ADSL en een netwerk

Gestart door Hans2, 24 november 2002, 14:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans2

Binnenkort krijg ik ADSL. Ik wil graag weten hoe ik mijn netwerkje  kan verbinden met internet.
Huidige situatie:
1 comp win98se met 56k6 extren modem en 10/100 ethernetkaart verzorgt inet verbinding voor 1 comp Win98se met 10/100 ethenetkaart en 1 comp Win2000Pro met 10/100 ethenetkaart via 10/100 switch dmv ICS uit Win98se.
Nieuwe situatie wordt:
1 comp mWin98se met 10/100 ethenetkaart, 1 comp Win98se met 10/100 ethernetkaart, 1 comp Win2000Pro met 10/100 ethenetkaart dmv Cliënt voor MS Netwerken in een (goed werkend) netwerk met gebruik van de 10/100 switch. Daarbij komt dan een Alcatel SpeedTouch (verwacht ik) Adsl ethenetmodem.

Hoe sluit ik dat ethenetmodem aan en waarop?
Ik zou denken met een crosslinkkabel in de uplink van de switch maar ik kan er ook helemaal naast zitten. Kan ik ICS blijven gebruiken?

Han

Het ligt er een beetje aan welk modem je binnenkrijgt Hans.
Het nieuwe ethernetmodem heeft ook een routerfunctie. Dan heb je ICS niet meer nodig.

Met het oude ethernetmodem kan je ICS gewoon blijven gebruiken.

Je kunt je ook vast gaan inlezen op het ADSL-Online forum.
Da's een Nederlandstalig forum waar je al je vragen kwijt kunt op adsl-gebied.
Over het oude ethernetmodem + usb-modem in een netwerkje weet ik bijna alles. Het nieuwe ethernetmodem heb ik pas 1x geinstalleerd. Ik heb de routerfunctie ervan nog niet in werking gezien. Op adsl-online staat er vast al info over.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans2

Ik ga druk aan het lezen :)
Thnx

Hans2

Sinds vandaag ADSL en wat denk je???
Een Alcatel SpeedTouch 510 v4 Multi-user gateway. Gewoon in de uplink van mijn switch en inetten maar.
Niks geen gepatch  8)
Dank U meneer KPN

Zandman

Das mooi hans2 dat het zo makkelijk werkte en je direct weer online kon
Veel surfplezier en dit topic zet ik op oke  :gert
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.