keuze internet verbinding

Gestart door Format Arie, 06 juni 2003, 16:47:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik heb op dit moment een Zon breedband basis verbinding.
768kbit/s downstream en 128 Kbit/s upstream, voor geloof ik 44,95 euro per maand

Nu is er een aanbieding bij Zon voor Zon breedband Family 512 Kbit/s down en 128 Kbit/s upstream voor 29 euro per maand.

Ik overweeg nu over te stappen naar de laatste, vanwege het wel grote verschil per maand. Ik zie vooralsnog alleen een verschil in het stukje downstream, maar heb geen idee of dat nu in mijn geval zo belangrijk is.
Heeft er iemand een mening over, waar ik wat mee kan?

quantum

indien normaal gebruik , PCN, emailen,  beetje downloaden
vind ik detweede keuze ruim voldoende
maar!  indien live streams , meerdere PC  aansluitingen via router op internet zou ik toch "breedband "behouden op zijn max

zelf heb ik 3360Kbits/sec en 128Kbit/UPsteam voor 39€
kon ook kiezen voor 4000Kbit/sec maar kost 2€meer/maand

moest ik kunnen kiezen voor een 2megabit voor 25€ zou ik deze nemen ;) :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Format Arie

3360Kbit/s bestaat dat ?? Da's 5 keer zo snel als die snelle dan ik nu heb. En voor minder geld. kan ik met mijn pet niet bij.

Gebruik mijn computer vooral voor gewoon internetten, mailen en wat downloaden. verder niks bijzonders dus.

Zandman

Arie zit er aan die lite versie van zonnet geen datalimiet
Kijk daar goed naar als dat namelijk wel zo is moet je kijken hoeveel het is en of je daar niet overheen komt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

 Gekopieerd:

2x zo snel ADSL* met een 512 Kbit/s downstream en 128 Kbit/s upstream
 ADSL-verbinding
· Gratis USB modem en geen aansluitkosten
· Altijd online en telefonisch bereikbaar
· Een vast bedrag per maand voor de internetverbinding en geen bijkomende kosten
· ADSL zonder datalimiet
· Gratis spam- en virusfilter


Bij die ik nu heb, zonnet basic (MXSTREAM), zat al een fair use policy, en daar ben ik altijd mee rondgekomen.

Han

D'r zijn toch wel wat storingen bij Zon de laatste tijd, Arie.
Lees even rond op het ADSL Online in het forumonderdeel "Installatie & levering van ADSL".
Misschien is het een idee om daar even te vragen wat de ervaringen zijn van andere ZON-gebruikers bij het overstappen op een wat lichter abonnement.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

Citaat van: Format Arie op 06 juni 2003, 17:07:363360Kbit/s bestaat dat ?? Da's 5 keer zo snel als die snelle dan ik nu heb. En voor minder geld. kan ik met mijn pet niet bij.

Gebruik mijn computer vooral voor gewoon internetten, mailen en wat downloaden. verder niks bijzonders dus.
ja hoor arie geen DRUK fout  ;D
3.360.000 bits =420 KBYTE/sec is idd 5X sneller :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

datalimiet 10GB /maand   geen glijdende limiet  zoals telenet.
dus bij mij  einde van de maand teller weer op nul
gebruik meestal maar een vierde of vijfde ervan op een maand
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Format Arie

Han, ik doe het komende week, dat via http://www.adslforum.nl/forum.asp?FORUM_ID=29.
Vooralsnog had ik ook al bij zonnet zelf een vraag gesteld, hoe het aan te pakken, van adsl (mxstreem) basic, naar Family. Kreeg een moeilijke brief terug, die ik je niet wil onthouden. Wat het allemaal moeite moet kosten, om binnen zelfde provider te veranderen. Echt Zonnet?

vraag van mij aan Zonnet:
Hallo,
Ik heb al geruime tijd via Zonnet een adsl-basic aansluiting.
Ik overweeg nu om over te stappen op Zon Breedband Family.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Antwoord Zonnet:
Bedankt voor uw email.
Het antwoord van Zon op uw email is:

Het is momenteel alleen mogelijk binnen de produkten KPN DSL (Lite, Basis
en Extra) te upgraden en downgraden en binnen de produkten Versatel DSL
(Family en Plus) te up en downgraden.

Wijzigingen van KPN naar Versatel of andersom worden behandeld als
beeindiging van het ene contract en het afsluiten van een nieuw contract.

Voor het doorgeven van de upgrade of downgrade  print u het formulier uit
op onze help. Voor het upgraden (dus een sneller produkt) kijk op
http://www.zonnet.nl/helpdesk/files/upgradebb.htm
Voor het het downgraden (dus een langzamer produkt) kijk op
http://www.zonnet.nl/helpdesk/files/downgradebb.htm

Stuur dan het ondertekend formulier op of fax deze naar:
Zon Nederland NV
Tav Klantenservice
Postbus 12022
1100 AA Amsterdam ZO
of faxnummer: 020-7507725
Hierna zorgt Zon ervoor dat uw abonnement wordt gewijzigt. U betaald voor
deze wijziging de eenmalige mutatiekosten.



Met vriendelijke groet,

Zon Nederland NV
klantenservice@zonnet.nl


Han

As ik dat zo lees,dan gaat dat een hoop ongemak geven. Je moet van de ene telefoonaanbieder naar de ander met je adsl lijntje. Je huidige abbo moet stopgezet worden, waarvoor een zogenoemde slooporder aangevraagd wordt door Zonnet bij KPN.
Pas als dat helemaal rond is kan je adsl opnieuw aangevraagd worden door ZonNet bij Versatel. Ik vraag me af of de Versatel telefoonlijn via het KPN-netwerk je huis binnen gaat komen? Dat is iets wat ze op adsl-online wel kunnen vertellen. Als je ook nog es een extra lijn moet hebben wordt het toch weer duurder.

In het gunstigste geval lijkt het me dat je dan toch een poosje zonder adsl zit. Misschien zie ik het wat te somber in, maar ik kan niet in jou portomonnee kijken.  Ik weet niet of ik er in jou geval aan zou beginnen. Dus of al het ongemak de wat lagere rekening wel waard zou zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Zit nu ook heeeel ernstig te twijfelen, of ik hiermee doorga Als je het via dezelfde provider krijgt, verwacht je dat het wel soepeler zou kunnen. Vind dit ook erg klant onvriendeklijk. ik kan wel makkelijk naar de lite versie van maxstream, maar dat lijkt me niks, maar 256 kbit/s downstream, 64 kbit/supstream.

Helen

Mag ik even reageren?

Ik had vorige week een onderzoek over ADSL en daar waren erg veel klachten van mensen die overstapten naar of een andere provider of een ander abonnement. Er wordt buitengewoon langs elkaar gewerkt, dus als je niet hoeft te veranderen, zou ik het zo laten. Er was iemand bij, die al 3 maanden zat te wachten op een nieuwe (andere) aansluiting. Foutje bij KPN, hij kon niet veranderen van provider, want volgens de gegevens van KPN was hij nog abonnee ergens anders en dat kon op de één of andere manier maar niet uit de computer van KPN.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Format Arie

Was ook geen echte reden om te veranderen, behalve dat ik meer heb dan ik nodig heb, en meer betaal, en dus met minder krijgen en stuk minder betalen ook ruim voldoende zou hebben. Ik ging er vanuit dat als je bij dezelfde provider bleef, dat zo'n verandering voor zo'n provider een makkie zou zijn.
Maar niet dus. Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan, he.

Han

Heb je nog op het adsl-forum gevraagd naar de ervaringen van andere mensen, Arie?

De situatie die Remedy beschrijft heb ik ook zeer regelmatig gehoord in mijn omgeving, van mensen die van abbo veranderden. Dat was dan weliswaar ook veranderen van provider maar in weze krijg jij met dezelfde procedure te maken omdat je oude abbo ook eerst opgezegd moet worden, voordat er een nieuwe aangevraagd kan worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

ja, wat betreft die wisseling had je in het begin al over. Nee Han, ben op dat forum geweest. Beetje gelezen, maar nog niet de vraag gesteld. Zit in mijn nachtdienstweek. Moe en vergeetachtig ;D Ik denk dat ik voorlopig bij mxstream basic blijf. Maar ik ga nog wel de vraag stellen op dat forum, omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar de reakties.

Han

Ik wil het wel ff voor je vragen Arie.
Mij kennen ze daar wel een beetje  ;)

Doen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Mag hoor. krijg ik er geen  nachtmerries over. ;D :gert
Is wel een tijdstip om er voor uit bed te komen, Han. :LOL

Han

LOL, ik lag er nog niet in Arie. Of ik nu laat erin ging of vroeg op was daar laat ik me ff niet over uit  ;D

Maar je vraag bij ADSL-online staat hierrrr.
En nou maar hopen dat er gereageerd wordt.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!