pc niet bereikbaar in netwerk

Gestart door elce, 10 maart 2005, 20:23:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elce

Heb hier een netwerkje met 2 pc's via een draadloze router op net internet. Blijkt nu dat na maanden prima werking de ene pc niet meer aan de andere kan. Instellingen van netwerkwizard (pc namen uniek en groepnaam dezelfde voor de 2 pc's)
Onderzoek wees uit dat   pingen van pc1 naar router geen probleem, pingen van pc2 naar router geeft 4 pakketten verlies
Pingen van pc1 naar pc2 geen probleem, pingen van pc2 naar pc1 geeft 2 pakketten verlies. Ben nu al enkele avonden aan het uitvissen waat de fout zou kunnen liggen maar ben nu toch teneinde raad
Mischien nog meegeven, pc1 op het snel en zonder problemen, pc2 wel op het net maar traag. Dus denk dat het probleem zich bij pc2 situeert
Iemand die mij op weg zou kunnen helpen ?

Zandman

Wat voor besturingsysteem staat er op alle twee de computers?
Heb je een nieuw programma op een van de twee computers geinstalleerd waardoor het probleem is ontstaan?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

elce

OS is Windows XP pro op alletwee, en neen geen belangrijke software opgezet of weggedaan.

elce

Nog iets nieuws gevonden(denk ik) Als ik via netwerverbindeingen ga zie ik nu een Internet gateway verbinding staan en dan het icoon van de draadloze verbinding en een LAN verbinding. Bij mijn weten stond die Gateway verbinding er vroeger niet bij ???????

Zandman

Heb je al geprobeerd op de computer die nu niet meer wil verbinden in het netwerk om naar een systeemherstelpunt te gaan van voor het moment dat het niet meer wilde werken.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Mocht systeemherstel niet werken..... ga dan bij pc2 eens naar je netwerkverbindingen.
Klik met je rechter muisknop op de LAN verbinding en kies dan de optie "herstellen".
De instelling waarmee het eerder werkt moet dan weer terug komen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

elce

Systeemherstel bracht geen verbetering en de netwerkverbinding herstellen is ook al uitgetest geweest zonder resultaat.
Ik weet niet wat ik moet denken van de "nieuw" bijgekomen verbinding" gateway internet verbinding" kan je blijkbaar niet  via rechtsklikken en verwijderen of uitschakelen

Han

Als je die "gateway internet verbinding" niet kan verwijderen dan is dat degene die in gebruik is
* Heb je bij het herstellen met systeemherstel de kabel van de netwerkkaart er even uitgehad.
* Herstel je wel vanaf een punt toen je dit probleem nog niet had?

Heb je een router met ingebouwde DHCP + firewall. Het lijkt erop alsof het IP van PC2 door de firewall geblokt wordt. Als PC1 en PC2 met elkaar communiceren dan hoef je niet voorbij de firewall en heb je er ook geen last van.



Edit Han : Het is inmiddels 9 april 2005. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.[/img].
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!