XP Pro Xpack 2 boot niet

Gestart door Jaltor_nl, 27 december 2004, 21:19:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaltor_nl

Ik zit met het volgende probleem;

PC Windows XP Pro XPack 2 boot niet. Als ik em aanzet krijg ik na wat vreemde tikjes (waarschijnlijk van HD) de volgende melding:

'Windows kon niet opstarten .... etc'
Ik heb de volgende opties:

- Windows in Veilige modus
- Windows in veilige modus met Prompt commands
- Windows in veilige modus met netwerkmogelijkheden

- Windows in originele instellingen opstarten

- Windows gewoon opstarten

___________________________________

Wat ik ook kies, niks doet het, hij start elke keer opnieuw op en dan krijg ik weer hetzelfde venster. Ik kan in de bios komen. De gegevens op de HD zijn best belangrijk, dus die moet ik houden. Wat nu te doen?

- Instellingen in bios veranderen?
- HD in andere pc zetten, gegevens overzetten en schone xp installatie?
- Andere opties?
- Herstelmethode van XP Pro cd?

Extra info: Ik heb geen verschillende HD partities.. Ik heb al wat rond gelezen op almighty internet, en daar komen twee mogelijke oorzaken uit:

- Register/software fout.. oplossing: schone installatie/systeemherstel indien mogelijk
- Hardware fout.. oplossing; ?

Bij voorbaat dank.

Han

Als je alleen wat vreemde klikjes hoort en je harddisk spint niet op dan heb je (ben ik bang) een groot probleem. Download van de fabrikant van je harddisk even een diagnosetooltje om de staat van je harddisk te controleren.

Ik heb ook even in de Knowledgebase van Technet zitten snuffen. Ik weet namelijk dat je je systeemherstel ook vanuit DOS op de prompt moet kunnen starten omdat ik dat ergens gelezen heb. Hoe... dat weet ik alleen niet meer. Misschien kun je het hiertussen vinden. Lees dit even door : Resources for troubleshooting startup problems in Windows XP
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaltor_nl

Tis al opgelost, cdtje van XP Pro erin, windows starten vanaf cd, schijfontrole, en klaar was het..
Gelukkig mankeert de hdd niets..

Han

Gelukkig maar, inderdaad  :)

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!