2e harde schijf inbouwen

Gestart door Angel, 31 augustus 2002, 07:23:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Het gaat om een computer met een pentium 3 windows 98 en een hd van 12,7 GB. Deze moet opgewaardeert worden met een 2e HD van 80 GB waar moet je dan allemaal op letten en is het wel verstandig 2 harde schijven moet wel kunnen dacht ik zelf. Op de schijf die er nu inzit zit windows 98 dat moet zo blijven kan dat ook? Of is het verstandiger een schone installatie te maken.

Veel vragen hé hihihi nooit gedaan en toch (eigenwijs) zelf willen doen.
Carpe Diem

Format Arie

kan je niet helpen met de technische vragen. 1 ding weet ik wel. Had een 400 Mhz kast met 8Gb harde schijf, en draaide ook op W98. Heb er een 30 Gb toen bij laten zetten, en ze draaien allebei op mijn W98 die op C staat. Dus dat kan in ieder geval. succes.

Zandman

Je kan er die tweede harde schijf bijzetten
Van de eerste harde schijf hoef je niks te veranderen daar kan je gewoon windows 98 op laten staan.
hier vindt je een link over het inbouwen van een harde schijf .
En hier heb ik er nog een voor je gevonden .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

bjo

ik zou wel de grotere schijf als de primere schijf doen
dus 80 gb master en 12,7 gb slave >:(
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Het ligt een beetje aan de ervaring van degene die 'm gaat inbouwen bjo, of dat wisselen van opstartharddisk een goed plan is.
Doe je dat namelijk, dan moet je toch de inhoud van de oude schijf naar de nieuwe schijf overgezet worden met ghost of een soortgelijk programma.
Niet iedereen kan dat of heeft het programma daarvoor.

Als je de oude harddisk lekker opgeruimd hebt, dan kan je die best als 1e harddisk laten zitten hoor. Zo klein is ie niet met z'n 12,7 Gb en zoveel sneller zal die computer niet werken als de nieuwe harddisk de primaire disk zal gaan worden. Je zal je data dan misschien ietsie sneller op scherm krijgen. Die "winst" weegt niet op tegen het gedoe van data overzetten.

Nu is het alleen kassie open, jumper goed, nieuwe harddisk erin schroeven, kabels aansluiten, kassie dicht, fdisken en formatteren  ;)

CiteerVeel vragen hé hihihi nooit gedaan en toch (eigenwijs) zelf willen doen.
Tuurlijk, zelf doen is leuk! :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie

Citaat van: bjo op 31 augustus 2002, 13:17:33je hebt gelijk han :)
Bij deze reaktie staat je nieuwe avatar extra leuk ;D

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]

Helen

Is het inbouwen nog gelukt Angel??
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Angel

Nu we wilde alles gaan kopen maar de school waar ze werkt (ze is wiskundelerares) wil dit jaar nog een pc-privé project omdat ze bang zijn dat de regering er dit af zal gaan gooien. Dan kan ze dus beter een nieuwe aanschaffen.

Jammer kan ik mijn creativiteit niet meer botvieren hihihih  ::)
Carpe Diem