Biosvraagje

Gestart door Onliner, 30 november 2002, 23:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onliner

Ik heb hier een computertje staan van een ander.
Daar gebeuren vreemde dingen mee.
Deze computer heeft de laatste tijd een paar keer een  harde schijf fout.
DE SCHIJF LOOPT DAN TE HIKKEN.
Dan doet de computer echt niets meer.
Nu probeerde ik de computer op testarten met een startupdiskette.
Maar de bios krijg ik niet veranderd zodat floppystation A: het eerste opstart wat nodig is .
Nu heb ik de computer wel weer draaiende gekregen met een muiserror. Maar het euvel in de bios blijft ik krijg geen A: op de eerste plek. Wie weet of er iets in de bios dit tegenhoudt.
  :)


Zandman

Wat voor een bios zit er op die computer onliner
Meestal kan je dan wel info op het internet vinden hoe je die moet instellen als je weet watvoor bios het is
Hier alvast een link met algemene bios info
Deze site geeft ook algemene info
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Voor zover ik weet is er niets wat een BIOS partieel kan beveiligen. Je kan erin en veranderen of je kan er niet in.
Meer opties zijn er niet. Kan je andere settings wel veranderen?

Hoe oud is deze PC, onliner. Het zou kunnen dat het BIOS beschadigd is. Dan krijg je wat hardwaredetectie betreft ook hele rare fouten.

Er zijn virussen die een BIOS kunnen beschadigen. Heeft ie een recent geupdate virusscanner op die machine?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

wat je eventueel ook even kunt doen is de batterij even verwijderen en dan opnieuw plaatsen dan reset je bios  zichzelf als het er nog goed op staat en mocht dat niet baten  moet je het opnieuw instaleren.
[move]there is no power like xp power[/move]

Onliner

De beveiliging is goed, ik heb wel mijn twijfels bij de zetting van dit bios . Het is een bijna een oldtimer wel met xp pro 80 gic
Denk dat er aangerommeld is. Heb ook een pieptoon met starten.
Bios een beetje veranderd.
Dat is Halt On : All Errors .Heb ik veranderd in No Errors .
En hoop dat ik daar goed aan gedaan te hebben.
De hele avond op gespeeld en geen foutje te bekennen.
Wel het piepje hoor je nog steeds.Morgen maar terug brengen.
Die mensen weten niets van een computer ze gebruiken hem alleen om te bridgen. :D


Onliner

Han ik dacht dat ik  de settings kon veranderen maar het kan toch niet.
Ik had de setting halt on: veranderd dacht ik maar nee.
Nog iets geprobeerd maar het lukt niet.
Dus het is niet alleen de Boot Sequence die niet veanderd kan worden. :-X

Han

Als een Bios met een password beveiligd is en je wil erin, dan vraagt ie om dat password. Als je daar op de <enter-toets> drukt dan kom je er soms wel in maar heb je alleen leesrecht. Je kan veranderen maar niets wordt opgeslagen.

Is dat soms aan de hand? Dat kan je oplossen door Bjo zijn suggestie,  batterij ff los. Dat reset je BIOS naar standaard waarden (is zonder wachtwoord). Kijk van tevoren wel ff goed wat de instellingen waren . Schrijf desnoods een en ander op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Onliner

Dan zal ik de baterij er uithalen.
Want dat is het.
 :-[


Gert

Wel even eruit laten, dan hebben de condensatoren de tijd om zich te ontladen
Locatie: +21.3 NAP