Netwerkbrug

Gestart door Onliner, 04 november 2002, 15:43:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Ik heb op mijn netwerkverbindingen een netwerkbrug zitten.
Wat is dat en waar dient dat voor.
En hoe komt die brug daar.
Heb deze computer nog niet zo lang.
En weet niet of deze er op hoort ,ik heb een idee dat deze per ongeluk er op gekomen is.
Heb XP home en een router.

Zandman

een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Onliner

Dus als ik het goed begrijp is dit een verbinding naar mijn firewire
aansluitingen. (1394 adapter)
Bijvoeging:

Onliner

IK HEB TOCH NOG EEN VRAAG OVER DEZE BRUG.

Ik begrijp dat die brug opgezet kan worden met twee netwerkkaarten zo dat je ook kan internetten via je computer met een notebook of eenandere computer.
Is die 1394 adapter ook een netwerkkaart. :-X

Han

Ik heb hier ook een netwerkje in m'n huis waarin 4 desktops en een laptop zitten.
Die netwerkbrug die jij hebt heb ik hier niet. Heb je die zelf geinstalleerd?

Mijn netwerkje thuis is één LAN (Local area network). In mijn LAN zitten computers in 1 werkgroep die MSHome heet.
Een Netwerkbrug heb je voor zover ik gelezen heb alleen nodig om twee LAN's aan elkaar te knopen.
Zeg dat bijvoorbeeld mijn buurman ook een netwrkje (LAN) heeft dan kunnen deze LAN's met elkaar communiceren via een netwerkbrug. Heb je 1 LAN, zoals ik hier heb dan heb je geen Netwerkbrug nodig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Han Ik heb niet dat ik weet een brug gemaakt maar misschien perongeluk.
Maar ik begrijp niet waarom de brug op de 1394 adapter zit.
Dat is IEEE 1394 (Firewire)
Ik heb een netkaart en een Modem/ISDN Card
Als er nou nog een gewone netwerkkaart in zat en daar een brug dan begrijp ik het wel. Maar een brug van firewire naar netwerk???
Hoe haal je die aansluitingweg de brug kan je verwijderen.
Maar hoe verwijder je de adapter heb hem nu uitgeschakeld.







Han

Aan je plaatje zie je dat je XP of 2000 draait. Wordt ie dan vanzelf aangemaakt dan is er iets in je configuratie wat dat veroorzaakt.

Geen idee, oneliner. Kan je er rechts op klikken en verwijderen?

Wat bedoel je met een netkaart?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Ik bedoel als je een netwerkkaartje hebt en je zet er een bij dan kan je een netwerkbrug maken.
Dan kan je daar je notebook op zetten.
Maar ik heb een netwerkkaartje dus een brug heb ik niet nodig.

Han

Zandman heeft ook twee netwerkkaarten in de PC die met internet verbind. Eentje voor adsl en eentje voor het LAN. Die heeft geen netwerkbrug. Die netwerkbrug is alleen om 2 (!!) LAN's met elkaar te verbinden.
Ze kan dus zonder netwerkbrug (net als ik hier) het internet op met haar laptop.
Wat doe jij met die twee netwerkkaarten. Ook een voor internet en een voor een LAN (locaal netwerkje? )
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Ik heb hier inderdaad geen netwerkbrug en in de hoofdpjoeter zitten 2 netwerkkaarten
Maar heb jij soms een mac pjoeter in jou netwerk staan dat zou ook nog een mogenlijkheid zijn waarom die netwerkbrug er staat
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Onliner

Ik heb op deze computer WinXp home draaien
Op een router
Je kan e'e'n verbindingsbrug maken van je computer af naar een ander apparaat zo dat deze ook op internet is verbonden. Dat is een netwerkbrug.
Eigelijk overbodig of je router moet vol zitten. Misschien is het wel mogelijk om je internet te delen en een verbindingsbrug te maken. Dan heb je drie computer op een internet aansluiting.
Nu heb ik zo'n verbinding erop met de 1394 adapter.
Die heb ik uitgeschakeld en laat hem maar zo zitten.
Als ik de FirewirePoort een keer ga gebruiken dan zien we wel
wat er gebeurt.

Han

Meer info dan al gegeven inkunnen we je niet geven, onliner.
Die netwerkbrug is pas nodig als je LAN's aan elkaar knoopt.
Wat die firewirepoort betreft waar je steeds op terugkomt. Het ligt eraan wat voor apparaat je daarop aansluit. Sluit je daar een router op aan of zo dan zou je inderdaad een netwerkbrug kunnen zien.

Dit topic kan wel op "ok" denk ik?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Krijg nou wat zeg....  ::)

Ik heb vanmiddag een 10/100Mb netwerkkaart in de computer gezet die mijn netwerkje via een usb-adsl-modem met internet verbind.
Ik zit nu op m'n laptop te werken. Die is via de switch aangesloten het netwerkje. Omdat de eigenschappen van het netwerk iets veranderd zijn op de machine die het netwerk met internet verbind, heb ik op alle computers wat instellingten moeten doen. Nu ineens zie ik nu op de laptop (WinXP-pro) bij de eigenschappen van het netwerk ook een netwerkbrug staan!!
Ik weet zeker dat daar eerst alléén een actieve LAN-verbinding stond. Wat veranderd is is dat er in m'n netwerk nu een switch staat waar vroeger alleen een hub stond. Misschien is die netwerkbrug er bijgekomen op de laptop toen ik de switch er neerzette i.p.v de Hub?? Ik heb daar geen instellingen voor hoeven doen. Alle PC's zagen elkaar direct.
Een desktop in het netwerk waar ook WinXP-pro op staat, heeft nog steeds alleen een actieve LAN-verbinding.

Ik heb de netwerkbrug (om te testen) verwijderd op de laptop. Internet delen blijft dan werken, maar ik heb geen contact meer met de andere PC's in het netwerk. Als ik de wizard netwerken zijn gangetje laat gaan en de laptop weer toevoeg aan het netwerk, dan staat daar de netwerkbrug weer en kan ik de andere PC's in het netwerk weer benaderen. De netwerkbrug blijkt voor de laptop dus toch nodig. Weird, want alle PC's zitten in 1 werkgroep en vormen dus één LAN.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ben door aan het zoeken gegaan op de "1394 adapter".
Dat blijkt idd m'n firewire aansluiting te zijn. Het is me echt een raadsel waarom die nu pas in m'n netwerkomgeving verschijnt. Er is nog nooit iets op aangesloten geweest.

Ik heb ook van de week de software van m'n digitale camera geinstalleerd, maar die camera trek ik leeg via usb. Lijkt me dus dat dat er niets mee te maken heeft.

Enfin alles functioneert dus ik ga me d'r verder niet druk over maken. De netwerkbrug blijkt nodig want zonder werkt de boel niet  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Hee Han ik lees dat nu pas .
Wat toevallig niet dus die brug kan helemaal niet kwaad .
Ik heb hem wel verwijderd bij gaf dat dat helemaal geen problemen,
Maar misschien komt dat er bij mij een router opzit.
De 1394  adapter staat er uitgeschakeld.
Ik heb ook een digitale camera erop misschien is het gebeurt met het program om de camera te installeren.

Han

Dat dacht ik eerst ook dat het met de installatie van m'n digitale camera te maken had. Die heb ik ook nog verwijderd om dat te testen. Maakte niks uit. De netwerkbrug bleef.

Zonder netwerkbrug had ik op de laptop nog wel internet. De dhcp-functie blijft dus behouden. Ik kon alleen niet meer via m'n netwerk naar de shares op de andere compies. Met de netwerkbrug lukte dat wel weer. Enfin, ik heb 'm niet geinstalleerd. Dat doet XP zelf. Zal wel op de achtergrond gebeuren zoals XP wel meer op de achtergrond voor je regelt.  ;)

Misschien kan ik via die 1394 adapter wel een firewire-divice delen over m'n netwerk???
Kan het niet testen want ik heb geen firewire-apparaten  :-\
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!