bestanden verdwenen van externe Harddisk??

Gestart door Format Arie, 24 november 2005, 12:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Als ik mijn externe hardisk selecteer geeft hij aan, Totale grootte 189 Gb, beschikbaar 66,7 Gb. Dat kan kloppen want ik heb in 1 map al minimaal 80 Gb (waarschijnlijk iets van 100) aan mp3's zitten. Of is het HAD, want de map geeft 0 bytes aan, en is dus leeg.Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Het enigste wat veranderd is is dat de harddisk sinds kort I heet, en eerder H.

Han

Bij een usb-apparaat maakt het niet uit welke driveletter het apparaat krijgt.
De data staat nog wel op schijf, anders zou je niet zien dat er nog maar 66,7 Gb beschikbaar was.
- Heb je windows al een keer opnieuw opgestart om te kijken of dat wat veranderd?
- Heb je de usb-harddisk al eens aangesloten op je andere PC
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ja, opnieuw opgestart, en ook een keer de maxtor software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. En Ja, net op laptop gezet. Doet ie hetzelfde, en geeft ie hetzelfde aan.
Op andere computer gebeurde 1 keer wel iets tussendoor. Gaf iets aan van cannot read en nog iets, toen ik op verkennen toetste op de map waar veel gigabytes in zouden moeten zitten.  (krijg ik niet nog een keer als ik probeer.) Toen ik defrag probeerde kreeg ik op externe Hd  de melding: "Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld, dat het uitvoeren van chkdsk/ is gepland op het volume:EXTERNE harddisk (I). Voer chkdsk/f uit.

Han

Staat er al muziek op die je alleen daarop hebt staan?

Je kunt 'm natuurlijk aansluiten en dan het powermax tooltje van maxtor eens laten controleren of er misschien een defect is?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Weet niet wat je bedoeld. Groot deel heb ik gelukkig ook gebackupt op een 20 dvd's. Maar ook deel niet.
Heb ook die chkdsk/f  gedaan. Geeft hele rijen aan: Bestandrecordsegment nr.....t/m .... is onleesbaar.Maar veranderd niets. Heb de usb schijf aangesloten. Had nog  die oude powertool van jullie, maar daar kwam ik niet ver mee. Heb de nieuwste bij maxtor gedownload, en floppy gedraaid. Maar is toch een probleem. Hij detecteerd 2 harde schijven (mijn gewone) + de dvd rom en brander, maar niet de externe usb schijf. Raar, want hij geeft hem wel gewoon bij deze computer aan.

Han

Tja...., dan lijkt het er idd op dat hij defect is.
Terug naar de winkel ermee, zolang heb je 'm nog niet.

Data recoveren kan heel misschien met BadCopy Pro.
Het lijkt erop alsof de FAT van de schijf defect is. Badcopy kan lezen + recoveren van een schijf zonder FAT.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Voor ik je laatste bericht zag had ik alles wat mogelijk was veilig gesteld op andere schijf. Met daarnaast alles wat ik op dvd heb gebackupt, valt de schade echt mee. Zijn dingen waar ik niet echt rouwig om ben. Daarna heb ik de schijf geformateerd en naar Fat 32 gezet met partition magic.
Is dus nu leeg, en geeft de werkelijke grootte aan, en is fat 32. Alleen, powermax  detecteerd hem nog steeds niet.

Han

Mijn USB-harddisk van 160gb is ook FAT32. Dat betekent dat je in noodgevallen er veel makkelijker bij kan dan wanneer ie NTFS zou zijn.
Bij NTFS is de data beveiligd en kan je er niet zomaar bij. Gelukkig dat de schade meevalt. Wat ik zou doen is 'm nu volplempen met data waar je al een backup van hebt. Hem dan een paar dagen laten liggen en dan kijken of je overal nog bij kunt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie