Remote desktop probleem

Gestart door Eroxnox, 20 februari 2006, 16:06:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eroxnox

al geruime tijd ben ik bezig om via remote desktop in te kunnen loggen van buiten af op mijn pc

als ik binnen in het netwerk zit kan ik wel inloggen op mijn pc van af een andere pc
nu wil ik dit dus ook op school kunnen...
ik heb de poort hier al voor open gezet :poort 3389
en die geforward naar mijn pc: 192.168.1.100

firewal staat uit....en nog kan ik niet connecten.....wat vergeet ik???
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Heeft je school die poorten voor inkomend verkeer niet dichtgezet op hun router.
Dat hebben wij wel gedaan om te voorkomen dat de vervelende pubertjes kunnen ftp-en en zo naar hun eigen servertjes. Loop even langs bij systeembeheer op je school, dan kan je het even vragen. ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

daar ligt het probleem niet.....anderen uit mijn klas kunnen wel remote werken

maar ik kan nergens inloggen...niet op school niet bij andern thuis
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Ligt het probleem niet bij het IP-adres waarnaar je forward? IP 192.168.1.100 is een IP uit de thuisreeks.

Loop Alle stappen voor remote desktop nog eens na met behulp van deze site.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Het lijkt mij inderdaad zeer waarschijnlijk dat het probleem daarmee te maken heeft, Han. Een dergelijk IP-adres is altijd alleen binnen een thuisnetwerk te vinden. Sterker nog mijn pc hier heeft (intern) precies hetzelfde IP-adres dus op basis hiervan is de pc van eroxnox niet van die van mij (en vele anderen) te onderscheiden.

Ik heb nooit met remote desktop gewerkt maar wat moet je verder voor gegevens opgeven om dat in te stellen Eroxnox? Hij zal toch op 1 of andere manier moeten weten dat hij jouw pc moet hebben en niet de mijne ;)

Wat trouwens ook nog kan is dat je een router hebt met een interne firewall. Dan kan je firewall van je pc wel uit staan maar houdt de firewall van de router alsnog de communicatie tegen. Als anderen dit vanaf je school wel kunnen zou ik zeggen dat het probleem bij jou ligt en niet aan de school-zijde.

Eroxnox

vergeet even het hele school gebeuren...daar staat alles goed....wij ( de leerlingen) runnen ons eigen netwerk daar (klas ICT)

punt 2 als je via remote desktop connect gaat dat over de standaard poort 3389 (ingesteld: zowel UDP als TCP in de NAPT config in zowel de modem als router)

ik moet dus connecten naar mijn thuis ip 86.116.###.##

dan komt het singnaal van mij bij mijn modem, die ziet dan dat de poort 3389 die openstaat is gekoppeld naar ip 10.0.0.150 (router)
als dan het signaal bij de router komt zeg die dat het signaal over poort 3389 naar ip nr 192.168.1.100 (mijn pc in het netwerk thuis) moet worden gestuurd.

firewalls kunnen het probleem niet zijn op dit moment staan ze uit (zoals altijd) en zelf met de firewalls aan en goed ingesteld kan ik niet connecten.

ik hoop dat het hier nog wat duidelijker door word
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Vergelijk jouw instellingen eens met die van een klasgenoot.

Ergens bij dat forwarden gaat het kennelijk toch mis. Draai je misschien andere software die een probleem zou kunnen veroorzaken. Ik weet bijvoorbeeld van NAV 2005 dat die software een netwerkprobleem kan veroorzaken. Dat verwacht je niet van een virusscanner.

Zie hier : Networked computers cannot detect other computers on the network when Norton AntiVirus is installed

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

geporbeert of het een software probleem kon zijn doormiddel van een pc die ik nog had staan met een lege configuratie (alleen windows)
ook geen effect

morgen ga ik eens proberen wanneer ik de router vervang door een switch...aangezien de modem ook al als router staat.
iemand op G.O.T had het zelfde probleem ook met de speedtouch 510 modem met wanadoo
abbonement en die had het opgelost door middel van een switch
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Waar op tweakers staat dat bericht. Je link verwijst nu naar de indexpagina
van Tweakers en dat heeft weinig zin zo.



Het is inmiddels 6 april 2006. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!