Instelling speakers

Gestart door anykoen, 18 april 2004, 14:40:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Alweer een poging van XP om eigenwijzer te zijn dan ik; maar ik zoek hulp!

In mijn pc zit een Trust 5.1 geluidskaart en er hangt een 5.1 speakerset aan. Af en toe - zeg maar bijna dagelijks - is het geluid heel kaal. Dan ga via C-mediamixer naar geavanceerd (tools) naar luidsprekers en terugzetten van 2 speakers naar 6 speakers (XP kent 5.1 niet); dan klinkt alles weer prima (voor zolang het duurt).

Hoe kan ik XP vertellen dat 5.1 de gewenste instelling is?


Paul
Paul

Han

Heb je SP1 geinstalleerd in je WinXP, Paul?

Bugs had een soortgelijk probleem op zijn PC toen SP1 er nog niet opstond. Na installatie van SP1 werden de instellingen wél vastgehouden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

ja, SP1 is geïnstalleerd. Bij windows update nog even gekeken naar mogelijke andere updates, maar niets gevonden.
Nav een ander antwoord van PCNav. DXdiag alles laten testen, maar geen fouten gevonden.

Paul
Paul

Han

Ik ben bij Trust op de site wezen kijken. Misschien daar iets in de FAQ. Ze hebben twee soorten 5.1 geluidskaarten (kijk hier maar).

Heb je de laatste driver van je geluidskaart al geinstalleerd?

Als je een gratis account aanmaakt op de trust-site dan kan je daar in de FAQ zopeken en de nieuwste drivers downloaden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Updates bij Trust opgehaald, een paar dagen geprobeerd en het lijkt er idd op dat nu alles goed is.

Mijn enige frustratie is nu nog: waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht ipv moeilijke oorzaken te verzinnen?
Ik kijk het nog een weekje aan, maar ik denk dat de instellingen nu wel bewaard blijven.

Paul
 :blozen
Paul

Han

Soms denk je gewoon te moeilijk, Paul. Dat doe ik ook wel.
Maar mooi dat het opgelost lijkt. Ik laat het topic nog even open.

Klik maar zelf op de knop als jij denkt dat het OK is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Het is toch het knopje "opgelost" in het antwoord? Als dat zo is, dan is het niet goed want het is niet geactiveerd.
Zou je voor mij op het knopje willen drukken? (Of het zeggen wanneer ik iets over het hoofd zie?

Paul   ::)

[Edit Han : Het is okee zo  ;)  ]
Paul