Hardnekkige foutmelding mbt dll-bestand (ucmtsaie.dll)

Gestart door anykoen, 14 november 2006, 11:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

help, ik weet het niet meer.  :-\

Bij opstarten krijg ik steeds de melding dat " C:\Prog~1/Thesea~1\UCMTSAIE.dll" niet is te vinden.

Een soortgelijke fout heb ik gevonden in een van de vragen op het forum en ben daarom gegaan naar de Service Control Manager. Fout-ID is 7034 en later 7023.

Bij het starten van Outlook krijg ik een foutmelding die heeft te maken met AVG. Dus heb ik AVG gewist, opnieuw gedownload en weer geinstalleerd. Geen resultaat.
Via systeemherstel ben ik teruggegaan naar een configuratie van voor de eerste foutmelding; geen resultaat.
Ook de allerlaatste Microsoft-updates voor AVG-beveiliging heb ik geinstalleerd; ook geen resultaat.

Misschien geef ik de schuld aan een onschuldig programma maar volgens mij is het gekomen na een update van Firefox. Firefox heeft sindsdien problemen met het geheugen. Bij meerdere pagina's of tekstbestanden duurt het laden zo lang, dat er een foutmelding verschijnt.

Inmiddels gebruik ik SeaMonkey; werkt goed, maar ik krijg sterk de indruk dat Mozilla SeaMonkey inmiddels erg nauwe banden heeft gekregen met Microsoft.
Ook Opera heb ik geprobeerd, werkt goed, maar foutmelding blijft.
Ook IE werkt goed maar fout blijft.
Mijn fantasie is uitgeput, daarom graag hulp.

Paul
Paul

Han

UCMTSAIE.DLL is onderdeel van de toolbar "UCmore Search Accelerator". Je hebt dus last van spyware.
Waarschijnlijk is de toolbar half verwijderd door de op je pc aanwezige anti-spywaresoftware en wordt er bij het opstarten nog naar gezocht. Kijk even met msconfig of er iets met de naam "UCmore" gestart wordt en kijk even of er iets geinstalleerd staat met de naam "UCmore" via Configuratiescherm - software

Ik vond in deze spyware database wat meer info voor je, waarmee je dit probleem op kunt lossen.



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Geweldig!!!
Via configsys de boosdoener gevonden, vinkje weggehaald en het is in orde. Hardstikke bedankt.

Alleen de link naar de spyware database werkt niet; gelukkig is dat voor dit probleem niet belangrijk.

Paul

:D
Paul

Han

Fijn dat je foumelding weg is, Paul  :goed

De link is gefixed. Ze hebben de url in de loop van de dag veranderd.
Kijk nog even op de link. Daar staat wat deze spyware aanmaakt en wat er dus verwijderd moet worden om er echt helemaal vanaf te zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Bedankt voor de tip; ik maar denken dat ik er al was.
Ik ga meteen aan de slag om alle troep op te ruimen.
Wat mij betreft kan dit topic worden afgesloten; als dit muisje niet nog meer staartjes heeft.

Paul
Paul

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!