in de gaten gehouden en de gegevens stapelen zich dan weer langzaam op en naar een maand gooi ik ze weg heb het net nog gedaan en geen probs hoor
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Toppie, ga ik die map ook ff leeggooien. Er staan inderdaad programma's tussen die inmiddels niet meer op de computer staan.

Weer wat geleerd.  :)
Ik wil altijd wel eerst weten waarom. Ik gooi niet zomaar een map leeg die in windows staat  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

daar heb je natuurlijk gelijk aan han problemen heb je niets aan ,maar zijn soms wel leuk om op te lossen  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

DIemertje