Windows Messenger

Gestart door averheijden, 21 augustus 2002, 20:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum
Ik heb, en meerdere met mij het volgende probleem;

Als ik een foto wil verzenden met Windows Messenger, zelfs met een gering aatal KB's  krijg ik uiteindelijk na acceptatie van de ontvanger het volgende bericht:

"Dit bestand kan niet worden verzonden omdat de verbinding is geblokkeerd. Neem contact op met de systeembeheerder of Internet-provider, omdat zij bestandsoverdracht kunnen inschakelen."


Mijn Provider (Tiscali) gevraagd maar weten ook geen oplossing.
Zeggen dat het aan de messenger ligt?

Weet u misschien een oplossing?
ALFONS :P

[move]AV[/move]

bjo

bron:computer totaal

Het verzenden van afbeeldingen via e-mail neemt doorgaans veel tijd in beslag. Windows XP helpt door de bestanden te verkleinen. Open Windows Verkenner en navigeer naar de map die de afbeeldingen bevat. Klik met de rechter muisknop op de afbeelding die u wenst te verzenden en kies in het snelmenu voor Kopiëren naar/E- mailontvanger. Het venster Afbeeldingen per e-mail verzenden verschijnt. Kies voor Meer opties weergeven en selecteer de gewenste grootte voor de afbeelding (Klein, Normaal of Groot). Zorg ervoor dat de optie Alle afbeeldingen verkleinen is geselecteerd en klik op OK. Uw e- mailtoepassing wordt gestart, waarbij een nieuw berichtvenster met de afbeelding als bijlage is gecreëerd. U hoeft het bericht slechts te voorzien van het e-mailadres en een begeleidende tekst, waarna u het verstuurt.  >:(
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Hi Alfons,
Ik weet niet of je firewall-software draait op jouw PC of dat de ontvanger dat draait. Daaraan kan het ook liggen.
Jou foutmelding zegt namelijk dat er geen dataoverdracht plaatsvind.
Dataoverdracht blokkeren is precies wat een firewall doet, als hij geen toestemming heeft voor die dataoverdracht. Dat kan zowel een firewall-instellings-foutje bij jou zijn als bij de ontvanger.

Het is wellicht ook een instelling in Windows Messenger zelf.
Daar kunnen anderen hier op dit forum je misschien een advies over geven. Ik weet niets van Windows Messenger omdat ik het programma zelf nooit gebruikt heb.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Gaat het hier over MSN Messenger? Als dat zo is, bij mij is het ook nooit gelukt, zowel met kabel als met adsl, firewall in- en uitgeschakeld, maakt niks uit.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Je kunt ook een bestand slepen naar en neerzetten op een contactpersoon in de lijst om het bestand te verzenden.
Je kunt een bestand verzenden naar iedereen die een .NET-paspoort heeft (en MSN Messenger of Windows Messenger). Klik in het menu Bestand op Bestand of foto verzenden, geef het op het tabblad Overige het adres op van het paspoort van die andere persoon en klik op OK. Ga vervolgens door met stap 2 hierboven.
Als je in een lokaal netwerk met een firewall werkt (zoals vaak het geval is in een bedrijf), kan het voorkomen dat je geen bestanden kunt verzenden naar personen achter de firewall. In dergelijke gevallen kun je bestanden verzenden via Hotmail (of je standaarde-mailaccount).
Als je Windows XP gebruikt en de de firewall voor Internet-verbindingen hebt ingeschakeld, moet je de poorten voor bestandsoverdracht, zoals aangegeven in Het netwerk configureren voor expresberichten en bestandsoverdracht, handmatig openen.

Zie: Help

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Alfons stuurde per mail de volgende berichten :

CiteerHier hebben we ook aan gedacht en beiden de "Zone Alarm" uitgezet, maar nop.
De Firewall van Norton heb ik alzo er af gegooid want toen kreeg ik bijna geen enkele site meer binnen

CiteerJa inderdaad Firewall uitschakelen help niet.
Ik heb ook Windows-XP en Windows messenger

CiteerMet de e-mail geen last om foto' teverzenden in jpeg of gif frormaat.
 Maar de moeilijkheden zijn met het chatprogramma "Windows Messenger"

Groeten ALFONS

Om hier weer te reageren moet je even onderaan op de knop klikken, Alfons.
De optie die jij gebruikte (staat nu uit) stuurde je antwoord alleen per mail naar de moderators van PCN. Ik heb je antwoorden hierboven even geciteerd  ;)


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Geacht Forum,
De Windows-Messenger c.q MSN-Messenger werkt bij mij alleen om te chatten en e-mails te verzenden.

Foto's verzenden , ook met geringe bytes en Fire-Wall uit gaat niet
Foutmelding: Waarschuw uw provider, maar TISCALI weet geen oplossing, het ligt aan de Messenger?

Telefoongesprek gaat niet, in elk geval niet van België naar Nederland.
Moet me eerst aanmelden en dan krijg ik een lijst in te vullen en moet ik een kaartnummer opgeven? En die heb ik niet (een telefoonkaart?)

Heeft iemand betere ervaringen of hoe is het bovenstaande in betere banen te leiden?

Dank voor uw reacties
ALFONS
[move]AV[/move]

Helen

Probeer eens Yahoo Messenger? Uit ervaring weet ik dat je goed kunt spreken met elkaar, ook webcams doen het goed

Die 'telefoongesprekken' moet je overigens gewoon betalen en met kaartgegevens invullen bedoelen ze je creditcard (als je die hebt)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

averheijden

Mijn dank, zal de Yahoo-Messenger eens uit proberen :P
[move]AV[/move]

Helen

Zijn hier nog een paar, die er goeie ervaringen mee hebben ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

jaaaa werkt heel goed yahoo 8)
Carpe Diem