beveiliging USB modem

Gestart door Tino, 14 juli 2003, 14:46:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tino

Vraagje.
We hebben een netwerk met usb adsl modem. Via de gedeelde verbinding van Windows XP heeft zo het hele netwerk verbinding met internet. Graag wil ik hier een beveiliging tussen zetten. Wat is hiervoor de beste oplossing?
Is het mogelijk een usb-modem op een router te plaatsen?
de modem die we hebben is: thomson speedtouch 300

Zandman

Waarom een router als beveiliging je kan ook op je hoofdpjoeter zonealarmpro zetten als beveiliging voor het internet dan weet je zeker dat niemand van buiten in jou pjoeter komt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Tino

geeft dit voldoende beveiliging dan?
Ik kom overal tegen dat je toch echt een router moet hebben

bjo

misschien kun je het in de handleiding vinden die vind je hier , je hebt er wel acrobat reader voor nodig
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Ik draai eenzelfde netwerkje als jij hier Tino. Ik heb geen router omdat ik die niet nodig heb. Die router is er meer voor bedoeld om internet te delen zonder dat er altijd een vaste machine in je netwerk (ICS-server) aan hoeft te staan. Verder hebben de meeste routers tegenwoordig een ingebpouwde firewall.

Ik heb op de machine die d.m.v. m'n speedtouch usb-modem het internet opgaat, ZoneAlarm Pro draaien. Als je die firewall goed instelt dan is dat voldoende beveiliging. Uiteraard wel je koppie erbij houden bij het beslissen wat wel en wat geen toegang tot internet mag hebben. De Pro-versie van ZoneAlarm zet alle andere computers in m'n netwerk ook op stealth modus. Dus vanaf het internet is het net alsof mijn netwerk niet bestaat en da's precies wat ik wil.



Edit Han : Het is inmiddels 18 sept 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!