Win 2000 opstart + schijfcontrole

Gestart door Stofke, 28 november 2002, 15:28:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Als ik in C waar windows 2000 opstaat een schijfcontrole wil uitvoeren zegt hij telkens: De schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat geen exclusieve toegang tot de schijf kan worden verkregen. Wilt u de schijf controleren als de pc terug opstart. In 98 had ik dit niet. Moet wel zeggen dat ik telkens als ik opstartwin 2000 of win 98 moet selecteren, nochtans heb ik een volledige installatie gezet toen ik een upgrade deed naar win 2000. weet iemand een oplossing?
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Deze procedure is normaal voor Win2000, Stofke. Je schijf wordt dan nog door een ander proces in Win2000 gebruikt. Heb ik hier ook een paar keer gezien. Als je dan Win2000 opnieuw start, dan pas wordt de schijfcontrole in een dos-venster uitgevoerd.
Nou ja niet echt een dos-venster. Ik zie hier een scherm van win2000 met in het midden een zwarte balk waarin de dosopdracht uitgevoerd wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

ah, ok, en hoe komt het dat ik bij het opstarten dan telkens moet kiezen tussen win 2000 of win 98 . Zou dat wegwillen zodat hij rechtstreeks opstart in win 2000.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Hans2

Dat komt omdat je een dualboot hebt.
Je kunt je boot.ini zo aanpassen dat w2k eert opstart.

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

In WinXP en in Win200 zit dat dacht ik op dezelfde plek.

In win XP zit dat hier :
- Configuratiescherm
- systeem
- Opstart en herstelinstellingen, knop "instellingen"
- Bovenin daar zitten de opties voor het opstarten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about