Firewall XP niet te vinden

Gestart door feao †, 25 april 2003, 20:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Sinds kort een laptop erbij en een netwerkverbinding gemaakt,maar nu wil ik de firewall aanzetten van de XP( laptop) en die staat er niet bij als ik haar wil activeren bij instellingen-netwerkverbinding-inbelconnecties.We hebben adsl aansluiting.Is dit niet mogelijk met dit  netwerk soms want dan moet ik  ZAV erop gaan zetten.Hoor graag van jullie....groetjes mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

Ga naar je configuratiescherm -netwerkverbindingen en vraag de eigenschappen op van de netwerkverbinding waarover je mxstream draait.
Daar vindt je in het tabblad geavanceerd de firewall van xp
Als het om een gewone netwerkverbinding gaat vindt je de firewall op het zelfde tabblad van de netwerkverbinding ook tabblad geavanceerd.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

Ik heb er even een vb venster bijgedaan want we hebben een draadloze verbinding en dan staaat het toch weer anders maar gevonden hebben we haar nu Petra  8)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

mooi dom vergeet ik te vragen welke ik moet aanvinken nu aangezien we minder opties hebben als wat ik bij jou zie staan nu dus..
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

De bovenste is om de firewall aan te zetten
Die er onder is als dit je hoofdcomputer is en je hebt meer computers in je netwerk om je internetverbinding te delen met meerder computers
Mijn scherm is van mijn hoofdcomputer en als ik het zo bekijk hoef jij alleen die bovenste aan te vinken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

de Xp staat op de laptop en dat is inderdaad niet de hoofdcomputer Petra..dus voor alle duidelijkheid aanvinken Firewall voor internet verbinding alleen...en van de Internet verbinding delen afblijven...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

Idd alleen die firewall aanzetten
En als je op de hoofdcomputer wel zap hebt draaien daar wel even aangeven dat je laptop het internet mag gebruiken
Dus je ipnummer van je laptop toevoegen aan je localzone/trusted zone
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

Hartstikke bedankt Petra en inderdaad dat mag ik niet vergeten anders hebben we alsnog een probleem :)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

die stond er al op zie ik net bij ZAV :)
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

Oops ben toch nog iets vergeten je moet in zap ook aangeven dat je computer een ics server is dat vindt je op het tabblad firewall en dan advanced .
Maar dat hoeft alleen als je via Internet Connection  Sharing  je netwerkverbinding deelt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

ik weet niet of ik dat heb Petra waar zie ik dat aan?
Ik wilde het toevoegen en het stond er al in  bij zav
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

Ik heb het nog eens nagekeken en ik heb geen advanced bij ZAV staan....bij de firewall staat wel de router met nummer vermeld....
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Zandman

Als jij via de laptop het internet op kan en het er al stond dan zal het wel kloppen en ingevuld zijn .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

feao †

zo te zien wel en doet alles het heb haar nu op de firewall gezet en zal zo opnieuw opstarten.alvast bedankt Petra voor je hulp...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Okee, dan doe ik dit topic dicht  ;)

Lees het topic draadloos netwerk nog even door Feao. Staan wat beveiligingstips in.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!