Map "Herstelde Berichten " is niet te verwijderen

Gestart door averheijden, 13 oktober 2008, 20:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum

Ik heb Vista en Windows Mail

1) Heb moeite om al mijn e-mail berichte van inkomende en verzonden mappen te saven
Hoe is dat veilig en goed te verwezenlijken?

Heb dat al een paar maal geprobeerd en alle mappen waren nadien leeg. PANIEK
Toen systeem herstel toegepast en het meeste kwam goed terug

Maar nu staat er steeds een map aan de linkerzijden met de naam "Herstelde berichten"
Die loopt elke dag een paar keer vol met allemaal lege mapen

Ik verwijder die lege mappen maar komen steeds weer terug en kan die hoofdmap "Herstelde Berichten" niet verwijderen

Wat is de oorzaak e hoe dit te verhelpen?

In afwachting
mvg Alfons
[move]AV[/move]

Han

Voor het saven van alle email moet je de map "Windows Mail" bewaren. Als je die evt later weer terugkopieert dan heb je ook alle mail van dat moment weer terug. Die Windows Mail map staat in je eigen profielmap.

Je kunt ook deze backup/herstel procedure volgen.

Wat de map "herstelde berichten" betreft kan ik je niet helen. Je mailprogramma probeert kennelijk een en ander te herstellen wat niet lukt. Ik heb geen idee hoe je dat op moet lossen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Mijn dank Han,
Ik weet nu hoe hiervan een back-up te maken
Met het andere geval van die "herstelde berichten" zal ik mee moeten leren leven.

Herstelpunten maken nog verder terug had ook geen resultaat, ik krijg steeds "mislukt"
Dus dat gaat ook niet zo joffel bij mij

Mvg
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Ik heb nog wat gevonden in de nieuwsgroepen over het verschijnen van die lege mappen in "herstelde berichten" : zie hier
Misschien kan je er iets mee? Verder kan ik er niets over vinden.

Vraag:
"Dan" wrote in message news:.....@microsoft.com...
Whenever I start Windows Mail a folder appears called "Recovered Messages".
It contains a bunch of empty folders.  They comprise folders whose names are
generated from the date and time I log in, and folders within them calles
"Local Folders..." and "Recovered ...".

The folders are empty so there's no reason for them to be there.  How do I
stop this from happenning?

Antwoord op zijn vraag:
This often happens when you delete the WindowsMail.MSMessageStore files.

You have two options:
a. Go through the somewhat laborious "Reset Windows Mail" process:
    http://www.vistax64.com/tutorials/62560-windows-mail-problems.html

b. Upgrade to Windows Live Mail:
    http://get.live.com/en-us/betas/maildesktop_betas




Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Niet eenvoudig, een hoop zoekwerk maar het juiste nog niet gevonden
Er staat zoveel informatie dat je van de bomen het bos niet meer ziet

De 2de link is Windows Live Mail,, dat is een andere e-mail client als "Windows Mail"
Heb die al eens eerder gebruikt maar gaf storing, verzond 3 of 4 dezelfde mails naar een persoon.

Voorlopig zal ik dus "herstelde berichten" die steeds lege mappen heeft maar dagelijks verwijderen
De Map zelf is helaas niet te verwijderen

Alfons
[move]AV[/move]

Han

Op deze site staat het wat overzichterlijker : How to reset Windows Mail

Wat onderaan in dit bericht staat kan ook bij jou de oplossing zijn. De map "herstelde berichten" via de verkenner verwijderen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Citaat van: Han op 13 oktober 2008, 21:09:10
Voor het saven van alle email moet je de map "Windows Mail" bewaren. Als je die evt later weer terugkopieert dan heb je ook alle mail van dat moment weer terug. Die Windows Mail map staat in je eigen profielmap.


Bedoel je en kopie maken van de volledige Windoxs Mail Map die in mijn Program Files staat.?
En dan kopiëeren op een externe schijf?

Ik ben wat voorzichtig geworden want ben inmiddels al een hoop e-mails kwijt
Systeem herstel is ook dikwijls geen succes bij Windows Vista
Vaak krijg je bericht dat het niet gelukt is, en als het lukt ben je vele e-mails kwijt en dan dat hinderlijke "Herstelde Berichten" met lege mappen

Alfons
[move]AV[/move]

Han

Ik denk eerder dat er een probleem op jou computer is ontstaan, waardoor systeemherstel het bij jou niet doet. Systeemherstel in Windows Vista werkt verder net zo goed als in XP. Systeemherstel blijft normaalgesproken af van je email. Die zet alleen systeembestanden en programma's terug maar niet je data uit je profielmap.

Al je emails staan in de map "Windows mail" maar niet op de plek die jij noemt. In de "Windows Mail" map in Program Files staat alleen het programma maar geen data! De te backuppen map met je mail en dergelijke erin staat in de map van je profiel:

C:\gebruikers\"profielnaam waaronder je inlogt"\Appdata\Local\Microsoft\Windows mail



Ik zou die hele "Windows Mail" map backuppen als ik jou was maar je mailtjes zelf staan in de map "Local Folders" die in de "Windows Mail" map staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Han,

Als ik die Map "Windows Mail" in z'n geheel kopieer op mijn externe HD dan krijg inderdaad ook zo iets zie;



Maar met meer onnodige en voor mij onbegrepen mappen

Maar die Local folders 1, 2 en 3 als je daar op klikt krijg ik allemaal lege mappen, logisch want dat is van die "Herstelde Berichten" die ik steeds krijg

De mappen daaronder beginnede met "account als ik daar op klik vraagt hij met welke programma wil je die openen?
Maar daar staan dan volgens jou mijn huidige e-mails in?
En daar weer onder staat nog een hoop, wat dat allemaal is?

Als ik dat nu later wil terug zetten kan ik dan gewoon die map weer naar Windows Mail slepen of kopieren naar mijn C-schijf?

Alfons
[move]AV[/move]

Han

Nee, in de map "local folders" staan je emails.
Die "Local folders 1, 2 en 3" dat zijn folders die normaal niet voorkomen in de map "Windows Mail".

Mijn screenshot laat links de inhoud zien van de mail "Local Folders". Die van jou ntoont de inhoud van "Windows Mail".

Je windows mail is kennelijk "van de rel" dat ie steeds weer wil herstellen. Dat herstellen kan niet afgerond worden en daarom doet ie dat steeds weer. Om dat op te lossen volg je de stappen van de link die ik al eerder postte:

CiteerGo through the somewhat laborious "Reset Windows Mail" process:
    http://www.vistax64.com/tutorials/62560-windows-mail-problems.html
Die procedure is inderdaad omslachtig om uit te voeren, maar de enige oplossing voor je probleem van de lege mappen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 30 december 2008. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!