geheugen opwaarderen

Gestart door Angel, 31 augustus 2002, 07:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Dezelfde computer windows 98 pentuim 3 met 64 mb geheugen. Het geheugen opwaarderen ik weet dat je de documentatie van het moederbord moet opzoeken welk geheugen je moet hebben toch?
En moet je daar ook vinden hoeveel geheugen erin kan?

Wat is verstandiger er 256 mb bijzetten of het oude geheugen er helemaal uit halen en er 2x 256 mb inplaatsen.
Carpe Diem

Zandman

Ik weet niet of windows 98 lekker werkt met 512 mb aan geheugen dacht dat er een limiet aan zat maar weet het niet zeker.Ik zou als ik jou was 1 maal 256 plaatsen en het bankje van 64 mb erbij plaatsten dan heb je voor 98 meer dan genoeg geheugen.
hier vindt je allerlei info over geheugen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Over het plaatsen van geheugen hebben we nog een PCN-special  ;)
"Hoe plaats je Dimm's (RAM = werkgeheugen) in je computer"
Eigenlijk moet je wel het boekje van de PC hebben om te kijken welk geheugen je moet kopen.
In de special staat waarom.

Ik zou er een 128Mb dimm bijzetten. Het ligt er natuurlijk wel aan wat er gedaan wordt op die computer maar voor de gewone programma's en internetten heb je dan genoeg ram voor Win98.
Ik heb vorige week €40 betaald voor een 256Mb dimm. Een 128Mb dimm kostte €10 euro minder.

Stop de 128Mb dimm in bankje 1 en die van 64Mb in bankje 2.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Er moeten ook wat zwaardere spellen op gespeeld worden vandaar 256 mb het gaat om de pjoeter van mijn vriendin voor de duidelijkheid we hebben samen een kinderkamer gemaakt en willen nu samen de pjoeter opwaarderen wij dames gaan de technische kant op hihihihi.

Deze pjoeter heeft ze bij een oom gekocht maar die vroeg €400,00 voor 256 mb geheugen en een HD van 80 GB da's afzetterij er kan dus 256 MB in. Dank je Han ga de special bekijken
Carpe Diem

Han

Even het boekje van de pjoeter zoeken dus Angel, dan kan je zien welke combinaties van geheugenmodules deze pjoeter kan hebben.

Ik heb hier het boekje van MyCom voor m'n neus.
Prijzen voor een nieuwe harddisk :
-  €125  : 80Gb Maxtor 5400 rpm
-  €155  : 80Gb Western Digital 7800 rpm
-  €110  : 80Gb Maxtor 7800 rpm

De €400 die hij wil hebben is dus idd een "domme blondjes prijs" en zo blond ben je niet   ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Nee inderdaad mijn vriendin is ook blond maar zo blond nee zijn we geen van tweeën en lukt me vast wel allemaal ze is nu paar dagen op vakantie dus ben ik me aan het voorbereiden wil het gewoon zelf doen is leuker en met goed lezen kom ik een heel end denk ik dank je voor alle infp 8) ::)
Carpe Diem