draadloos internet

Gestart door kefken, 18 juli 2007, 19:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kefken

Ik heb een gewone pc en heb nu juist een laptop erbij . Ik zou nu graag beiden op draadloos internet hebben
Nu wat is het beste dat ik bij telenet een draadloos internet laat installeren en een draadloze netwerkkaart op mijn gewone pc installeer , of zou ik gewoon een router kopen en de stick in de gewone pc en de laptop kan automatisch draadloos .
Is dit mogelijk met een router ? om met 2 pc 's gelijk draadloos op het net te gaan .
Alvast dank voor de reacties

Han

Alles wat je hierboven noemt is mogelijk maar het gaat erom wat jij wil en wat je financiele mogelijkheden zijn.

Je kunt als je een wifi router aanschaft met meerdere pc's tegelijk het internet op. Je deelt dan de bestaande verbinding met alle pc's die via die router online gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Als je je desktop blijvend via een draadloze verbinding wilt gebruiken raad ik je aan om het niet met een usb-stick doen maar met een "vaste" draadloze netwerkkaart. De snelheid van USB ligt lager en je bent er een poort mee kwijt.

Als het maar enigszins mogelijk is zou ik zelf voor de desktop een kabel trekken naar de router en alleen met laptop "draadloos" gaan. Zo is het bij mij nu ook. Draadloze verbindingen zijn nu eenmaal storingsgevoeliger dan via een kabel.

Bugs

Topicstarter neemt niet de moeite om te antwoorden.
Dus nemen wij niet de moeite om het onderwerp langer voor hem open te houden.  :locked
Groetjes van Bugs