Verbinding is steeds even weg

Gestart door marloes, 25 september 2008, 08:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

ik weet nog dat me broer spullen voor een camera op me pc heeft geinstalleerd
en toen heeft het normaal gewerkt zonder problemen een week. Daarna zijn de problemen begonnen
ik heb niks gedownload of wat dan ook
snap er niks van
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Dan zit er weinig anders op dan "ermee leren leven". We hebben nou toch wel zo'n beetje alles nagelopen.
Windows 2000 is een erg oud besturingssysteem. Officieel is het een besturingssysteem, alleen voor bedrijven en kantoortoepassingen dus je hebt nog mazzel dat er zoveel nog onder werkt. Het en het kan best zijn dat je virusscanner of andere beveiligingssoftware erover struikelt.

Wat denk jij ervan, Kingpin?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

denk het ook han
ben aan sparen voor nieuwe pc een wat zwaardere en dan met xp erop dat werkt denk al veel beter

ik heb vandaag updates gehad van beveligings software van windows 2000 en voor email en zo

even kijken wat kingpin zegt
zo lang bewegen nog kan dan doen

Kingpin

Sorry voor de erg late reactie  :-[

Vreemd ja .. :(
Ik zou toch denken aan f secure + kerio dan eigenlijk.
Je hebt evtl. destijds ook geen melding gehad van je firewall dat bv. svchost.exe gewijzigd was oid,
Want zie/hoor je vaak na bv. windows updates dat er zo'n component geupdate werd, de firewall daar melding van geeft en het soms geblokkeerd wordt enz...

Hoe gaat het eigenlijk in veilige modus met netwerkmogelijkheid?
Zijn er dan problemen te merken?
Je kan natuurlijk geen tijden in die veilige modus werken, maar als het in veilige modus met netwerkmogelijkheid òok is, dan is de kans toch groot dat het bij het netwerk of modem oid. ligt ipv bij de computer/windows zelf.

Ik vind het niet meteen terug, mss staat het er al hoor :-[ maar waren er meerdere computers in huis en hadden deze géen internetproblemen?
Had je meerdere browsers aan boord (dus niet enkel IE, maar bv. ook firefox of opera en is het daar ook bij? Want sommige uitgebreide firewalls (bv. met adblocking)/beveiligingsprogramma's mengen zich ook in IE en kan soms ook dat daarmee

Heb je bij spybot s&d evtl. iets ingeschakeld in die uitgebreide modus? Of bij bv. progjes als spywareblaster in die extra mogelijkheden?
't kan soms echt in iets kleins zitten... :D

Indien enkel in IE of enkel in FF kijk eens of je problemen merk als je de invoegroepassingen en/of add-ons uitschakelt?

bij IE:
* Sluit IE
* Ga naar start > config.scherm > internet-opties
* neem tabje "programma's
* klik onderaan op knopje "invoegtoepassingen beheren"
* uit het uitklapmenuutje bovenaan, kies "invoegtoepassingen die geladen zijn in Internet Explorer"
* klik dan op de bovenste invoegtoepasing
* en vink onderaan "uitgeschakeld" aan
* Klik dan onderin Ok
* probeer IE7 op de normale manier te openen. Doet die het dan ?
- Zoja, dan was dat de conflicterende invoegtoepassing, laat dan even weten welke en/of kijk eens of er van dat progr. evtl . geen updates/patches zijn die de compatibiliteit met IE verzekeren.
- zoniet, ga dan terug naar internet-opties > progr. invoegtoep. beheren > schakel de net uitgezette invoegtoep. weer aan > ok, en schakel de tweede uit het lijstje nu uit > ok > IE sluiten en heropenen, en kijken of hij nu opent
enz... dus de invoegtoep. een voor een eens uitschakelen om zo de betreffende veroorzaker eruit te vissen.

Bij FF:
- menu Extra > add-ons > extensions
- schakel ze eens uit en kijk eens of dat helpt?

Ik zou voor er drastischere dingen geprobeerd worden (deïnstallatie van windows ofzo) eerst kijken of deïnstallatie van Kerio of F-secure helpt. Of herstellen van de standaardinstellingen ervan.
Beveiligingsprogr. zijn goed, maar soms te streng en het zou bv. aan zoiets kunnen liggen.
En zeker ook zo van die vertragingen eer je op internet kan..  :( (eerst uitvoerige controle of het verlenen van netwerktoegang wel veilig is enz..)

En/of idem met de standaardinstellingen van IE als het enkel bij IE is:
* Open IE > in menu : Extra > Internet-opties
* neem tabje "geavanceerd"
* klik onderaan op "standaardinstellingen herstellen"
* toepassen > Ok
* tabje beveiliging : standaard niveau klikken
* toepassen > ok


Maar dit zijn ook maar enkele dingen waar ik aan denk om uit te proberen, want het is moeilijk te zeggen..  :kweetniet malware lijkt me toch niet het probleem.

Kijk ook eens in de logboeken (als het al niet gebeurd is, sorry anders als ik in herhaling val  :-[ ) of daar m.n. bij opstarttijdstip evtl. geen steeds terugkerende waarschuwing of fout staat onder een van de onderdeeltjes (systeem, beveiliging, toepassingen) ?
(Start > uitvoeren > geef in : eventvwr  > enter)

Mss komt daar wat uit :)


succes :)
Lappie Fujitsu-Siemens Amilo D-6820, XP home SP2
Macbook2-Core2Duo 2GHz, 2GB ram, White, MacOSX

marloes

hoi

is niet erg dat lang duurt hoor
je hebt druk genoeg.

Zo ver ik weet heb ik geen melding gehad van me firewall over scvhost.exe gewijzicht is.

In veiligemodus met netwerk kan ik zo ver ik het geprobeerd heb gewoon werken zonder problemen.

Ik heb maar 1 pc in huis die is aangesloten is op de kabel.
Ik heb alleen IE als internet browser.

Ik heb bij spybot niks ingeschakeld ik heb alles zo gedaan als beschreven is in de handleiding hier op het forum en wat jij had geschreven.

de laatste opties met IE zal ik van de week even nalopen op het gemak
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Marloes, installeer firefox ook eens als extra browser.

Niet om voor vast te gebruiken maar gewoon om eens te kijken of de connectieproblemen daarin ook voorkomen. Als dat zo is dan kan een plugin in IE misschien de boosdoener zijn.
Als je Firefox installeert dan krijg je de vraag of de favorieten overgenomen moeten worden uit IE. Antwoord daarop gewoon met ja. Dan duurt het even en heb je meteen al je favo's in Firefox tot je beschikking die je in IE al gewend was. IE7 en firefox lijken eigenlijk in de praktijk veel op elkaar alleen kan je voor firefox tig plugins (uitbreidingen) downloaden die de functionaliteit van de browser uitbreiden. Doe even geen aparte plugins. Kijk eerst eens of de verbinding met het internet constant aanwezig blijft.

Op de vraag of Firefox je standaard browser moet worden klik je op "Nee". Dan meteen het vinkje zetten bij "nooit meer vragen" en die vraag komt dan ook niet meer. Linken uit email etc blijven dan gewoon geopend worden in IE.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

hoi

ik heb geen IE 7
heb nog steeds IE 6 bij windows 2000 krijg je geloof ik geen IE 7

ik zal die firefox eens installeren.

ik kon vandaag toevallig zo op internet

Het deel wat kingpin schreef over IE en dan tabblad programma's
ziet er bij mij anders uit.
ik kan geen knop vinden invoegtoepassingen beheren.
ik zal even een screentje maken er van hoe het er uit ziet


Moet de laatste 2 handelingen nog uitvoeren
de standaardinstellingen van IE en me logboek nalopen.
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Dat is waar ook. Je moet XP sp2 of sp3 hebben voor IE7.
Da's toch een reden om echt over te stappen op Firefox. In IE6 zitten toch wel lekken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

oke han dan ga ik dat even proberen morgen
nu deed me internet het gewoon
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

In reactie op je plaatje wat ik er ineens bij zie staan:

Ik heb werkelijk geen idee meer hoe je de invoegtoepassingen moet beheren in IE6. Weet eigenlijk ook niet of dat toen al kon?
Misschien als je IE6 opent en dan in de menubalk onder "Extra" (tools)?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

ik heb even gekeken han maar kan er niks vinden
pff
ga dinsdag even die firefox installeren dan heb ik meer tijd
zo lang bewegen nog kan dan doen

marloes

ik heb eveb screen gemaakt van me eventlog
had nu even tijd er voor

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Dubbelklik even op die 10003 DCOM error die veel voorkomt en vertel even wat de bron en beschrijving van die error is.
Als daar iets instaat in de trant van dat je DCOM server niet gestart kan worden dan kan dat veroorzaakt worden door een firewall. De firewalls van tegenwoordig zijn niet echt meer compatible mat Windows 2000. Een fout is dan snel veroorzaakt.

De 11050 dnscache fout krijg je te zien als je PC een aantal keer verbinding heeft proberen te maken met de dns-server van je provider terwijl dat niet lukte.

Alle problemen die je laat zien hebben te maken met verbindingsproblemen!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Access denied attempting to launch a DCOM Server using DefaultLaunchPermssion. The server is:
{00020906-0000-0000-C000-000000000046}
The user is Unavailable/Unavailable, SID=Unavailable.

dit komt er te staan als ik dubbel klik

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Inderdaad, net wat ik dacht. Ook die fout wordt veroorzaakt door een toegangs/verbindingsprobleem.

Je kunt alleen checken of die verbindingsproblemen oplossen door de firewallsoftware eens tijdelijk te verwijderen.

Heb je met firefox ook nog verbindingsproblemen?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

ja met firefox ook nog han
ik had van de week me broer er nog over gesproken

en die zei ook alles er keer af en opnieuw installeren van me harde schijf.

als ik die software verwijder weet ik niet of ik ze er nog op krijg denk dat ik beste me broer dat dan even kan laten doen anders heb ik kans dat ik geen pc meer heb  :-\
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Ik denk dat er een verbindingsprobleem ontstaat door software die je draait, Marloes.
Enige wat je dan inderdaad kunt doen is de software aanpassen op jouw situatie.
Technisch gezoen is er niets mis met je PC.

Fijn dat je broer je wil helpen met een herinstallatie.
Zal ik dit topic maar sluiten dan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

middag han

ja is prima om het topic te sluiten
dank voor alle hulp kingpin en han
ik leer er voorlopig wel mee leven dat ik wat extra handelingen moet doen

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!