Beeldschermresolutie met verschillende users?

Gestart door Stijn, 05 november 2004, 10:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hey allen!

Sinds kort heb ik een probleempje met een andere gebruiker van dezelfde pc. Blijkbaar vindt deze het nodig om telkens de beeldschermresolutie te wijzigen. Nu, "geen probleem" dacht ik, ik stel mijn user zo in, met mijn resolutie, en de andere user met de lagere res. Dit lukt dus niet. Blijkbaar is het niet mogelijk om een verschillende beeldschermres. per user in te stellen.

Heeft er iemand een idee, hoe dit opgelosta kan worden???

Alvast bedankt, en grtz!

Han

Normaal is het zo dat dit soort instellingen inderdaad per user gelden.
Net als bijvoorbeeld een burreaublad afbeelding. Hoe heb je deze gebruikers aangemaakt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

Jups Han (reddende engel  ;) ),

Ik heb deze users aangemaakt als administrator, via Configuratiescherm, gebruikersaccounts, en deze hebben allemaal Administrator rights. Ik heb het zojuist nog even getest, en effectief: als user1 de resolutie op 1280*1024 instelt, user2 logt in en wijzigt deze in 800*600, dan wordt de resolutie voor user1 ook veranderd in 800*600... Probleem probleem...




Han

Als ze allemaal administrator rechten hebben, dan zit daar je probleem.
Als een administrator een dergelijke instelling doet, dan stelt ie dat in voor alle profielen.
Waarom hebben ze allemaal administrator rechten?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

AHA!

Dan zal ik dat ineens een uittesten... Ik was toch al van plan de users beperkte rechten meer te geven, wegens véééééééééél te veel problemen.

Ik hou je op de hoogte.

Stijn

Hello daar!

Zojuist eens getest met 2 nieuwe accounts, met beperkte rechten. Ook dit werkt dus niet. Als User1 wijzigingen aanbrengt in de resolutie, worden deze wijzigingen ook doorgevoerd voor user2, ookal hebben deze users geen admin rights...

Tips?

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

Gewoon, geen speciale rechten; enkel "Beperkte rechten" zoals in de gebruikersaccounts is ingesteld. Eerst dit testen, voordat ik andere/meerdere beperkingen kan opleggen...

Han

Geen idee dan..... er gaat er toch wat mis bij jou want dat zou niet meer een globale setting moeten zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

Ik zal eens kort samenvatten hoe ik tewerk ga:

Als administrator ga ik in de Gebruikersaccounts, en maak 2 users aan, met beperkte rechten (evt. met wachtwoord, maar ik denk niet dat dit hier invloed op heeft). Vervolgens log ik in als user1 en stel zijn resolutie in, en daarna doe ik 't zelfde met user2.

Doe ik hier misschien iets verkeerd? Zou ik bv. als administrator die instellingen kunnen maken per user??? Nee toch, dat doet toch elke user voor zich, als hij ingelogd is, hé?

Han

Yep iedere user doet dat voor zich. Daarom zou het ook niet uit moeten maken wat die user instelt.
De instelling hoort beperkt te blijven tot dat account.

Je doet niets verkeerd voor zover ik weet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

Jammer dat ik dit nu pas lees maar zover ik het weet is het niet mogelijk wat jullie willen omdat simpel weg er wat van deze setting ook in
het register worden opgelagen. je kan dus wel een aantal dingen op je bureau blad veranderen  die worden opgeslagen in je gebruikers profiel en wat jullie willen is een systeem instelling en dat is andere koek.
maar volg onderstaande link maar even hier vind je een progje wat het probleem softwarematig oplost suc6 ermee

LINK

let wel ik heb dit progje zelf niet getest!
grtjs marco :)

Han

Mooie oplossing, dat proggie   :goed

Wel vaag dat displaysettings dus toch een globale setting blijkt.
Da's gewoon onlogisch. Tja.....
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

Daar kan ik je geen ongelijk in geven, Han.

In ieder geval een handig programmaatje...

THX Marco, dit zal ons heel wat zorgen en ergernis sparen.  :)

Han

Laat nog even weten of het gelukt is met dat programma, Stijn.

Dan kan het topic afgesloten worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stijn

Hey allemaal,


Dit programmaatje werkt feilloos... Enkel wat "omslachtig" (als je het zo mag noemen) dat het niet gewoon de settings van Windows overneemt. Je moet dus per user het proggie opstarten, en de juiste settings maken. Nuja, dit moet slechts éénmaal gebeuren, dus dat is niet zo'n probleem natuurlijk. Het heeft blijkbaar wel problemen met het snel in- en uitloggen in Windows (Afmelden). Wanneer je langs deze weg van user wisselt, worden de settings van het programmaatje niet geladen; je zou dus telkens de pc opnieuw moeten opstarten, en als andere user inloggen.

Er was wel een link te vinden naar een programmaatje dat het "snel afmelden" wèl ondersteunt. Dit programma wordt gewoon met Windows opgestart (slechts een goeie 2Mb groot) en onthoudt de Windows-settings per user. Je hebt er verder geen omkijken naar. Wel even de begeleidende tekst nalezen, vooral de "known problems/limitations". Dit programmaatje geef ik dus de voorkeur; je vindt het hier.


bedankt, Marco en Han.


P.S.: Topic mag dus gesloten worden.  :D

Han

Fijn dat je het hiermee op hebt kunnen lossen Stijn  :)

Ik sluit 'm nu dan echt af  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!