Beveiliging tegen ongewenste software

Gestart door Miekie_k, 14 februari 2009, 11:16:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miekie_k

Hallo,

Ik hoop echt zo dat ik het juiste forumonderdeel gebruik. De vorige keer deed ik dat niet (overigens is dat probleem ook nog niet verholpen, geen idee wat ik ermee moet doen, maar dat terzijde, kan het toch niet verwoorden). Ik heb totaal geen verstand van computers en heb een probleem met mijn beveiliging.

Als ik naar configuratiescherm en dan beveiligingscentrum ga, zie ik dat ik niet beveiligd ben tegen ongewenste software. Ik klik dan door om dat te doen en dan krijg ik bijvoorbeeld een link naar McAfee, maar die staat al op mijn computer EN is up to date. Ik heb overigens Windows Vista.

Weet iemand raad?

Groetjes,
Miekie

Han

Tja vragen en opmerkingen over dat andere probleem horen thuis in dat andere topic van jou. Komt er geen reactie meer in een topic, weten wij niet of het al ok is of niet.

Voor zover ik nu kan beoordelen staat je vraag hier nu nog goed. Gaat het echt alleen over McAfee die niet goed functioneert dan hoort de vraag in het forum voor virus/virusscanners. Je kunt onder de topicnamen lezen welke vragen er in dat forumonderdeel thuishoren en twijfel je dan plaats je 'm in het topic waar jij denkt dat ie thuishoort. Blijkt dat niet de goede plek te zijn dan is er niks loos. Wij verplaatsen je topic dan even. Da's zo gebeurd en helemaal niet erg. Je leert het vanzelf.  ;)

McAfee zou via het beveiligingscentrum gedetecteerd moeten worden door windows Vista tenzij:
* er iets mis is met de installatie. (Beveiliging staat uit/illegale versie/installatie beschadigd)
* er al een hele poos niet geupdate is
* er een oude versie van de software gebruikt wordt die niet door het beveiligingscentrum wordt herkend.

Check in McAfee eens wanneer de laatse update is geweest en kijk eens welke versie je ervan hebt.