problemen gigaset en experia

Gestart door wgeven, 22 februari 2009, 14:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wgeven

wij hebben een thuis netwerk  van 3 pc
2 draadloos 1 gedraad.
gisteren heb ik  draadloos net werk op de tweede pc instaleert mbv gigaset en cd rom van kpn
het heeft perfect gewerkt tot ik de fout gemaakt heb ( denk ik) om op die pc nog een keer mbv windos installatie disk een klein thuis netwerk te instaleren.
Sindsdien heb ik het probleem dat verbinding wegvalt alleen op deze pc de anderen hebben constant verbinding.
Dus experia werkt ok volgens mij heb ik tijdens installeren op pc 2 een conflict gecreeerd.
Want telkens bij uitschakelen en opnieuw opstarten wordt draadloos netwerk verbroken ,kan het dan ook niet meer inschakelen.
Moet dan herstel doen en opnieuw draadloos netwerk installeren
Wie heeft een oplossing

Han

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "mbv windows installatie disk een klein thuis netwerk te instaleren", maar dat maakt voor het beantwoorden niet zoveel uit.

Als je met systeemherstel teruggaat naar een punt voordat je met de Windows-installatie-disk aan de gang ging, moet het weer okee zijn omdat dan de instellingen van voor die tijd weer actief worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wgeven

Met windows bedoel windows xp installatie cd rom daarin andere taken aanklikken en toen klein thuis netwerk aanklikken en instaleren.
Daarna ging het verkeerd.
wat betreft herstel en daarna wireless instaleren , dat klopt wat je zegt  , alleen moet ik dat elke keer bij het opstarten van de pc doen .
Want als ik pc uitschakel en weerinschakel het wireless verbroken ,
moet ik weer herstel datunm etc doen .
Iets is verkeerd maar wat ?
groeten en dank voor snelle reactie




Han

Verwijder op die PC die je steeds moet herstellen even de netwerkadapter via apparaatbeheer. Daarna de PC herstarten en de netwerkadapter weer opnieuw installeren. Dan heeft ie vers alle instellingen te pakken en zou het goed moeten gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wgeven

het uitschakelen van netwerk adapter klinkt logisch maar hoe moet ik hem weer installeren , met b.h.v  drivers of met xp cdrom.
Trouwens op het moment werkt het goed , geen idee hoe dat komt  , waarschijnlijk  was de pc gestrest door  mijn gepruts.
groeten willem

Han

Als je de wifi-adapter verwijderd hebt dan heb je drivers nodig om 'm weer te installeren. Sommige wifiadapters heb je geen driver voor nodig omdat die al aanwezig zijn op de Windows-cd. De meegeleverde drivers staan dan ook al in de "windows\inf" map op je harddisk. Wil windows hardware installeren waarvoor al een driver aanwezig is dan haalt de installatie die uit de "windows\inf" map. Staat de driver daar niet dan komt er een venstertje waarin om de driver-cd gevraagd wordt.

...maar werkt het nu wel dan uiteraard gewoon zo laten.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!