Mijn eigen domein

Gestart door richthebest, 13 augustus 2002, 10:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richthebest

Wie weet waar je goedkoop een eigen domein kunt aanvragen en waar je niet veel hoeft te betalen voor ruimte voor je site ?  

Zandman

Kijk eens op deze pagina .Hier staat een hoop info over domeinnamen en bedrijven bij wie je dat kan aanvragen.
En op deze pagina kan je zoeken op jou voorkeuren .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

richthebest

dankje wel voor je hulp. ik ga ff kijken. ik wil graag een eigen domeinnaam, want nu zit ik via chello, en heb nu problemen met hun server, kan nix meer uploaden. toevallig iemand anders die daar ook last van heeft ???

Helen

Dat heb ik van een kennis uit Leeuwarden ook gehoord, ja
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

Ik heb chello even gebeld vorige week alles ligt op zijn kont ze zijn alles aan het overzetten zou dezelfde week opgelost worden niet dus
Carpe Diem

Lies

Ik schiet al aardig op met m'n website en heb dus even gekeken op de sites die hierboven stonden voor info. Er zitten hele interessante tussen.

Nu ging ik even een domeinnaamcheck doen en nu blijkt de naam die ik al een tijdje in m'n hoofd heb, al bezet te zijn. Jammer natuurlijk, maar toen ik voor de gein bij een andere host even checkte, bleek hij wel weer vrij te zijn.  :-X

Nu snap ik er dus niks meer van, maar ga morgen wel even bellen met een host, want ik wil hem nu wel zo snel mogelijk vastleggen!! Krijg je trouwens als super amateur wel voldoende hulp bij zo'n professionele host ?
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Tuurlijk krijg je antwoord op je vragen. Hebben wij toch ook gekregen, toen wij met pcn begonnen.  :)
Hou er rekening mee, dat je als particulier geen NL domein kan kopen.
Daarvoor moet je ingeschreven staan bij de kamer van koophandel. Normale procedure als je toch een NL-domein wilt hebben is dat je host die aanvraagt en "doorverhuurt" aan jou. Komt er voor partikulieren kooprecht, dan heb je als eerste recht op die naam, voor zover ik weet.

Op internetten.nl staat veel info daarover.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Nou ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en heb m'n webruimte aangevraagd bij http://www.123xs.com . Ik had hun al een keer gemaild en kreeg toen zeer vlot en vriendelijk antwoord  :).

Ik heb een .com naam aangevraagd, maar dat vind ik dus het rare, dat de ene zoekmachine zegt dat hij wel beschikbaar is en de andere niet ??

Zodra de site klaar is, kom ik vast wel weer met allerlei vragen bij jullie   ::) !
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Da's heel belangrijk Lies, dat je snel/duidelijk en vriendelijk antwoord krijgt.
Haha, om onze host te testen wat dat betreft heb ik destijds gebeld en "domme blondjes vragen" gesteld. Gewoon om es te kijken hoeveel geduld ze hadden. Nou engelengeduld  :)

Kom maar hoor met je vragen als je zover bent.  ;)

Hoe lang duurt de setup van je account? Wij kregen per mail een contract en dat moest ik de volgende dag ondertekend terugfaxen.
Daarna duurde de domeinaanvraag en de setup van ons account 24-uur.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Lies

Omdat het een .com domeinnaam is moet ik eerst betalen  :(, daarna is binnen 24 uur m'n account actief. Ik kreeg binnen 1 minuut al 3 emails van ze met de algemene voorwaarden, rekeningnummer etc. Daar zijn ze dus ook vlot mee !

Ik hoop alleen dat het me allemaal lukt, ik bedoel de site echt online te krijgen. Ik maak hem met het programma "Webontwerper" van Nedsoft, maar niemand kent dat programma. Dus is er niemand om ervaringen mee uit te wisselen, er zit wel een ftp programma bij, dus ik experimenteer maar een hoop tegen de tijd dat ik klaar ben !
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Han

Bij ons werd de site opgezet en nadat we er al op konden kregen we de rekening die we binnen 2 weken moesten voldoen.

"Webontwerper" heb ik ook idd nooit van gehoord.  :-X
Joh, gewoon lekker uit gaan proberen. Leer je een hoop van en het is nog leuk ook  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

En Lies, al iets vernomen van je eigen domein?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Archana

Hoi Lies,

Ik ben ook benieuwd hoe het ermee, met je domein aanvraag, staat. Zelf denk ik er ook aan om een eigen domeinnaam aan te vragen.
Er is zoveel keus ook in webhosting, alleen verschillende pakketen en de prijzen zijn ook zo verschillend.

Ik blijf gewoon rondkijken op internet en misschien kom ik wel een geschikte en betaalbare webhost tegen.

Groetjes, Archana


20-08-2002: Ik heb deze webhost nog gevonden:

http://www.yourhosting.nl

Lies

Het is eigenlijk knap lastig dat je zoveel keus hebt. Ik heb geinformeerd bij http://www.123xs.com .Daar hebben ze gewoon 1 standaardpakket voor 130 euro per jaar. Daar krijg je 80 Mb ruimte voor. Ga ik dus weer twijfelen, 80 Mb is veel te veel, als ik nou een andere host neem en minder ruimte ben ik vast goedkoper uit.

Ik heb m'n website met een volkomen onbekend programma gemaakt, straks werkt het voor geen meter, al dat geld voor nop ! Twijfel, twijfel en ondertussen heb ik dus nog niks  ::).

Ik wil dus eigenlijk m'n site even uitproberen bij een gratis host, als dan blijkt dat het er een beetje uitziet (ben nogal perfectionistisch  :) ), dan een domeinnaam aanvragen en hem bij een goede host parkeren !

Om een kort verhaal lang te maken  ;D, ik ben er nog niet uit !!
Bezoek mijn website (url : zie profiel)

Archana

Hoi Lies,

Dan heb je deze webhost nog niet gezien!:

http://www.ladot.com/products/pu_prod_wh_perso.html

Euro 5,= per maand en dan krijg je dit:

- 10 MB webruimte
- 2 POP mailboxen
- 2 GB dataverkeer per maand
- Geen banners
- Wereldwijd Webmail toegang
- Uitbreidingen mogelijk

Gisteravond kwam ik erachter dat de domeinnaam die ik in mijn hoofd heb deze maand is vrijgekomen.
Nu voel ik helemaal zo'n "tijdsdruk", dadelijk wordt ie door iemand anders ingenomen........

Maar wat vind je van LaDot?

Groetjes, Archana

Han

Je kunt het natuurlijk ook uittesten in je eigen homepageruimte bij Chello, als die weer bereikbaar is.
Dan kost het helemaal niets  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Archana

Hoi Han,

Gisteren toen je mijn website bezocht was ik het net aan het "updaten".
Gelukkig doet ie het weer. Ik heb mijn website inderdaad bij Chello. Maar ik heb echt meer webruimte nodig, dus ik wil graag heel iets anders. Het liefst een eigen domeinnaam en meer webruimte.

Groetjes, Archana