Beveiliging tegen ongewenste software

Gestart door Miekie_k, 14 februari 2009, 11:16:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miekie_k

Hallo,

Ik hoop echt zo dat ik het juiste forumonderdeel gebruik. De vorige keer deed ik dat niet (overigens is dat probleem ook nog niet verholpen, geen idee wat ik ermee moet doen, maar dat terzijde, kan het toch niet verwoorden). Ik heb totaal geen verstand van computers en heb een probleem met mijn beveiliging.

Als ik naar configuratiescherm en dan beveiligingscentrum ga, zie ik dat ik niet beveiligd ben tegen ongewenste software. Ik klik dan door om dat te doen en dan krijg ik bijvoorbeeld een link naar McAfee, maar die staat al op mijn computer EN is up to date. Ik heb overigens Windows Vista.

Weet iemand raad?

Groetjes,
Miekie

Han

Tja vragen en opmerkingen over dat andere probleem horen thuis in dat andere topic van jou. Komt er geen reactie meer in een topic, weten wij niet of het al ok is of niet.

Voor zover ik nu kan beoordelen staat je vraag hier nu nog goed. Gaat het echt alleen over McAfee die niet goed functioneert dan hoort de vraag in het forum voor virus/virusscanners. Je kunt onder de topicnamen lezen welke vragen er in dat forumonderdeel thuishoren en twijfel je dan plaats je 'm in het topic waar jij denkt dat ie thuishoort. Blijkt dat niet de goede plek te zijn dan is er niks loos. Wij verplaatsen je topic dan even. Da's zo gebeurd en helemaal niet erg. Je leert het vanzelf.  ;)

McAfee zou via het beveiligingscentrum gedetecteerd moeten worden door windows Vista tenzij:
* er iets mis is met de installatie. (Beveiliging staat uit/illegale versie/installatie beschadigd)
* er al een hele poos niet geupdate is
* er een oude versie van de software gebruikt wordt die niet door het beveiligingscentrum wordt herkend.

Check in McAfee eens wanneer de laatse update is geweest en kijk eens welke versie je ervan hebt.

Onder ongewenste software versta ik trouwens spyware en malware. McAfee is een virusscanner. Uiteraard zijn virussen ook ongewenst maar dat versta ik dus niet onder ongewenste software. Wij hebben behalve de virusscanner ook nog Windows Defender draaien. Dat is een gratis antispyware/malware programma van Microsoft. Het is alleen gratis als je een legale versie van windows draait. Voor het downloaden van windows defender wordt gecontroleerd of je windows versie legaal is. Na installatie kun je Windows Defender terugvinden in je startmenu en ook in het beveiligingscentrum. Daar staat dan ook dat ie correct werkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Miekie_k

Bedankt voor je snelle reactie.

McAfee is helemaal up to date. En ik heb een abonnement dat pas in augustus 2009 afloopt. Windows Defender draait ook prima. Alleen tegen ongewenste software ben ik niet beveiligd, krijg dan tegelijkertijd dat ik niet tegen virussen beveiligd ben, terwijl McAfee op orde is. Ik snap het niet. Ik heb een legale versie van windows vista.

Ik denk dat ik maar de helpdesk van Dell ga bellen. Die zouden dit toch moeten weten? Ik heb die computer bij hen gekocht en daar McAfee bij gekregen.


Han

Dan inderdaad maar eens contact opnemen met Dell. Soms hebben de computerfabrikanten speciale versies van software. Kan zijn dat het beveiligingscentrum 'm daarom niet herkent.

PS) Het realtime scannen van McAfee is toch niet gedeactiveerd ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Het is inmiddels 01 maart 2009.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Groetjes van Bugs